Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olis sopiva hinta, jos ompelen kaverilleni 10 lastenvaatetta hänen kankaistaan??

Vierailija
31.01.2017 |

Kaveri pyysi tällaista palvelusta ja lupasi maksaa, sanoin jääväni miettimään hintaa. Mikä olis kohtuullinen kaverihinta teidän mielestä?? Kankaat on trikoita ja froteita. Resorit ja kankaat tulee kaverilta, multa sitten ompelulangat. Setti sisältää: 4 froteehousut resorilahkeilla, 1 legginssit trikoosta, 2 tunikaa trikoosta, joihin päälle koristetaskut, 1 pitkähihainen trikoopaita ja 2 lyhythihaista trikoopaitaa. Mitä pyytäisitte? Kaavat mulla on valmiina.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet verottomana niin 8e/h.

Vierailija
2/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaveri on ammatiltaan ompelija, maksaisin hänelle samaa tuntipalkkaa, jota hän laskuttaa muiltakin. Jos kaveri vain harrastaa ompelua, en maksaisi rahaa ollenkaan. Maksaisin jollakin saman verran aikaa vievällä palveluksella tai veisin vaikka risteilylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloita ajan mukaan.. ja pyöristä sitten johonkin kivaan kaverihintaan.

Vierailija
4/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko sulla menee aikaa? Kohuullinen tuntipalkka ja muutama euro matskuihin.

Jos hyvä ystävä niin voisin tehdä vaikka viinipulloa tai kakkua vastaan. Oikein hyvälle ehkä ihan tekemisen ilosta.

Vierailija
5/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa joku hinta-arvio. Kaveri haluaa luonnollisesti jonkun arvion etukäteen. T. ap.

Vierailija
6/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-100 €

Vierailija
7/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100€

Vierailija
8/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti arvioista. Ehkä ehdotan tuota satasta, jos teistä kuulostaa kohtuulliselta kaverihinnalta. T. ap.

Vierailija
9/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaveri on ammatiltaan ompelija, maksaisin hänelle samaa tuntipalkkaa, jota hän laskuttaa muiltakin. Jos kaveri vain harrastaa ompelua, en maksaisi rahaa ollenkaan. Maksaisin jollakin saman verran aikaa vievällä palveluksella tai veisin vaikka risteilylle.

Koska alapeukkuja näyttää kertyvän, avaan vielä hieman ajatuksiani.

Käytän aika paljonkin ompelijan palveluksia, joten tiedän suunnilleen, mitä ammattilainen tunnissa ehtii, ja millaista laatua hän tekee. Ompelun harrastajan kohdalla se on aina kysymysmerkki. Voi olla, että laatu on erinomaista, mutta aikaa menee kolme kertaa enemmän kuin ammattilaisella. Pitäisikö silloin maksaa kolminkertainen palkkio? Tai sitten laatu ei olekaan odotettu tai arvokas kangas menee suorastaan hukkaan. Ammattilaiselle voi reklamoida, kaverille ei ehkä kannata - varsinkaan jos maksaa alle hintojen.

Näistä syistä johtuen ajattelen niin, että selkeintä on nähdä kaverien väliset jutut kaverinpalveluksina, joissa raha ei liiku. Itse en sellaisia palveluksia ilkeä pyytää, mutta olen esimerkiksi neulonut pyynnöstä kavereille - enkä ole koskaan pyytänyt rahaa. Olen toki ilahtunut sitten viskipullosta tms.

Vierailija
10/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli veloitat kympin per vaate? 50€ olisi mielestäni parempi kaverihinta. Vai onko kuinka hyvä kaveri?

Vierailija
11/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitti arvioista. Ehkä ehdotan tuota satasta, jos teistä kuulostaa kohtuulliselta kaverihinnalta. T. ap.

Tuntuu kyllä hintavalta.. paljonkohan ammattiompelija veloittaisi vain työstään ja ompelulangoistaan, jos muut materiaalit tulisi asiakkaalta..?

