Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heikkolahjainen vanhempi

Vierailija
29.01.2017 |

Luulin aina että olen itse tyhmä koska en ollut samalla aaltopituudella äitini kanssa, mutta vika ei tainnutkaan olla minussa, vaan äidissäni.

Tällä ei ollut mitään ymmärrystä siitä mikä on terveellistä ja mikä ei. Luulin että olen vainoharhainen kun "no mut kun mainoksessa sanottiin että tää on terveellistä" ei riittänyt perusteluksi. Hampurilaisetkin oli terveellisiä, olihan niissä salaattia. Ja pullat, kun niissä oli viljaa.

Jos selitin jotain yksinkertaista tämä saattoi tuijottaa kuin kielillä puhuvaa. Luulin että selitin asiat huonosti tai olin itse tyhmä, kun en osannut kertoa asioita tarpeeksi selkeästi. Olen myöhemmin havahtunut siihen että tämä tyhjä tuijotus tapahtuu aina, ihan sama kuka hänelle selittää ja mitä.

Hän on mielestään todella fiksu, vaikka ihan ala-asteen matikka menee ja meni yli ymmärryksen ja ei ollut puhettakaan siitä, että tämä pystyisi auttamaan minua läksyissä. Politiikka on ihan hepreaa. Ihan sama mitä kysyin, vastaus oli "kyllä sinä opit sitten koulussa".

Tämä nainen on tietokoneiden ja kännykän kanssa ihan käsi. Mutta tämä ei ole tietenkään hänen vikansa vaan laitteiden, kännykkä on "rikki" kun hän painaa vahingossa selaimen auki.

Vituttaa katsoa aikuisen ihmisen perään kuin pienen lapsen. Koen, että olen jäänyt paitsi normaalin aikuisen ihmisen roolimallista. Vaikka asun yksin ja no, pärjään paremmin kuin äitini tulee ikinä pärjäämään tai pärjäsi elämässä, en vieläkään aina tiedä mitä pitäisi aina osata tai tietää itse.

Kommentit (23)

21/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut aika ilkeästi äidistäsi...itse olen heikkolahjainen vanhempi, ja tekisi pahaa jos tyttäreni puhuisi minusta noin...:/

Vierailija
22/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen huomaa vähän koulutettuna äitinä. Eikä ole edes kasaantunut semmosta tyylikkyyden tajua että koti olisi valkoinen ja lasia, astiat kalliita merkkiastioita jne.

Koulutetut hyväpalkkaiset lapset häpeävät, soittavat kun ei puoliso ole puhelua kuuntelemassa eivätkä käy kuin pikaiseen.

Joskus mietin onen kuin amerikkalaisesta romaanista jossa siivoojaäiti tekee kolmea työtä jotta lapsi voi opiskella yliopistossa. Senjälkeen ei lasta näy eikä kuulu ja sanoo puolisolleenkin vanhempien kuolleen.

No, vähän karrikoin omaa tilannetta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mieti jos äitisi olisi ollut niin itsekäs, että ei olisi hankkinut lapsia vaan KISSAN ja elänyt villiä sinkkunaisen elämää. Olisitko muka mieluummin kissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä