Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä opetat lapsillesi sukupuolista?

Vierailija
29.01.2017 |

Otsikossa kysymys jo tulikin :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin on puhuttu lähinnä vain fyysisistä eroista. Pojilla on kikkeli, tytöillä pimppi. Nyt 6 v:n kanssa juteltu myös transseksuaaleista. Että joku voi haluta olla/ tuntea olevansa poika/tyttö, vaikka on erit vehkeet ja kroppa. Tämä juttelu lähti enimmäkseen siitä, kun lapsi tajusi näillä seuduilla liikkuvan potkuritädin olevan mies (en tiedä kyllä, kokeeko potkuritäti/-setä olevansa nainen vai tykkääkö vain pukeutua naisten vaatteisiin).

Transsukupuolinen eikä transseksuaali.

Vierailija
22/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teistä tekee tytön? Entä pojan?

Biologia. Se, miten tyttöjä ja poikia, naisia ja miehiä, arvotetaan ja kohdellaan ja mitä kummankin sukupuolen edustajilta odotetaan, kuuluu puolestaan sosiaalistamisen ja kulttuurin piiriin. Sen lisäksi jokaisella on oma sukupuolesta riippumaton persoonallisuus, jonka piirteet yhdessä ylhäältä päin saneltujen sosiaalisten roolien vaatimusten kanssa nykyisin sekoitetaan siihen, että ihminen olisi väärää sukupuolta, kun ei sovikaan oman sukupuolensa ahtaaseen rooliin. Ihan ymmärrettävää sinänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti olen opettanut mm.että PMS tekee naisesta hirviön. Myös rivien väleihin olen kirjoitellut turhia tekstejä.

Vierailija
24/28 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, että on tyttöjä ja poikia. Tytöistä kasvaa naisia ja pojista miehiä. Fyysisesti tytöt ja pojat eroavat siinä, että tytöillä on pimppi ja pojilla pippeli. Vain naiset voivat synnyttää vauvoja ja vauvat kasvavat naisen masussa. Kaikki naiset eivät saa vauvoja. Äidit ovat naisia ja isit miehiä. Nuo ovat riittänet tähän saakka noille vielä alle 4-vuotiaille. Muita kysymyksiä ei ole ilmennyt aiheesta. Isompana voidaan sitten keskustella laajemmin aiheesta, jos tarveetta ilmenee.

Miksi et ole kertonut tisseistä?

Mun miehellä on isommat tissit kuin muilla. Yli puolella miehistä on nykyään tissit.

Minun näkemykseni mukaan aivan kaikilla ihmisillä on tissit. Toisilla ihan pienet (pienet lapset ja useimmat miehet), toisilla isommat (naiset ja jotkut miehet)

Vierailija
25/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään agendaa lähteä erityisesti opettamaan yhtään mitään. Vastaan sitä mukaa, kun kysymyksiä tulee, enkä ala luennoida.

Pikkulapsia kiinnostaa lähinnä fyysiset eroavaisuudet ja sitten kun kasvavat, niin oppivat kyllä pikkuhiljaa loput ihan omalla elämänkokemuksellaan. En ymmärrä, missä vaiheessa pitäisi pitää jokin seminaari aiheesta lapselle.

Vierailija
26/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On poikia ja tyttöjä, joista kasvaa miehiä ja naisia. Yksinkertaista, rakas Watson.

Näin minäkin opetin, kunnes poika teini-iässä kertoi, että hänellä on kaveri, joka on sukupuoleton (fyysisesti tyttö, joka ei ole kumpaakaan tunnettua sukupuolta), ja että tämä ei ole harvinaista hänen kaveripiirissään.

Vierailija
27/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut, että on miehiä, naisia, intersukupuolisia ja transsukupuolisia, ja kaikki on ihan ok. Olen myös painottanut, että jokainen saa olla omanlaisensa persoona täysin sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
28/28 |
30.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei varmaan pidä tuo prosenttiluku paikkansa. Suurin osa mun tuntemista naisista rakastaa laittaa kotia, sisustaa ja leipoo ja kokata. Tai edes suurta osaa noista, jos ei kaikkia. Ja koulutustaso ei muuta tuota.

Samalla tulet väittäneeksi sen, että kukaan poika/mies ei voi olla kiinnostunut ruuanlaitosta tai leipomisesta tai siitä, millaiset huonekalut, seinien värit ja verhot hänen omassa kodissaan on.

Jos sinulla on poika, hän varmaan aikuisena ahdistuu, koska ei saisi olla kiinnostunut tuollaisista asioista, koska ne eivät hänen kasvatuksensa mukaan ole miehekkäitä ja miehelle sopivia.

Ja jos sinulla on tyttö, edessä on melkoiset kotiriidat, kun tyttäresi aikuisena aikanaan haluaa itse päättää ja tehdä kaiken kodin seinien sisäpuolella (ja sitten narisee, kun mies ei osallistu kotitöihin).