Vierailija
12/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 e on aika paljon. Kyseiset vaatteet on aika nopeita ommella varsinkin, jos on saumuri käytössä. Ja 10/ vaate + kankaan hinta on aika paljon ihan tuollaisista perus leggareista ja frotee housuista.

Vierailija
13/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi 50 e noita vaatteita. Aikaa kuluu etenkin leikkuuseen, resoreiden ja kuminauhojen ompeluun kuitenkin aika paljon. Vielä jos haluat kaiken ommella sävy sävyyn langoilla jne. 100e., jos teet hyvää jälkeä.

Vierailija
14/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 e on aika paljon. Kyseiset vaatteet on aika nopeita ommella varsinkin, jos on saumuri käytössä. Ja 10/ vaate + kankaan hinta on aika paljon ihan tuollaisista perus leggareista ja frotee housuista.

En mäkään noin paljoa kaverilta ottaisi. Aika hintavia tulee vaatteista, jos ovat tuollaisia perushousuja ja yksinkertaisia tunikoita.

Mä ajattelisin, että tuo 50€ on maksimi.

Vierailija
15/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ompele enää millään hinnalla. Tuntuu että vaikka kuinka vähän pyytää tekopalkkaa, se on aina liikaa. Kankaiden leikkuu, ompelukoneen esille otto, työtilan raivaus ja jälkien siivous vie oman aikansa, vaikka itse ompeluun ei montaa minuuttia menisikään. 100€ on kohtuullinen pyyntö uniikeista vaatteista.

Vierailija
16/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ompele kavereille, vaikka miten pyytävät. Omalla ajallani on hinta ja vaikka lapsilleni ompelen kaikenlaisia kivoja juttuja, en ryhdy muille ompelemaan vastaavia muutaman euron tuntipalkalla.

Ei tuo 8 vaatteen ompelu mitenkään nopeaa ole, vaikka olisi kaavat valmiina. Pitää leikata ja siinä työssä yleensä joutuu kohdistamaan kuvioita tai miettimään järkevintä leikkuujärjestystä kangas kerrallaan jne. Jos saisi 50 e siitä, että tekee töitä noin 6 tuntia, niin en hirveästi hymyilisi. Jos trikoopaidat ja tunikat taskuineen todella ompelee nopeasti ja laadukkaasti parissa tunnissa, niin sitten varmaan tekee sen itse?

Vierailija
17/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaavat piiretty ja leikattu?

Kankaiden leikkaus, ompelu, huolittelu ja normaalilla kotikoneella ommeltuna on lähes päivän homma.

Ehkä 100-150€.

Vierailija
18/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella läheinen ystävä: 40-60 euroa

Vähemmän läheinen, mutta hyvä kaveri kuitenkin: 70-90 euroa

Kaukaisempi kaveri: 100-120 euroa

Vierailija
19/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitöiden hinnan määrittely on aina hankalaa, eikä sitä varmaan koskaan saa vastaamaan siihen käytettyä aikaa. Näkeehän sen jo kaikenlaisilla joulu- ja käsityömarkkinoilla. Kaikki ihastelevat itse tehtyjä koruja, vaatteita, asusteita, mutta ei niistä sitten oikein mitään kuitenkaan haluttaisi maksaa...

Ei siis ihan voi soveltaa käypää tuntihintaa koneiden esilleotosta ja pöydän raivaamisesta alkaen. Jos itse olisin käsityöläinen, en rupeaisi kavereille tekemään ollenkaan, muuten kuin omasta tahdosta ja lahjaksi.

Vierailija
20/62 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu kyllä hintavalta.. paljonkohan ammattiompelija veloittaisi vain työstään ja ompelulangoistaan, jos muut materiaalit tulisi asiakkaalta..?

Teetätin viime kesänä 5v tytölle kesämekon, mittojen mukaan ja perusmalli, maksoin ammattiompelijalle 90€ ja hintaan sisältyi tukikangas, mutta minulta tuli kaikki muut tarvikkeet - kangas, langat, napit.

Ja pidin sitä ihan kohtuuhintaisena.