Eivätkö ihmiset oikeasti enää pysty edes kävelemään ilman että selaa samalla älypuhelintaan?
Eivätkö nuo puhelinzombiet kompastele tai törmäile tolppiin/seiniin? Vai eikö hermo kestä kävellä ilman jatkuvaa viihdykettä?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Miten jotkut kuvittelevat kaikkien olevan netissä vain puhelimien kautta? Mä en ainakaan ole kun älypuhelinta en edes omista. Pöytäkoneita ja läppäreitäkin on yhä olemassa ja monet näitä antiikkisia vehkeitä käyttävätkin.
Pöytäkonezombi?
Kerran yksi ämmä meinasi ajaa mun päälle pyörällä, oli naama kiinni kännykässä. Sanoin sille pari valittua sanaa!
Navi kertoo missä olen ja Sää kertoo sataako? Bussiaikataulun katsominen on ihan turhaa, menet kuitenkin seuraavalla, eikö?
Minulla on vain pöytäkone kotona ja tietääkseni olen vapaapäivänäni oikeutettu viettämään muutaman tunnin koneen äärellä. Viikolla siihen ei ole juuri aikaa ja työni on sellaista, ettei siinä tarvitse älypuhelintakaan. Riittää että pomo saa kiinni ja se onnistuu vanhalla simpukkapuhelimellani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vain pöytäkone kotona ja tietääkseni olen vapaapäivänäni oikeutettu viettämään muutaman tunnin koneen äärellä. Viikolla siihen ei ole juuri aikaa ja työni on sellaista, ettei siinä tarvitse älypuhelintakaan. Riittää että pomo saa kiinni ja se onnistuu vanhalla simpukkapuhelimellani.
ap
Kenellä tänä päivänä on muka joku naurettava simpukkapuhelin?
Minäkin käytän kännykkää kävellessäni mutta geokätköjen etsimiseen - en pokejahtiin. Usein olen myös vieraassa paikassa joten käytän kätköillessäni karttaohjelmaa jo ihan suunnistamiseenkin.
Tutuissa metsissä taas kartoitan kännykän gepsillä polkuja open street mappiin (alueen kätköt on jo yleensä haettu ;) ...
Puhelin on meille tärkeä työväline.
t. Marjo M.
Minä ainakin pelaan Pokemonia kun olen kävelyllä tai lenkillä.
Luen uutisia, käveleminen on harvinaisen tylsää.
Mulla on liikkuvat silmät niin näen jopa ympärilleni. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ainakin Adelella musiikkivideossa. :)
Minä olen lopettanut niiden väistelyn jo ajat sitten. Koska olen suurikokoinen ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun kännykkä on törmäyksessä pudonnut maahan. Joku on kaatunutkin.
Vierailija kirjoitti:
ap
Siellä se ap zombeilee pöytäkoneellaan. Huom, oikeutetusti zombeilee.
Hän on niin tärkeässä työssä, ettei muulloin olisi aikaakaan. No, AV:lle me kaikki aina ehditään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Minullakin on! Tunnen myös pari muuta ihmistä, joilla on simpukkapuhelin.
t: väärällä puolella zombeilevia päin kävelevä. (kohta on niilläkin simpukkapuhelin, kun tarpeeksi monta älypuhelinta hajoaa törmäyksessä!)
Eteensä katsova kirjoitti:
Minä olen lopettanut niiden väistelyn jo ajat sitten. Koska olen suurikokoinen ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun kännykkä on törmäyksessä pudonnut maahan. Joku on kaatunutkin.
Tulee mieleen joku ihmistankki. Jospa itse suurikokoisena olet se ongelma, eivät ne pienikokoisemmat, joita päin kävelet.
Kiinnitin samaan huomiota pari päivää sitten. Yksikään vastaan kävellyt lapsi ei ollut ilman kännykkää. Tuo ei ole normaalia. Missä vaiheessa niitä aivoja käytetään, kun koko ajan räpelletään vain puhelinta?
Mulla on periaatteena että en käytä kännykkää kävelessä, bussia odottaessa tai vastaavissa tilanteissa. Se on vaarallista ja täytyyhän mun pystyä kestämään muutamia minuutteja "tylsyyttä".
Olen myös lakannut väistelemästä näitä, joilla ei ole ympäröivästä maailmasta mitään tietoa. Hauskinta on kun törmäyksen sattuessa ovat mulle vihaisia :).
Tarviiko lapsella olla nk älykännykkää? Ei tarvi. Pääasia että voi soittaa ja testata jos osaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on periaatteena että en käytä kännykkää kävelessä, bussia odottaessa tai vastaavissa tilanteissa. Se on vaarallista ja täytyyhän mun pystyä kestämään muutamia minuutteja "tylsyyttä".
Olen myös lakannut väistelemästä näitä, joilla ei ole ympäröivästä maailmasta mitään tietoa. Hauskinta on kun törmäyksen sattuessa ovat mulle vihaisia :).
Niinpä, miksi ne aina suuttuu? Pahimpia ovat ne koiraa fleksissä taluttavat puhelimentuijottajat, joiden koira menee eri puolella tietä kuin taluttaja, ja jotka saavat raivokohtauksen kun joku fillaristi sitten ajaa siihen tien poikki kulkevaan fleksinlankaan.
Jenkeissä ihmiset ei voi käydä kahvilassa ilman läppäriä.
Kahvilat täynnä ihmisiä nauliintuneina ruudun ääreen. En ymmärrä miksi edes lähteä kahvilaan, jos ainoa tarkoitus on tuijottaa ruutua.
Kyllä vaan muut on niin netti- ja puhelinriippuvaisia, mutta itse vain tosi tärkeitä asioita täällä AV:lla hoidan.