Äiti, miksi imetät junassa?
Kyllä oli kuusallista mennä tänään junalla töihin, kun eräs matami päätti alkaa junassa imettää. Junassa paljon ihmisiä ja yksi alkaa tissiään pyörittää. Lapsi ei edes itkenyt, mutta rouva näköjään halusi varmistaa, ettei tule nälkä. Onkohan tuo jo vähän perverssiä?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä ap:kin kokemaa pahaa oloa oikein aiheuttaa? Onko yhteisöllisyys niin harvinaista ettei enää kyetä näkemään omaa napaa pidemmälle, ja koetaan loukkaantumista asioista joissa ei ole mitään syytä loukkaantumiseen?
Miksi äiti imetti, jos lapsi ei itke? Eikös silloin yleensä imetetä, kun lapsi ilmoittaa nälästään? Kyllä vaikutti, että huomiota vain haki tuolla tempulla.
Ap
Itku on viimeinen vauvan viestintäkeino nälästä. Sitä ennen vauva saattaa esimerkiksi lipoa kielellä, aukoa suuta, hamuta, käännellä päätään ja viedä nyrkkejä suuhunsa.
Niinpä. Ei kenenkään, vauvan, lapsen, aikuisen, vanhuksen, vammaisen kohdalla ole tarkoitus odottaa, että nälkä on niin kova, että itkettää. Vain imeväisikäisen kohdalla näin joskus käy, kun ruokaa tarvitaan hyvin tiheään, eikä vanhempi kaikissa tilanteissa ehdi tai vielä osaa huomata pyyntöjä.
Mun sisko imetti kerran 1- vuotiastaan kauppa jonossa. Häpesin silmät päästäni. Ja vauva ei huutanut nälkäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en imettäisi vaikka itkisi. Menisin vessaan jos juna on täynnä.
Mä en koskaan imettänyt julkisella paikalla. Ei ole mun juttu.
Se on yksityinen asia että en halua kenekään tuijottavan vieressä.Hyvä, että joku on järjissään
Ap
Ap käy itselleen rassukka kirjoittamassa edes pari positiivista kommenttia ;)
Ja vitut. Ei ollut ap:n kommentti.
Hah, eipä! On sekin mahis, että ap on teini, ja sinä sen kaveri. Teinit tällä palstalla provoilee paljonkin.
Olen 40+ ja sairaslomalla.
Tätä mä inhoan tällä fooruumilla. Jos kirjoittaa rekisteröimättömänä niin ei uskota kirjoittajaa.
Mulla ei ole mitään syytä provoilla.
Olet saikulla ja aloitusviestin mukaan menit tänään junalla töihin?
Jos lapsi alkaa näyttää nälkäiseltä niin helppo imettää ennen itkua. Rauhallinen lapsi alkaa yleensä imeä pää paidan sisässä ja kukaan ei nää paljasta ihoa äidistä edes sen vertaa mitä napaidassa olisi. Jos lapsi jo itkee nälkäänsä niin sen jälkeen pitää rauhoitella ja suostutella vauvaa syömään ja voi olla ettei suostukkaan olemaan paidan sisässä tai harson alla kun nälkäinen ja raivoissaan. Hmmm kummallakohan tavalla "kerjätään huomiota".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli se , että normaalilla järjellä varustettu äiti ei ala imettämään täydessä junavaunussa, kun lapsikaan ei itke.
Ap
Järjellä varustettu äiti imettää nimenomaan ennen kuin lapsi alkaa itkemään. Itku ja kitinä se nimenomaan häiritsee muita matkustajia, imetys ei millään tavalla.
Et kyllä voi yleistää, että imetys ei häiritsisi muita matkustajia millään tavalla, juurihan ap kertoi, että hanta häiritsi!
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että lapsella on nälkä ja tarvitsee ravintoa elääkseen.
Imetän myös muualla samasta syystä.
Kuten muutkin äidit.
Tissin voi kuitenkin peittää. Ei kovin moni äitikän tykkäisi, jos joku kaivaa tissinsä esiin, jos ei ole vauvaa vieressä. Imettävillä on suuremmat rinnat kuin normaallisti, joten voihan sitä tulla tarve hieman korjata säröytynyttä itsetuntoaan pienitissisenä ja päästää omat salaiset perverssiot tai itsekkäät esittelyhalunsa esiin. Voi syntyä halu kiusata muita niaisa ja miehiä tisseillään. Etenkin jos oma mies joskus kuolaa nettitissien, ja vähän muidenkin, perään.
Hei mammat, pitäkää ne tissinne ihan oikeasti piilossa. Huivi vähintään eteen, kun imettää. Ei kenenkään ihan oikeasti kuulu nähdä teidän paljaita tissejänne. Tuskin itsekään tykkätte, jos muut matkustajat istuvat paidatta tai tarjoilijat tarjoilevat perheellenne ravintoloissa yläosattomissa. Vai tykkäättekö? Tissit kuin tissit, imetti tai ei. Ne on silti tissit. Tissit.
Kuvaa hyvin tätä nykyaikaa tällainen että junassa imetyksestä joku vetää herneet nenään mutta olen imettänyt kerran kirkossa ja olen varma että kukaan niistä vanhemmasta väestä siellä ei loukkaantunut asiasta. Lapsi vain paidan ja takin suojiin ruokailemaan, nimenomaan ennen kuin ehtii niitä raivareita saada! Se vasta näytös olis ollut kun ensin huudattaa ja sitten yrittää rauhoittaa rinnalle.