Kasarimuistelot - peukuttakaa jos muistatte nämä
Keksikää lisää ehtoja 80-luvun juttuja, joilta ei voinut välttyä. Mitä ollaan jo unohdettu? Kuka muistaa vielä vaikkapa banaani- ja mansikkakaktukset?
Kommentit (706)
Ihana kasari! Silti jäi ikuinen, elämänkestävä trauma, kun en saanut leviksiä, purkkareita, Fjällrävenin reppua eli Kånkenia...Vieläkin ketuttaa. Taidanpa lähteä ostoksille. (Ko. tuotteet olivat liian kalliita monilapsisessa perheessä).
Kun oli jollekin asiaa, mentiin soittamaan ovikelloa. Nykyään ihmiset saa paskahalvauksen jos ovikello soi ilman mitään varoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Pyörät oli tunturi tai helkama -merkkisiä. Muistaako joku muita?
Nopsia oli myös
Helmeilevä omenaviini (Omppu) ja minttusuklaa (yök)
Nahkahameet, -housut ja -takit
Mustat Ray Ban Wayfarer -aurinkolasit, tosin useimmilla feikit
Kultakorut
Pikkulaukut
Avokkaat
Vierailija kirjoitti:
Joko kasarilla luettiin Suosikkia ja laitettiin sen julisteet seinälle sinitarralla?
Suosikki tais olla suosituin juurikin 80-luvulla. Julisteet ja fanitarrat oli haluttua tavaraa. Niitä oli varmaan kaikilla seinillään, pojillakin. Erityisesti kun julisteessa oli kasarihevaribändit, Sylvster Stallone/Rambo/Rocky tai Samantha Fox uikkareissa :D
Kirjeenvaihtokaverit ja palstat
Ulkona sai luuhailla vaikka kuinka pitkään eikä kukaan heti kaipaillut
-voikkatinneilla tytöillä piti olla kauheat ja nolot voimistelupuvut kuin uimapuku
-lankapuhelimessa roikkuminen iltaisin tuntikausia
-kauhean paksut terveyssiteet nykyisiin verrattuna
-häpykarvat sai olla tuuheat myös teineillä kunhan hoiti biksurajat, eikä ollut edes noloa, päinvastoin
-suosikki!
Vierailija kirjoitti:
Raitahousut, eli farkut joissa oli pystysuunnassa raitoja. Usein olivat punamustaraitaiset tai valkomustaraitaiset.
Ilmoitin asiattomaksi
Seuramatkat ja kun lentokoneessa taputettiin kun se laskeutui :) Matkamuistot kirjahyllyssä.
Eppu normaali
Def leppard
Sabrina
Samantha fox
Mc Millan & vaimo sekä Kate & Allie (oli huippuhyvä sarja jota ei ole vieläkään uusittu!!!)
Carrolls, permanettikiharat, liehulahkeet.
Vierailija kirjoitti:
Hajukumit
Oli jo 70 luvulla, kun minä olin skolessa, jos on siis kyse pyyhekumeista.
Lankapuhelimet, joissa neliön malliset näppäimet. Suuntanumero, jos soitit "oman alueen" ulkopuolelle. Lauantaisin siivottiin. Ilmakihartimet ja paperiset henkkarit/ajokortit. Grillikioskit, joissa iso irtokarkkivalikoima. Nuorten illat ja gospelit. Kotibileet ja itsetehdyt popparit ämpäreissä. Anorakki-muoti jossain välissä, kavereile äänitettiin kokoelmia lempimusiikista c-kasetille (mieluiten TDK:n) kasetit, joita myytiin yksittäin tai paketeissa). Kevereiden kanssa käytiin iltakävelyllä. VHS-leffat tulivat ja videovuokraamot elivät kultakauttaan, niistä sai vuokrattua movieboxejakin, jos kellään ei ollut videolaitetta kotona. Oi niitä aikoja!
Vierailija kirjoitti:
Pyörät oli tunturi tai helkama -merkkisiä. Muistaako joku muita?
Nopsa. Ostin sellaisen ensimmäisestä tilistäni. Punainen, vaihteeton, erittäin hyvä ja keveä polkea. Oli minulla yli 20 vuotta käytössä. Muutama vuosi sitten varastettiinkin, vaikka oli vaijerilukko. Mutta minäpä sain sen takaisin. Yhden kaupan pyörätelineessä oli tuo Olga.(olin antanut sille oikein nimenkin!) Tunnistin Olgani, koska se oli kertaalleen maalattu uudelleen ja istuimen päälle olin jossain vaiheessa laittanut sinisen muovipussin suojaksi. Jokin aika sitten luovuin pyörästä, koska ei sille enää käyttöä ollut, juoksen tai kävelen mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hajukumit
Oli jo 70 luvulla, kun minä olin skolessa, jos on siis kyse pyyhekumeista.
Joo, varmastikin oli. Tässähän ei ollut kyse asioista, jotka keksittiin 80-luvulla, vaan olivat ilmiöitä silloin. Tokikaan 90-luvulla keksityt asiat eivät ole voineet olla 80-luvun ilmiöitä ja on ihan ok oikaista, jos Teletapit on lanseerattu 90-luvun lopussa.
Musta taas lemmikkejä oli kaikilla! Asuin 80-luvulla sekä Stadissa (2 koulua) että Espoossa (1 koulu), enkä muista kaveripiiristä kuin yhden jolla ei ollut lemmikkiä. Heppatyttöjäkin oli paljon. Hamstereita ja gerbiilejä oli melkein kaikilla kavereilla ja sitä ennen joskus about 82-83 oli hirveä akvaariovillityskausi. Meidän koulussakin oli joku akvaariokerho sen vuoksi, kun kaikilla oli jotain pienempiä tai suurempia akvaarioita. Yhdessä vaiheessa oli undulaattivillitys.