Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten nimen vaihto uuden mieheni nimiseksi? Auttakaa tyhmää...

Vierailija
31.01.2017 |

Menin hiljattain naimisiin uuden mieheni kanssa. Minulla on edelisestä avioliitosta lapset (9, 7 ja 3v) ja he ovat kaikki ex-mieheni nimellä. Otin itse uuden mieheni nimen ja haluaisin koko perheelle saman sukunimen joten voinko minä saada vaihdettua lasteni sukunimen uuden mieheni nimelle?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä Maistraattiin, saat oikeat ohjeet.

Kysyn kuitenkin miksi haluat lapsillesi suvun nimen, jonka kanssa heillä ei ole mitään tekemistä, enempää kuin muidenkaan tuttavaperheidenne kanssa. Lapsillekin omat juuret voivat olla tärkeitä ja nykyisessä tilanteessanne varsinkin, kun isä ei asu perheessä.

Mielestäni uusi mieheni on lapsilleni paljon parempi isä kuin ex-mieheni, joka päätti mennä pettämään minua ja hankkimaan lapsen toisen naisen kanssa. Nauttikoon uudesta perheestään, jos se minusta riippuu hän ei tule enää lähellekään meidän yhteisiä lapsiamme. (Enkä oikein usko että häntä edes kiinnostaa kun ei ole edes yrittänyt ottaa mitään yhteyttä minuun tai lapsiin eromme jälkeen.)

Eli haluat kostaa ex-miehellesi lasten kautta. Entä kun nykyinen miehesi pettää ja lähtee suhteesta, minkä nimisiä lapsesi silloin tulevat olemaan?

Parempi ratkaisu olisi jos olisit ottanut itsellesi oman ns tyttönimesi ja lapset myös samalle nimelle, jokin pysyisi vaikka äidiltä lähtee jälleen mies. Miksi sukunimeä pitää vaihtaa miehen nimeksi? Miksi lasten pitää olla äidin mies- ja nimikierrossa tiiviisti mukana? 

Ei petä eikä lähde, nyt nimittäin koen että uusi mieheni on se oikea, joka pysyy looppuelämän rinnallani. Lisäksi hän on tapaamispäivästämme lähtien ollut paljon luotettavampi kuin ex-mieheni koskaan.

Tietenkin haluan vaihtaa oman sukunimeni miehen nimeksi, koska haluan olla mieheni vaimo. En voisi olla, jos kantaisin tyttönimeäni. Lasten nimen haluan vaihtaa uuden miehen nimelle ihan vain siksi, koska uusi mies on lapsilleni parempi isä kuin ex-mieheni.

Miksi sitten niitä lapsia piti väkertää miehen kanssa, joka on epäluotettava ja ei loppuelämän kumppani? Miehen vaimona oloko on siitä nimestä kiinni? Sulla on jäänyt joku itsenäistymisen kehitysvaihe pois ja arvatenkin sulla on huono itsetunto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme