Lääkkeistä jotain käsittävät! Kuinka paljon voin vielä ottaa hammassärkyyn...
Tänään mennyt siis 2 x 600 Burana ja 1 x Panacod. Voinko vielä ottaa Panacod-Buranacombon että saan yön nukuttua...
Kommentit (31)
Onkohan sulla dry socket syndrome. Ilmrnee hampaanpoiston jälkeen yltyvänä helvetillisenä kipuna, joka saattaa säteillä laaja-alaisesti niin, ettet tiedä missä särkee.
Googlaa se. Taitaa olla suomeksi kuivakuoppa-oireyhtymä tjtn. Ainaki englanniksi löytyy. Ja aamulla siellä särkypäivystyksessä käsket vilkasta sen viisurin poistokuopanki. Kuoppaan vilkaistessa ääkäri näkee heti, onko kyse siitä.
Epäilen myös tuota kuivaa hampaanpoistokuoppaa, aiheuttaa helvetillisiä särkyjä.
Ota kerralla 2 panacodia + 800mg buranaa. Buranaa voi ottaa vuorokaudessa 3x800mg ja panacodia lyhyen aikaa 4x2kpl eli kuuden tunnin välein, joillakin auttaa paremmin jos ottaa yhden joka kolmas tunti niin vaikutus ei pääse laantumaan välillä. Parasetamolia voi ihan oikeasti käyttää muutaman päivän ajan 4g päivässä jos ei ole maksasairauksia, samaa annostusta määrätään leikkausten jälkeen.
Jos et pärjää noillakaan määrillä kotona niin mene yhteispäivystykseen, kova kipu on riittävä syy siihen. Minulla oli kahden viisaudenhampaan poistoleikkauksen jälkeen parina ekana päivänä niin ovat kivut että mies soitti yöllä kys yhteispäivystykseen, sieltä annettiin ohjeeksi nuo lääkemäärät ja sanottiin että jos niilläkään ei pärjää kotona niin sinne saa kyllä tulla.
Mun Panacod-reseptissä on 1-2 x 2-4. Eli maksimina tulisi 4 g. Mutta en kyllä syö kuin satunnaisesti 2 tabl/päivä ja vain max kolmena päivänä, tulee niin järkky ummetus...
Laitattehan viestinne loppuun tiedon, oletteko lääkäri vai ettekö ole.
-Lääkäri
Ohi aiheen, mutta haluaisin muistuttaa: jos teillä on ollut ikäviä hammaslääkärikäyntejä, joissa on hampaita juurihoidettu ja paikattu, tämä "kärsimys" on helppo jatkossa välttää. Hampiden pesu fluorihammastahnalla 2 x päivässä, lankaus iltaisin ja edes pari ksylitolipastillia päivässä, siinä se. Eivät ne reiät koskaan itsestään tule, vaativat puutteellisen suuhygienian jotta etenevät. Ei ole mukavaa kuunnella aina näitä "taas kävin kunnallisella puoskarilääkärillä ja paikattiin ja silti oon kipee ja hirveetä kidutusta, ens viikolla juurihoito" - no mitäpä jos pesisit hampaasi tarkemmin niin näiltä käynneiltä vältyttäisiin, ei se hammaslääkärin vika ole jos sinulla on reikiä ja kipuja. T. Kandi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ookko kokeillu kyypakkausta? Mulla toimii silloin kun mikään kipulääke ei enää pysty kipua laannuttamaan. Meidän perukoilla jos iskee hammassärky viikonloppuna, pitää kärvistellä maanantaihin asti ennen kuin pääsee hammaspuoskarille. Keinot ja konstit on monet jo keksitty esim just kyypakkaus ja neilikkaöljy.
:D Mitä minä luin juuri ?
Hä? Kyypakkauksessa on kortisonia, auttaa kipuun ihan oikeesti. Neilikkaöljy on vanhan kansan poppakonsti niin ikään hammassärkyyn.
OK. Olin ihmeissäni ja väärässä.
Anteeksi menen häpeämään nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ohi aiheen, mutta haluaisin muistuttaa: jos teillä on ollut ikäviä hammaslääkärikäyntejä, joissa on hampaita juurihoidettu ja paikattu, tämä "kärsimys" on helppo jatkossa välttää. Hampiden pesu fluorihammastahnalla 2 x päivässä, lankaus iltaisin ja edes pari ksylitolipastillia päivässä, siinä se. Eivät ne reiät koskaan itsestään tule, vaativat puutteellisen suuhygienian jotta etenevät. Ei ole mukavaa kuunnella aina näitä "taas kävin kunnallisella puoskarilääkärillä ja paikattiin ja silti oon kipee ja hirveetä kidutusta, ens viikolla juurihoito" - no mitäpä jos pesisit hampaasi tarkemmin niin näiltä käynneiltä vältyttäisiin, ei se hammaslääkärin vika ole jos sinulla on reikiä ja kipuja. T. Kandi
Niin tai sitten käy läpi ison leikkauksen esim. avosydän leikkaus. Ei hammaslääkäri tai hammaskivut oikein enään tunnu siinä miltään.
Vierailija kirjoitti:
Laitattehan viestinne loppuun tiedon, oletteko lääkäri vai ettekö ole.
-Lääkäri
Asia selvä!
oletteko lääkäri vai ettekö ole.
-Lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Vinoihin ja vänkkyröihin hampaisiin ei ihan hirveästi auta putsaus. Niiden hoidosta ja poistosta ainakin itsellä ikävimmät kokemukset.
Mitä ihmeellistä tuossa nyt oli? Se on kortisonia se kyypakkauksen lääke. Monet käyttää sitä ensiapuna juurikin hammassärkyyn koska poistaa tulehdusta ja näin ollen helpottaa kipua.
Itse selvisin yön kamalan hammassäryn kanssa kun keksin pitää sen puolen poskella lämpötyynyä. Helpotti kipua.
Joskus myös kylmä voi helpottaa, mulla aina pahentaa.