Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä vain en ole pidettävä henkilö sitten yhtään

Vierailija
29.01.2017 |

Pakko todeta se tässä kolmekymmentävuotta jo tallusteltua, ettei musta kyllä helposti pidetä. Luulin aina että olen jotenkin vain onnistunut "olematta löytämään" niitä ihmisiä kenen kanssa tulisin toimeen, mutta tosi asia on se ettei musta vain oikein kukaan pidä!

En ole vieläkään löytänyt sitä syytä miksei, mutta muista jo nuorena kun puhuin porukassa jostain asiasta ja peilin kautta näin kun muutama kaverini (ja luulin että ne olivat) pyörittelevät silmiä ja kädellä matkii puhumista. Enkä mielestäni puhunut mistään erikoisesta.

Olen aloittanut uudessä työpaikassa neljä kertaa tämän parin vuoden aikana, ja yleensä saan todella kylmää kyytiä porukalta, enkä pääse sisään millään.. Luulen että yritän olla mukava ja "lämmin", mutta näköjään en.

Mitä voisi olla niitä syitä miksi olen yleensä "Inhottu" tai ei-pidetty ihminen? Millaista ihmistä sinä "inhoat"?

Ja siis olen 30, vaaleatukkainen, laiha, ihan normaali, en mikään koulukiusattu, puhelias, mutten liikaa, korkeasti koulutettu, mutta en mikään "know it all" - tyyppinen. En hauku muita, ylenkatso tai valita. Mutta saan AINA silmienpyörittelyä. En käsitä. Jos toisin todella vahvasti jotain erikoisia mielipiteitä ilmi, sitten voisin ymmärtää.. Mutta en tuo. :(

Mä vaan olen niin väsynyt olemaan inhottu tai se että ärsytän ihmisiä. Ihmettelen miten mies voi olla niin rakastunut muhun, kun olen niin ällöttävä. Olen vain alkanut tässä vuoden sisään inhoamaan itseäni, kun ei kukaan muukaan tunnu välittävän.

Ja siis tarkennus; minulla on myös ystäviä, mutta ystävä suhteeni katoavat todella nopeasti, mutta en ole mikään täysin yksinäinen otus.

Kaikki vinkit otetaan vastaan!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sun ruumiinkielessä tai äänenkäytössä jotain ärsyttävää? Jos kerran käytös on normaalia etkä oli kuspiä. Kysy niiltä jotka tuntee sut.

Vierailija
2/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäikäisiä tyyppejä töissä on. Jos kovin vakiintunut porukka, sisäänpääsy on hankalaa. Osa voi olla myös ujoja. Itselläkin sama ongelma..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko sun ruumiinkielessä tai äänenkäytössä jotain ärsyttävää? Jos kerran käytös on normaalia etkä oli kuspiä. Kysy niiltä jotka tuntee sut.

Moni sanoo että vaikutan todella itsevarmalta. Ja mä en oikein tiedä miten tätä muuttaa, kun en ole? :D Ja olen myös kuullut että olen myös vaikeasti lähestyttävän oloinen, mutta kun tutustuu olenkin todella mukava.

Olisin niin upeaa päästä näkemään itsensä ulkopuolisin silmin ja tietäisi millainen oikeasti on :(

Ap

Vierailija
4/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla kaikki tulevat juttuun, mutta yhden kanssa harva viitsii hoitaa mitään muuta kuin aivan pakolliset asiat. Syynä on se, että kun hänelle sanoo jotain ohimennen tai kysyy jotain, niin vastaus kestää useita minuutteja. En tiedä, onko sillä juttukaverit elämässä vähissä vai miksi ei voi IKINÄ vastata lyhyesti. Sitten ei viitsi olla sille epäkohteliaskaan vaan pakkohan se on kuunnella loppuun asti vaikka olisi mikä kiire. Sen kanssa jos eksyy samaan aikaan kahvipöytään tauolla, niin kukaan muu ei saa suunvuoroa kun tämä pääsee ääneen.

Vierailija
5/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella hengittämään rauhallisesti, kun puhuu. On hirveää kuunnelle ihmisiä, jotka eivät ota yhtään happea puhuessaan, vaan se puhe on matalaa pihisevää narinaa.

Vierailija
6/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoit että olet puhelias, voisiko se ongelma olla sun jutuissa? Mä luulin ennen että töissä kannattaa puhua itsestään ja omista asioistaan niin että ihmiset oppii tuntemaan mut. Olen nimittäin kokenut että mua monesti pidetään jotenkin erilaisena kuin oikeasti olen. Luulen että sekin oli kuitenkin virhe, ihmiset tuntuu ihan haluavan käsittää asioita väärin ja tekevät omissä päissään ties mitä johtopäätöksiä.

Nykyään koitan olla puhumatta mahdollisimman vähän omista asioistani ja pitäydyn vain työasioihin. muutenki koitan pitää juttelun mahdollisimman kevyenä ja lyhyenä.

Vierailija
7/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä puhut ihmisille? Jos puhut koko ajan itsestäsi ja/tai omista asioistasi, se antaa sinusta typerän kuvan. Omia mielipiteitä ei myöskään kannata tuoda alkuun kovin vahvasti tai painokkaasti esiin.

Vierailija
8/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En inhoa ketään, mutta kun kysyit, niin ensimmäisenä tuli mieleen, että semmoiset itsestään selvän selittäjät ovat vähän rasittavia. Enkä siis tietenkään sano että sinä olisit semmoinen. Mut tää just, minkä muutkin tässä on maininneet, että selostaa jonkun pitkän jutun väärällä hetkellä. Ja sen jutun sisältö on usein semmoinen, että puhuja kertoo miten on jossain asiassa fiksu.

Vierailija
9/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta puhumisesta, että ei, en puhu töissä hirveästi kyllä omasta elämästä - ellei nyt kysytä tai keskustella jostain. Yleensä aikalailla pitäydyn työasioissa tai olen hiljaa. Eli en nyt räpätä taukoamatta ja hengittämättä. Vastaan jos kysytään, asiallisesti ja lyhyesti. Yritän olla avulias ja positiivinen.. Hm.. Ap.

Vierailija
10/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.. En mä kai nyt aina puhu itsestäni, mutta totta kai nyt joskus. En ainakaan yritä olla parempi kuin muut.. Mitä pitäisi puhua, että kaikille kelpaa? Tai siis miten mä puhuisin, jos pitää puhua? Ap

Vierailija
11/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on todennäköisesti huonon kuuloinen ääni. EHkä jotenkin pistävä. 

Ei se mitään, mä kuulun samaan kastiin, ärsytän tahtomattani muita :/ 

Vierailija
12/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin.. En mä kai nyt aina puhu itsestäni, mutta totta kai nyt joskus. En ainakaan yritä olla parempi kuin muut.. Mitä pitäisi puhua, että kaikille kelpaa? Tai siis miten mä puhuisin, jos pitää puhua? Ap

En osaa sanoa miten pitäisi puhua. Ihmisten mielipuuhaa vain on väheksyä muita. Ehkä sinä vain huomaat sen helpommin ja ehkä annat tilaisuuksia siihen olemalla avoin ja oma itsesi.

Työpaikalla pitää olla neutraalin mitäänsanomaton, ei liian eläväinen. Puhua jostain yleisestä jutuista lattein mielipitein.

Vierailija
13/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikista työpaikalla puhutaan pahasti, selän takana. Jos joku suoraan haukkuu niin sitä haukutaan kyllä edessäpäinkin.

Vierailija
14/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on todennäköisesti huonon kuuloinen ääni. EHkä jotenkin pistävä. 

Ei se mitään, mä kuulun samaan kastiin, ärsytän tahtomattani muita :/ 

Hei tää se voi myös olla! Itse näin joskus vuosia sitten videon itsestäni ja muista kuinka vihasin milta kuulostin. Vaikutin todella ylimieliseltä! Hei jes, nnyt vasta muistin. Ehkä se on se puhetyyli mikä monia ärsyttää + itsevarma asenne ja kylmä ulkomuoto.

Ap

Vierailija
15/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin kauheeta luettavaa: " Et kai sano mielipiteitäsi liikaa" "Työpaikalla pitää ilmaista mielipiteitään latteasti". Koska suomalaiset kasvattaisi itselleen terveen itsetunnon, joka kestäisi vähän eriäviäkin mielipiteitä, erilaisia ihmisiä?

Vierailija
16/16 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikoilla nyt haukutaan aina ja kaikkia. Varsinkin ne haukkuvat, ketkä ovat muodostaneet jonkinlaisen porukan, yleensä olleet pitkään talossa. Että ihmekös, ettei koulukiusaamistakaan saada kuriin, kun vanhemmat tekee samaa työpaikoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan