Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en tiennyt että ensihoitaja, kätilö ja terveydenhoitajatutkinnot sisältävät myös sairaanhoitajan tutkinnon!

Vierailija
29.01.2017 |

Sain tänään tietää! :D

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä sairaanhoitajan opinnoissa on ihan hirvee määrä diippiä shittiä. Se ajan vois opetella vaikka lääkkeitä ja tauteja.

Mikä esimerkiksi? Voitko mainita ihan nimeltä sen/ne opintojaksot jotka on "diippiä shittiä"? :D

Mun mielestä turhia ainakin:

monikulttuurisuus

History of nursing

Opetus ja ohjaus

Tiiminä projektissa hyi vit.. olis enemmänkin mutta en jaksa listata.

Vierailija
22/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä sairaanhoitajan opinnoissa on ihan hirvee määrä diippiä shittiä. Se ajan vois opetella vaikka lääkkeitä ja tauteja.

Mikä esimerkiksi? Voitko mainita ihan nimeltä sen/ne opintojaksot jotka on "diippiä shittiä"? :D

Mun mielestä turhia ainakin:

monikulttuurisuus

History of nursing

Opetus ja ohjaus

Tiiminä projektissa hyi vit.. olis enemmänkin mutta en jaksa listata.

Nuo vaihtelee amk:n mukaan. Ei meillä mitään monikulttuurisuutta ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä diakoni/diakonissa, vieläkö siihen kuuluu sekä sairaan- että sielunhoitoa?

Kun sairaanhoitajakoulutus muuttui ammattikorkeakouluksi vanhanmallisesta opistosta, muuttui opetus  teoreettisemmaksi ja " akateemisemmaksi". Sama vika oli monessa muussakin koulutuksessa, jossa olisi tarvittu enemmän ammatti- kuin tutkimustaitoja. 

Vierailija
24/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki yrittäjyyteen ja terveystieteisiin ja tutkimiseen liittyvät opintojaksot. Projektit. Ryhmätyöt. Ensimmäisenä vuonna suoritetut moniammatillisuuskurssit sosionomi/th/sh. Opinnäytetyö.

T. HAMKista valmistunut th

Vierailija
25/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne lääkelaskut tuntuvatkin olevan se hankalin osuus ainakin sen tuttavani mielestä. Verkkokurssien materiaalit ovat kuulostaneet määrällisesti pieniltä ja niistä tuotetut työt (esseet?) ovat maallikon näkökulmasta suppeita ja vailla pohdintaa. Opparista en edes sano mitään, koska en halua pahoittaa tuttavani mieltä. Hän itse ajattelee valmistuvansa pian hyvin valmiuksin, mutta vierestä seuranneena ja hänen omiin kertomuksiinsa vedoten olen valitettavasti eri mieltä. Hänen edukseen laskisin kyllä ihmissuhdetaidot ja hän tulee varmasti olemaan lämmin ja helposti lähestyttävä hoitaja. Hienoa, jos hän on marginaalia ja yleisesti ottaen ammattiin valmistuvat ovat enemmän kärryillä kokonaisuuksista.

Just joo. Eli et ole itse opiskellut päivääkään sairaanhoitajaksi eikä sinulla ole mitään kokemusta henkisesti rankoistakin työharjoitteluista? Olet siis hyvä ihminen sanomaan mitään kyseisestä koulutuksesta. :D

Mäkin voisin sanoa että tutun lääkis opiskelijan opiskelu näyttää näin "vierestä seuranneena" helpolta.

Olet oikeassa, oma alani on ihan toinen. Minusta ei olisi tekemään hoitotyötä. Kertomani vaikutelmat ovat tosiaan vain omia näkemyksiäni ja toivon totisesti olevani väärässä. Sairaanhoitaja jos joku on henkilö, johon haluaisin luottaa ammatillisesti.

Vierailija
26/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä alkaen ensihoitajat ovat olleet sairaanhoitajia? Perinteisesti ensihoitajilla on ainakin ennen ollut sairaanhoitajaa lyhyempi koulutus ensihoitajaksi.

Vierailija
27/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä alkaen ensihoitajat ovat olleet sairaanhoitajia? Perinteisesti ensihoitajilla on ainakin ennen ollut sairaanhoitajaa lyhyempi koulutus ensihoitajaksi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ensihoitaja

Vierailija
28/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensihoitaja (AMK) sisältää sairaanhoitajan pätevyyden ja koulutus kestää muistaakseni 4-4,5 vuotta.