Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

supistelee rv33, syntyyko vauveli mahdollisesti enneaikaisesti?

16.03.2006 |

Onko jollakin kokemusta? Rv 33 ja supistelee päivittäin, nyt viikon verran supistellut vaikka vaan lepäilee ja istuu paikallaan. Ja jos vaikka kauppaan uskaltautuu niin supistukset on niin voimakkaita että kävelystä ei tule mitään. Supistukset eivät ole niinkään kivuliaita, paremminkin tuskaisia. Nyt tässä kovasti mietin että voisiko näin kovat ja tiheät supistelut ennakoida ennenaikaista synnytystä? Mulla on pieni pelko että vauvelista kasvaa kauhean iso (sokerit), joten ei yhtään haittaisi vaikka pari viikkoa etukäteen syntyisikin!

Miten teillä muilla, joilla on supistellut voimakkaasti näin aikaisin, onko vauvelit syntyneet aikaisin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan toista lasta rv 38. Minulla myös alkoi supistella rv 33, mutta ei ehkä noin kipeää. Kahtena iltana silloin oli supisteluja 10 min välein, mutta laantui kun menin nukkuun. Sitten on ollut säännöllisiä supisteluja n. kerran viikossa ja tällä viikolla joka päivä (vain iltaisin) ja ne on aina loppuneet kun oon menny nukkuun. Myös ekasta lapsesta supisteli niin aikaisin että jouduin vuodelepoon, kuitenkin se syntyi rv 39.

Vierailija
2/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyysivät näytille. Jouduin viikon sairaslomalle, käskettiin ottaa vähän rauhallisemmin mutta ei mitään vuodelepoa, tavallista elämää kuitenkin. Supistelut alkoivat mulla jo n rv 25 aikoihin, mutta vauva syntyi rv 39, vaikka oli ihan varma että syntyy ennen aikojaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta synnytys oli tosi helppo ja nopea (koko synnytys 4h, ponnistusvaihe 8 min, vaikka kyseessä oli esikoinen). Vauva suorastaan valui ulos. Olen naureskellut, että kohtuni ainakin osasi synnytyksessä jo tehtävänsä, kun oli supistuksia harjoitellut niin kauan :)

Vierailija
4/4 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmuuden vuoksi käydä ottamassa streptokokki-, hiiva- ja tulehdusnäytteet, ettei supistukset johdu niistä. Tulehduksesta ei välttämättä ole mitään muita oireita kuin supistukset.

Itsellä supistellut rv 28 asti ja varmuuden vuoksi otettiin nuo näytteet, ettei supistukset johdu ainakaan niistä. Nyt menossa 37+4, supistukset jatkuu edelleen mutta kohdunkaula ei ollut vieläkään lyhentynyt... Mun puolesta vauva kyllä nyt jo saisi syntyä, olo on sen verran paksu!