Äiti, miksi imetät junassa?
Kyllä oli kuusallista mennä tänään junalla töihin, kun eräs matami päätti alkaa junassa imettää. Junassa paljon ihmisiä ja yksi alkaa tissiään pyörittää. Lapsi ei edes itkenyt, mutta rouva näköjään halusi varmistaa, ettei tule nälkä. Onkohan tuo jo vähän perverssiä?
Kommentit (47)
Jep, perverssiäpä hyvinkin, nimittäin sinun toljotuksesi. Taidat tuijottaa ihmisiä muutenkin. Pysyisit kotona, tuo on noloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en imettäisi vaikka itkisi. Menisin vessaan jos juna on täynnä.
Mä en koskaan imettänyt julkisella paikalla. Ei ole mun juttu.
Se on yksityinen asia että en halua kenekään tuijottavan vieressä.Tajuatko, että täydessä junassa on "muutama" ihminen, joka tarvitsisi sitä vessaa ihan oikeille tarpeilleen. Sinä lukittaudut sinne vaan hengaamaan.
Pidätelkööt sillä aikaa. Pakko imettää jossakin missä ei ole muita.
Mutta en koskaan imettänyt junassa kun lapsi oli vauva.
Liikuin julkisilla silloin kun en enää imettänyt.
Liikuin silloin kun lapsella ei ollut nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä ap:kin kokemaa pahaa oloa oikein aiheuttaa? Onko yhteisöllisyys niin harvinaista ettei enää kyetä näkemään omaa napaa pidemmälle, ja koetaan loukkaantumista asioista joissa ei ole mitään syytä loukkaantumiseen?
Miksi äiti imetti, jos lapsi ei itke? Eikös silloin yleensä imetetä, kun lapsi ilmoittaa nälästään? Kyllä vaikutti, että huomiota vain haki tuolla tempulla.
Ap
Sä olisit loukkaantunut siitäkin, kun vauva olisi alkanut ilmoitella nälästään. On jotenkin kummallista miten koet olevasi niin maailman keskipiste, että juuri sua ärsyttääkseen olisi vauvan siellä syöttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksityinen asia että en halua kenekään tuijottavan vieressä.Hyvä, että joku on järjissään
Ap
Ap käy itselleen rassukka kirjoittamassa edes pari positiivista kommenttia ;)
Ja vitut. Ei ollut ap:n kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä tätä ap:kin kokemaa pahaa oloa oikein aiheuttaa? Onko yhteisöllisyys niin harvinaista ettei enää kyetä näkemään omaa napaa pidemmälle, ja koetaan loukkaantumista asioista joissa ei ole mitään syytä loukkaantumiseen?
Miksi äiti imetti, jos lapsi ei itke? Eikös silloin yleensä imetetä, kun lapsi ilmoittaa nälästään? Kyllä vaikutti, että huomiota vain haki tuolla tempulla.
Ap
Enpä muista että meillä toinen lapsi olisi koskaan itkenyt nälkäänsä, vauvat ilmoittaa nälästään muullakin tapaa. Esikoinen itki joitakin kertoja kun asia oli minulle vielä uusi enkä osannut nähdä muita merkkejä.
Iso osa äideistä osaa myös arvioida milloin kannattaa syöttää. Ihmiset tuppaavat syömään tasaisin väliajoin.
Ihailtavan rohkeaa. Mä varmaan tuskailisin, että entä jos vauva saakin raivarit tissillä tai jotenkin muuten se onnistuu vähemmän huomaamattoman seesteisesti, vaan siitä tulee jotain härdelliä. Ihailen niitä, jotka imettävät tyynen rauhallisesti vaikkapa juuri täpötäydessä junassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on yksityinen asia että en halua kenekään tuijottavan vieressä.Hyvä, että joku on järjissään
Ap
Hah, eipä! On sekin mahis, että ap on teini, ja sinä sen kaveri. Teinit tällä palstalla provoilee paljonkin.
Ette ois kommentoineet mitään tälle haudasta nousseelle ;D
Jotkut on vaan niin vieraantuneita elämästä, että tollanen luonnollinen asia kuin imetys kauhistuttaa. Nisäkäs imettää.
Toki sen tapahtuman voi myös tehdä esim harson suojassa. Mutta ihan ok jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Läpinäkyvää. Itse kommentoit, kun kukaan ei ollut samaa mieltä.
Haista sinä p. En ole ap.
Huonoa käytöstä tässä osoittaa Ap, joka on katsellut äidin 'tissin pyöritystä' ja vauvan ruokailua.
Anna vauvalle ruokarauha. Käännä katseesi pois.
Niin teillä kaikilla jatkuu mukava rauhallinen matka, ilman nälästä huutavaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hah, eipä! On sekin mahis, että ap on teini, ja sinä sen kaveri. Teinit tällä palstalla provoilee paljonkin.
Olen 40+ ja sairaslomalla.
Tätä mä inhoan tällä fooruumilla. Jos kirjoittaa rekisteröimättömänä niin ei uskota kirjoittajaa.
Mulla ei ole mitään syytä provoilla.
Miksi ap matkustaa junassa jos ei kestä elävää elämää? Tai osaa edes kääntää katsettaan pois. Kyllähän julkisilla paikoilla tehdään paljon muitakin "intiimiluonteisia" toimituksia joissa kanssaihmisiltä vaaditaan sen verran järkeä ja tahdikkuutta että ymmärtävät kääntää katseensa pois. Diabeetikko mittaa sokereita, kipupotilas ottaa kipupiikin, nenä vuotamaan verta, haava putsataan ja vaihdetaan laastari...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tätä mä inhoan tällä fooruumilla. Jos kirjoittaa rekisteröimättömänä niin ei uskota kirjoittajaa.
Ok, no uskon uskon. En voi sanoo muuta kuin otan osaa! Teninä voisi vielä antaa anteeksi pölhöytesi, kun tietää, että heillä on vielä lapsen mieli mutta jos on keski-iän ylittänyt, ei voi enää sillä puolustautua. Vinkki tulevaa elämääsi ajatellen: älä tunnusta noin helpolla alikehittynyttä henkistä tilaasi.
Yleensä suomalaiset yleisessä kulkuneuvossa tuijottaa ulos tai puhelintaan, ettei vahingossakaan tarvitsisi kohdata sen kanssakulkijan katsetta. Mutta appajee jos joku ottaa tissin esiin, niin johan tuijotetaan, oikein varmistetaan että se brutaali näky palaisi verkkokalvoille, että voidaan olla sitten loukkaantuneita ja traumatisoituneita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, olisit heti sanonut, että olet mt-potilas. Koita tulla kuntoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puuttumatta mitenkään tähän tapaukseen, voin kertoa, että omat lapseni (4) eivät nälkäänsä itkeneet, koska sen nyt vaan oppii tietämään, koska lapsen ruoka-aika on - se "ilmoitus" ei välttämättä näy eikä kuulu. Ei niitä tarvi huudattaa nälässä.
- Matkustusmukavuutesi ei varmaankaan olisi häiriintynyt, jos ko. äiti olisi ottanut huomioon herkkätuntoisuutesi ja päästänyt tilanteen siihen vaiheeseen, jossa lapsi todella alkaa huutaa kipeää nälkäitkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Junan vessahan se on mitä ihanteellisin ja hygieenisin paikka herkän vauvan hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Pointtini oli se , että normaalilla järjellä varustettu äiti ei ala imettämään täydessä junavaunussa, kun lapsikaan ei itke.
Ap
Mitä ihmettä? Etkö ole koskaan nähnyt aikuisten mutustelevan eväitään ja ravintolavaunu pursuaa ruokailijoista ja kaljan kittaajista. Miksi sitten lapsi ei voisi ruokailla tai äiti imettää.
Monen matkahan saattaa kestää yli 10h.
Ihanko oikeasti pitäisi itkeä, jotta saa ruokaa.
Niinkö sinäkin teet? Pölyät kovaan ääneen saada pöpöröä.
Kyllä sulla on pienet murheet, kun teet ongelmattomuudestakin ongelman.