Siis mitä, eikö Yhdysvaltoihin muka enää PÄÄSE?
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005065630.html
Siinä mainitaan ihan suorasanainen maahantulokielto. Mutta siinä myös lukee: "Matkustussuositukset koskevat yleensä turvallisuustilannetta eikä niissä puututa muiden maiden maahantulosäännöksiin, ulkoministeriön viestintäpäivystyksestä kerrotaan." Miten tätä pitäisi tulkita? Mä en tajua.
Kommentit (34)
Aina välillä ihmisten ymmärtämättömyys vaan iskee vasten kasvoja ja lujaa, huhhuh. Ap, luethan nyt muutkin uutiset aiheesta, ja tarkistat myös mikä matkustustiedote on.
Kun on kunnon kansalainen, ei ole mitään ongelmia jatkossakaan päästä
miks sinun pitäisi sinne tunkea?
Jos et ole siellä syntynyt niin ei sulla ole mitään asiaa sinne muutenkaan. Miksi ihmeessä olisi. Mene vaikka Kuubaan mielummin, samanlaista seutua. Tai Ghanaan.
Ihme tunkeutujia nää.
Koko maailma pitäisi olla heidän oma henkilökohtainen leikkienttä. Ja avoina heille. Et sinä Pohjois- Koreaankaan noin vain kävele ilman asiaa. Etkä Irakiin.
et sinä Venäjällekkään mene ilman viisumia ja syytä.
Vierailija kirjoitti:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005065630.html
Siinä mainitaan ihan suorasanainen maahantulokielto. Mutta siinä myös lukee: "Matkustussuositukset koskevat yleensä turvallisuustilannetta eikä niissä puututa muiden maiden maahantulosäännöksiin, ulkoministeriön viestintäpäivystyksestä kerrotaan." Miten tätä pitäisi tulkita? Mä en tajua.
Minä en tajua sitä että sinä et tajua?
Jos sinulla on aivovamma tms niin se on eri asia tietty mutta eihän tuossa kerta kaikkiaan ole mitään epäselvää.
Vierailija kirjoitti:
Aina välillä ihmisten ymmärtämättömyys vaan iskee vasten kasvoja ja lujaa, huhhuh. Ap, luethan nyt muutkin uutiset aiheesta, ja tarkistat myös mikä matkustustiedote on.
Aivan.Miten voi olla huomaamatta ketä tämä rajoitus koskee?
Jos tämä ei ole provo olen todella huolissani...
Tekään ette voi tietenkään asiaa kertoa minulle suoraan. Idiootit.
Kaikissa uutisissa jo oletetaan, että asia tiedetään, eikä vanhoja ole niin helppo löytää kuin luulisi. Minä vietin lauantain metsässä ja pääsin uutisten pariin vasta nyt. Kaikki uutiset ovat yhtä kryptisiä kuin tekin. Helvetti!
Okei, nyt löysin että kielto koskee muslimivaltioita. Mutta miten tämä muka liittyisi Finnairiin tai suomalaisiin?
Vierailija kirjoitti:
miks sinun pitäisi sinne tunkea?
Jos et ole siellä syntynyt niin ei sulla ole mitään asiaa sinne muutenkaan. Miksi ihmeessä olisi. Mene vaikka Kuubaan mielummin, samanlaista seutua. Tai Ghanaan.
Ihme tunkeutujia nää.
Koko maailma pitäisi olla heidän oma henkilökohtainen leikkienttä. Ja avoina heille. Et sinä Pohjois- Koreaankaan noin vain kävele ilman asiaa. Etkä Irakiin.
Etkö muka itse ole kuullut, että ihmiset matkustavat? Itse tunnen monia, jotka ovat käyneet Yhdysvalloissa, mutta minä en ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vois vähän nakertaa jos olisit irakilainen, joka on ollut Yhdysvaltojen hallinnolla töissä tulkkina. Ei pääse enää Jenkkeihin, mutta Irakiinkaan palaamista ei katsota hyvällä. Vain siitä syystä, että kuitit Setä Samuliin 👍
Ei koske muslimivaltioita vaan joitain tiettyjä valtioita. Esim Indonesia on muslimivaltio jota tämä ei koske.
Vierailija kirjoitti:
Olet valkoinen niin pääset
Onko esim iranilaiset mielestäsi mustaihoisia?
Joillakin on kaksoiskansalaisuus eli on Suomen kansalaisuus ja vaikkapa Irakin, joten kyseinen henkilö ei pääse Yhdysvaltoihin. Muuten ei koske suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Okei, nyt löysin että kielto koskee muslimivaltioita. Mutta miten tämä muka liittyisi Finnairiin tai suomalaisiin?
Olet siis sitä mieltä että kukaan esim somaliataustainen ei haluaisi lentää Finnairilla USAhan? Ihan täysin mahdoton skenaario?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on kaksoiskansalaisuus eli on Suomen kansalaisuus ja vaikkapa Irakin, joten kyseinen henkilö ei pääse Yhdysvaltoihin. Muuten ei koske suomalaisia.
Siinä uutisessa oli kyllä just toisinpäin, eli Suomen passilla pääsee, vaikka olisi toiselta kansalaisuudeltaan irakilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vois vähän nakertaa jos olisit irakilainen, joka on ollut Yhdysvaltojen hallinnolla töissä tulkkina. Ei pääse enää Jenkkeihin, mutta Irakiinkaan palaamista ei katsota hyvällä. Vain siitä syystä, että kuitit Setä Samuliin 👍
Näinhän siellä on juuri käynyt, muslimitaustaiset yliopisto-opiskelijat eivät pääse takaisin kotiin, vaikka ovat amerikkalaisia.
Hallinnon tyypit eivät pääse takaisin kotimaahansa, koska ovat olleet ulkomailla omaisen hautajaisissa.
Nythän korkeimman oikeuden tuomari on antanut lentokentillä oleville ihmisille hätäluvat, ohi presidentin, niin pääsevät kotiin.
Kunnon fiasko. Mutta näitähän on vielä odotettavissa.
Kuka hullu jenkkeihin enää edes haluaisi mennä?
No et pääse.
Kotimaahas pääset, muuta sinne.