Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paikallinen kiinalainen veloittaa 2€ lautaselle jätetystä ruuasta

Vierailija
31.01.2017 |

Ihan hieno idea, toteutus vielä vaan vähän tökkii. Tiskillä ja noutopöydässä oli molemmissa laput jossa luki jotain kiinaksi ja sitten:
"NO leftovers! Please eat civilized! 2€ fee if leave food!"

Muutama asiakas ihmetteli että mitä tuo kyltti oikein tarkoittaa, että kahdella eurollako saa ottaa doggybagin vai mitä ihmettä.

Ja ihan suomessa tämä. :)

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua v*tutti, kun olin teininä tetissä eräässä hotellissa, jossa oli päivällä lounasbuffet. Sen kahden viikon aikana siellä kävi aina sama neljän hengen naisseurue (olin arvioinut ne n. 20-25v), jota opin inhoamaan. He mättivät aina kauheat kasat ruokaa lautaselle ja kappas, joka ikinen kerta kaikilla jäi osa ruuasta syömättä! He vielä sotkivat kunnolla.. Ärsytti siivota heidän jälkiä. Itse sain myös syödä siellä lounaan ilmaiseksi, niin otin sen verran, mitä jaksoin syödä. Toki, jos jäi nälkä niin sai hakea lisää.

Vierailija
42/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ilmiö myös ulkomailla ja nimenomaan länsimaisille turisteille suunnatuissa buffeteissa. Ilmeisesti monen epäkunniottava tapa on huomioitu ja nyt pyydetään pientä palvelusta. Sinulle se on vain ruokaa, yrittäjälle hukkaan menevää rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Ärsyttää sikailijat jotka buffetissa lappavat lautasensa täyteen, kaikki näyttää ah niin ihanan houkuttelevalta, ja sitten jättävät puolet syömättä kun ei jaksakaan.

Suomessa otetaan sen verran ruokaa kuin jaksaa syödä ja lautanen syödään tyhjäksi. Merkillistä, että kiinalaisten pitää opettaa suomalaisille suomalaisia tapoja.

Aika outoa, että sen tekee kiinalainen, jos missä Kiinassa tuhlataan ruokaa. Jos menet ravintolaan syömään yksin, saat yhden annoksen sijasta, valtavan määrän kippoja, jotka ovat ääriään myöten ja asiakas jaksaa syödä korkeintaan 20% tarjotusta ruuasta. Pitääkin kysyä, mitä tekevät lopuille ruuille?

Kiinassa jos joku ruokalaji loppuu kesken tai sitä on enää vähän jäljellä, tarjoilija tuo välittömästi lisää, niin monta kertaa, että sitä jää aina tähteeksi.

Vierailija
44/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mä olen 7-vuotiaan kanssa buffet-pöydän äärellä, kehoitan lasta ottamaan kaikkea vähän ja maistamaan.

Jos sääntönä on, että otat vain sen mitä syöt, niin hän sitten ottaisi lautasellisen riisiä lusikallisen, eikä uskaltaisi maistaa mitään uutta, jos ei sopisikaan makunystyröille ja pelottais, että pakotetaan syömään.

P.S. Mä en syö lapseni lautaselta yhtään mitään.

Vierailija
45/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että kyseessä on ihan oikea kiinalainen, koska tuollaisella engrishillä kirjoitettu eikä suomeksi ollenkaan.

"Kiinalaisissa" paikoissa henkilökunta osaa kyllä aika hyvin suomea.

Vierailija
46/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta ei tiedä miltä maistuu. Ja jos on omasta mielestä pahaa en syö vään jätän lautaselle. En myöskään syö jos en jaksa ja jätän taas lautaselle. Ihan normaalia...

Vierailija
47/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tuollam on käynyt joku porukka sikailemassa, joten koittavat hillitä sellaisia. Tuskin velottavat jos jää yksi kevätkääryle tai jotain sellaista vaan jos on useita syömättömiä annoksia

Vierailija
48/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinassa jos syö lautasen tyhjäksi, se on viesti, ettei ruokaa ole ollut riittävästi ja on jäänyt nälkä.

Vierailija
49/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta ei tiedä miltä maistuu. Ja jos on omasta mielestä pahaa en syö vään jätän lautaselle. En myöskään syö jos en jaksa ja jätän taas lautaselle. Ihan normaalia...

Lisätään vielä että joskus otan uuden lautasen, johon haen sitä hyvää ruokaa lisää ja paha ruoka jää toiselle lautaselle jota en syö. Minä olen maksanut ja päätän mitä suuhunui laitan tai en laita.

Vierailija
50/50 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa asuessani tuo oli yleistä erilaisissa buffet ravintoloissa. Mielestäni ihan reilua kun ruokaa saa kumminkin käydä hakemassa lisää niin monta kertaa kun haluaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän