Hävettää niiden puolesta jotka käy LIDLissä
Kummallisia ja halpoja ulkolaisia tuotteita. Voitotkin valuu ulkomaisille sijoittajille. S-kaupan sen sijaan omistavat asiakasomistajat ja keskon ja stockmannin osakkeita löytyy monelta suomalaiselta. Miksi hitossa joku käy LIDLissä?
Kommentit (69)
Tää on kyllä huvittavaa, mikä hitto siinä Lidlissä on niin pahaa :D Siis jotenkin oikeasti "paheksuttavaa"/hämäräperäistä? Työllistää tuhansia suomalaisia, on siis tuonut lisää työpaikkoja ja pakottanut vuosikymmeniä vallineen monopolin päivittäistavarakaupan alalla muuttamaan toimintaansa (=laskemaan hintoja). Tuotteet Lidlissä vaikuttavat olevan hyviä, kotimaisiakin löytyy runsaasti. Alunperin Lidl on saksalainen perheyritys.
Ilmeisesti nimenomaan pyhällä ruokakaupan alalla ei saisi toimia muita kuin täysin suomalaisia yrityksiä. Tuskin kovinkaan moni tuskailee esim. Clas Ohlsonille tai vaikkapa H&M:lle mennessään asioimisesta "ulkolaisessa" firmassa... Toki jos yrityksen toimintatavat tai asiakaspalvelu ei miellytä, liikkessä ei ole mikään pakko asioida ja on hyväkin äänestää jaloillaan. Ihan rauhassa saa edelleen asioida S- ja K-kaupoissa ja vieläpä nauttia kilpailun tuomasta hintojen "halpuuttamisesta". Ja totta kai Lidl Suomi Ky ja työntekijät maksavat veronsa Suomeen.
Lidlissä on kyllä paistopiste loistava, mutta monia ihan perusjuttuja sieltä ei valitettavasti saa, kuten pakaste sipulimurskaa tai edes irtosipuleita. Tai maustamattomia kanansiipiä vaikka siipikastikkeita kyllä löytyy joka lähtöön.
Teen ruokaostokseni lähinnä Alepassa, Prismassa tai K-marketissa. Siksi, että ne ovat sijainniltaan kohdallaan. Joskus olen reitin sattuessa käynyt Lidlissä, eikä ole valittamista. Jos olisi sopivan lähellä, varmaan asioisin sielläkin. On ikävää, että Suomen keskusliikkeet eivät ole saaneet tehostetuksi toimintojaan niin, että hinnat saisi asetetuksi Lidlin tasolle. Monet näistä halpuutuksistakin iskevät suoraan alkutuottajan toimeentuloon. On se kumma kun kalastaja saa esim. haukikilosta 1,18 € niin tuo hinta moninkertaistuu kaupan kalatiskille.
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä huvittavaa, mikä hitto siinä Lidlissä on niin pahaa :D Siis jotenkin oikeasti "paheksuttavaa"/hämäräperäistä? Työllistää tuhansia suomalaisia, on siis tuonut lisää työpaikkoja ja pakottanut vuosikymmeniä vallineen monopolin päivittäistavarakaupan alalla muuttamaan toimintaansa (=laskemaan hintoja). Tuotteet Lidlissä vaikuttavat olevan hyviä, kotimaisiakin löytyy runsaasti. Alunperin Lidl on saksalainen perheyritys.
Ilmeisesti nimenomaan pyhällä ruokakaupan alalla ei saisi toimia muita kuin täysin suomalaisia yrityksiä. Tuskin kovinkaan moni tuskailee esim. Clas Ohlsonille tai vaikkapa H&M:lle mennessään asioimisesta "ulkolaisessa" firmassa... Toki jos yrityksen toimintatavat tai asiakaspalvelu ei miellytä, liikkessä ei ole mikään pakko asioida ja on hyväkin äänestää jaloillaan. Ihan rauhassa saa edelleen asioida S- ja K-kaupoissa ja vieläpä nauttia kilpailun tuomasta hintojen "halpuuttamisesta". Ja totta kai Lidl Suomi Ky ja työntekijät maksavat veronsa Suomeen.
"mikä hitto siinä Lidlissä on niin pahaa". Miksi mä enää toistaisin oman kantani kun saamani vastaus kuitenkin on jotain inttämistä. Minua huvittaa tässä ketjussa enempi se, kuinka vakava asia LIDL joillekin on. Siitä ei saa sanoa turhaa sanaa! Vaikka kirjoittaisin tähän, että "Lidlin logossa on keltaista", niin senkin varmaan kiistätte. ei AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi saan alapeukkuja? Onko muka jotain pahaa siinä, että yrittää suosia suomalaista ja edesauttaa työpaikkojen pysymistä ja uudien syntymistä?
Ap
Kerro minulle miksi sama tuote maksaa enemmän siellä S-ryhmän kaupassa kuin Lidlissä? Kuka vetää välistä?
Lidl ei todellakaan myy tappiolla. Ja ilman Lidliä ei olisi tapahtunut ns. halpuutusta.
Tuotteet lidlissä ovat halvempia mm. siitä syystä, että lidl ei hyllytä tuotteitaan niin kuin s-ryhmä tekee. Hyllytykseen kuluu paljon työtunteja.
Ap
Miksi sitten hyllytetään tuotteita? Ja kyllä minusta Lidlissä tuotteet ovat ihan hyllyssä. Lidlin ulkoasu ja tuotteiden esillepano on muuttunut muutamassa vuodessa aika paljon.
Hävettää, että alan asiantuntijan pitää tulla sinulle kertomaan: ne tavarat on siellä Lidlissä kuljetuspakkauksissaan / kuljetuslavoilla. Prismassa yms. näin on ehkä joidenkin jauho- ja kahvipakettien kohdalla, mutta koko Lidlin rakenne perustuu pitkälti siihen, että tuotteita ei tarvitse purkaa kaupassa niistä yksiköistä, vaan ne isketään suoraan asiakkaiden eteen sellaisenaan. Sitä en osaa sanoa, miksi muut kaupat haluavat purkaa ja hyllyttää. Antaahan se hieman huolitellumman vaikutelman. t. ei AP
En ole kuin oman kulutukseni asiantuntija, sen sijaan en ole silmälääkri saati optikko, mutta täytyy kyllä silti kehoittaa asiantuntijaa menemään kiireesti silmälääkrin pakeille vai onko tuo psykiatrinen oire, että näkee harhoja?
Tietysti on se teoreettine mahdollisuus olemassa, että minä olen käynyt kokonaan aivan eri Lidlleissä kuin Ap. - Jokaisessa niistä Lidleisitä, joissa olen, niin Suomessa kuin ulkomailla- asionut ovat tavarat pääsääntöisesti (ns.) hyllytetty ja aseteltu paikoilleen, suurinpiirtein samantasoisesti kuin monessa muussa päivittäistavara liikkeessä.
Eivät myymälät ole kalustoltaan kaikkein viihtyisimpiä ja esteettisesti kauneimpia missä olen käynyt, mutta se ei liene tarkoituksen -mukaistakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"mikä hitto siinä Lidlissä on niin pahaa". Miksi mä enää toistaisin oman kantani kun saamani vastaus kuitenkin on jotain inttämistä. Minua huvittaa tässä ketjussa enempi se, kuinka vakava asia LIDL joillekin on. Siitä ei saa sanoa turhaa sanaa! Vaikka kirjoittaisin tähän, että "Lidlin logossa on keltaista", niin senkin varmaan kiistätte. ei AP
:'D Kenellehän se tässä vakavaa on...
Vierailija kirjoitti:
Miksi saan alapeukkuja? Onko muka jotain pahaa siinä, että yrittää suosia suomalaista ja edesauttaa työpaikkojen pysymistä ja uudien syntymistä?
Ap
Valtaosa Lidlin tavarasta on ihan suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Teen ruokaostokseni lähinnä Alepassa, Prismassa tai K-marketissa. Siksi, että ne ovat sijainniltaan kohdallaan. Joskus olen reitin sattuessa käynyt Lidlissä, eikä ole valittamista. Jos olisi sopivan lähellä, varmaan asioisin sielläkin. On ikävää, että Suomen keskusliikkeet eivät ole saaneet tehostetuksi toimintojaan niin, että hinnat saisi asetetuksi Lidlin tasolle. Monet näistä halpuutuksistakin iskevät suoraan alkutuottajan toimeentuloon. On se kumma kun kalastaja saa esim. haukikilosta 1,18 € niin tuo hinta moninkertaistuu kaupan kalatiskille.
Siis mikset käy aina Lidl, asutsä jossain korvessa, mulla on 4 Liideliä tässä 100 m päässä kotoa ja käyn niissä kaikissa joka päivä. Miten voit tukea S&K-mafiaa senttiäkään!!! Pakko päästä taas Lidliin, siellä on Esmara -paitulit tarjouslaarissa!! -terveisin; keskustelun taso
Vierailija kirjoitti:
Kummallisia ja halpoja ulkolaisia tuotteita. Voitotkin valuu ulkomaisille sijoittajille. S-kaupan sen sijaan omistavat asiakasomistajat ja keskon ja stockmannin osakkeita löytyy monelta suomalaiselta. Miksi hitossa joku käy LIDLissä?
Oletkohan nyt hävennyt ihan kunnolla? Punastuitko, rupesiko alahuulesi väpättämään?
Jotta häpeän tunteesi olisi mahdollisimman täydellinen, mene vaikka pimeään komeroon ja näprää paidanhelmustasi. Voit vaikka hiukan vikistä ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:'D Kenellehän se tässä vakavaa on...
No voitko ymmärtää sen, että Lidl ei sitten ole minulle sen vakavampi kuin sinullekaan? Silti, en käy Lidlissä. "Itkuhymiö lol xd"
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä on kyllä paistopiste loistava, mutta monia ihan perusjuttuja sieltä ei valitettavasti saa, kuten pakaste sipulimurskaa tai edes irtosipuleita. Tai maustamattomia kanansiipiä vaikka siipikastikkeita kyllä löytyy joka lähtöön.
Kyllä Lidlistä saa irtosipuleita. Viimeksi tänään ostin. Maustamattomia kanansiipiä ei löydy S-marketista tai K-Supermarketista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikset käy aina Lidl, asutsä jossain korvessa, mulla on 4 Liideliä tässä 100 m päässä kotoa ja käyn niissä kaikissa joka päivä. Miten voit tukea S&K-mafiaa senttiäkään!!! Pakko päästä taas Lidliin, siellä on Esmara -paitulit tarjouslaarissa!! -terveisin; keskustelun taso
Sinä olet erinomainen keskustelija. Tuot hyvin esille sinun mielipiteesi ja perustelet sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on sattunut nyt niin paljon negatiivista Lidlistä, että en malta olla mainitsematta. Tänään heitin roskiin Naan-leivän, joka oli tyhjiöpakkauksessa. Käyttöpäivää oli 6.3. saakka ja oli avaamattomassa pakkauksessa vihreää mössöä, kun huomasin.
Joulun alla ostin Appenzeller-juuston, jolla oli käyttöpäivää uuteenvuoteen asti. Jouluaattona, kun avasin, oli homepilkkuja.
Syksyllä ostin Scamorza-juuston, savustetun, ja avatessani pari päivää ennen viimeistä käyttöpäivää...homeessa oli.
Onkohan elintarvikehygienia Lidlin toimittajilla jotenkin pielessä, kun näin paljon näitä yhdelle sattuu ja en käy Lidlissä kuin kerran kuussa?
Jääkaappini lämpötila on sitten ok, ja leipähän oli kuivakaapissa pimeässä ; )
Ja tietenkin otit yhteyttä lidliin? Kerroit heille miten sinun ostamasi tuotteet ovat homehtuneet ennen aikoja.
No tietenkin otin. Juuri tänään kirjoitin sähköpostia tuosta leivästä. Miksi kysyit sitä, kun oletitkin niin?
Vierailija kirjoitti:
Kanansiipiä on vaikea löytää mistään, ne menevät ravintoloihin (ja kauppojen siipipaketeissa on myös koipia). Lidlin sipuleista ne isot, neljän paketissa, ovat ihan loistavia, mietoja. Mulla melkein kaikki ruoanlaitto alkaa yhdellä sipulilla, ei ole irtosipuliongelmaa :D
Näin kämänen provo saanut yli 50 vastausta. No joo eipä yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet erinomainen keskustelija. Tuot hyvin esille sinun mielipiteesi ja perustelet sen.
Mielipiteeni löytyy ekalta sivulta ja pitkin keskustelua. Tällaista taattua laatua sain osakseni harmittomasta mielipiteestäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Lidlistä saa irtosipuleita. Viimeksi tänään ostin.
Joo niin ostin minäkin. Tosin hirveän kauaa ei ole irtosipulia saanut.
No joo koivetkin kelpaa siipien seassa kunhan ovat maustamattomia tai miedosti suolatuja, ja niitä on kyllä löytynyt tähän mennessä joka S/K-marketista ja Prismasta.
Aina PITÄÄ hävetä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan nyt hävennyt ihan kunnolla? Punastuitko, rupesiko alahuulesi väpättämään?
Jotta häpeän tunteesi olisi mahdollisimman täydellinen, mene vaikka pimeään komeroon ja näprää paidanhelmustasi. Voit vaikka hiukan vikistä ääneen.
Just näin! :D
Joissain ketjussa luki että tää Lidl-provoilija olisi sieltä kenkää saanut kassa!
Näitä Lidl-provoja on taas ollutkin ;)