Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nämäkö ansainneet lapsen?

Vierailija
16.03.2006 |

Oli aloitus " luonnottomista" lapsen saanneista:

Onko parempi että näillä on lapsia niin paljon kuin pystyvät

siittämään? Onko pahempi adoptoida tai saada keinohedelmöityksellä

todella kaivattu lapsi hyvään perheeseen?

TÄTÄ SEURAAN PÄIVITTÄIN (ja tiedoksi: jos näyttää pahenevan äidin kohdalla, niin ilmoitan sosiaaliviranomaisille!!!)

Mun naapurissa asuu ihan " normaali" suomalainen

nuoripari (noin 25-30 vuotiaita) joilla on kolmel asta ja neljäs näköjään tulossa (vaimon masu kohtuullisen kookas jo!).

Käyvät säännöllisesti paikallisessa pubissa (sekä rouva että herra).

Vanhemmat muksut 4 ja 3 v ovat meillä leikkimässä koko illan meidän

muksujen kanssa, jotka ovat 5 v ja 3,5 v, ei haittaa mua, koska sitten on seuraa meidänkin muksuilla ja tulevat hyvin toimeen:).

MUTTA: Nuorimman vaunut ovat iltaisin pubin edessä monta tuntia kun sekä isä että (raskaana) oleva äiti ovat pubissa. En tiedä kuinka paljon äiti juo, koska ei tunnu humalaiselta kun hakee vanhemmat meiltä joskus klo 19-19.30 joten ehkä ei juo paljon. Mutta isän tiedän olevan täysi alkoholisti ja usein esim poliisi vie hänet pubista tai jostain muualta putkaan käytöshäiriöiden vuoksi. (Asumme vastapäätä tätä meidän paikallista pubia koska asumme kaupungissa, poliisinkin tulon kuulee kun tulevat pillit päällä usein.....) + Äiti uskoutuu mulle..:(

Näillekkö pariskunnille lapset on oikeesti suotavampia kuin joillekkin, joka ei saa lääketieteellisin perustein lasta niin helposti?!!! Pariskunnille jotka rakastaisivat sitä ainoaakin yli kaiken!

Jos voisin, niin päättäisin niin, ettei näille yhtään ja niille hedelmöityshoitoja saaville runsainmitoin niitä TODELLA TOIVOTTUJA JA RAKASTETTUJA LAPSIA!!!!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-reppananko ne jattavat ulos nukkumaan vaunuihin, kun itse ovat pubissa??

Vierailija
2/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antaa jollekkin toiselle.

Naapureittesi käytös on ikävää mutta ei vaikuta muiden lastensaantiin silti mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

=( tosi ikävä tapaus.

Vierailija
4/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano, että lapset saa toki tulla, muttei sillain että vanhemmat lähtevät baariin.

tarkoitan, että tottakai esim minä otan mieluusti ystävieni lapsia meille, kun käyvät tuulettumassa, mutta lapsi jää sillon meille yöksi ja ystävilleni alkoholi ei ole ongelma plus että vauvaa eivät ota baarin ulkopuolelelle nukkumaan!!

JOS MINÄ OLISIN SINUN TILANTEESSA,NIIN TIUKKA RAJA!! LAPSI ET KAITSE, JOS BAARIIN PÄÄSTÄVÄ!! ME KAIKKI AIKUISET OLLAAN VASTUUSSA JA VELVOLLISUUKSISSA KAIKISTA LAPSISTA TIETYLLÄ TAVALLA!!!!

Vierailija
5/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että ei varmasti ole helppo tehtävä, mutta ei tuossa tilanteessa ole muuta oikeaa menettely tapaa.

Tee ilmoitus!!

Vierailija
6/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä morkkaat ja ihmettelet asiaa. Itsestäsi yritätä tehdä hyväntekijän, kaitsemalla näitä lapsia.

Jos sulla ois aito hätä ja huoli näiden lasten takia, niin kai sä nyt ilmoittaisit asiasta sosiaaliviranomaisille.

Vierailija
7/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurisi uskoo huolensa sinulle ja sinä haukut täällä häntä juopottelevaksi ja äidiksi joka ei ansaitse lapsiaan. Mistä sinä voit tietää vaikka tuo äiti kävisi varttitunnin välein tarkistamassa mitä vauvalleen kuuluu siellä vaunuissa? Ja ehkä se äiti on oikeasti vain vahtimassa miehensä juomista siellä pubissa? Jos ei saa pidettyä sitä sieltä poissa millään niin menee itse mukaan vahtimaan tms.?

Eli viestini on: et ole yhtään sen parempi ihminen kuin ne joita haukut.

Vierailija
8/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneet lapset ovat muita lapsia onnellisempia, koska äiti ja isä heitä niin kovasti rakastavat? Hedelmöityshoidoilla alkunsa saaneiden lasten perheissä ei koskaan, ikinä milloinkaan juoda alkoholia, ei ole perheriitoja, isät ei hakkaa äitejä tai päinvastoin?

Kielletään lasten tekeminen kaikilta siihen normaalisti kykeneviltä, koska he eivät varmaankaan osaa hoitaa ja arvostaa lapsiaan yhtä paljon kuin lapsettomuudesta kärsineet.

Soita sinne sossuun, kun noin kovasti naapurin arki ahdistaa.

Vierailija
9/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän sen kokemuksesta.

Omat vanhempani joivat niin paljon että, jouduin/pääsin sijoitusperheeseen lastenkodin kautta.

Silti koskaan en ole epäillyt vanhempieni rakkautta meitä lapsia kohtaan.

Vierailija
10/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole miettiny miks lastenvaunut baarin ulkopuolella.......?

Vierailija
11/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sehän se vasta rakkautta onkin, kun jätetään lapset jatkuvasti naapurin hoiviin, kun painetaan itse baariin!! Kummallinen käsitys joillakin on rakkaudesta. Minun mielestäni rakkaus on sitä, että laitetaan lapsen tarpeet omien edelle, että lapselle suodaan turvallinen koti ja että lapsista huolehditaan kaikella tasolla, siis niin henkisesti kuin fyysisestikkin. Ymmärrän ap sun pointtis ja olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
12/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseihän ne sitten jättäisi sitä vauvaakin ap:n hoiviin eikä ulos nukkumaan?

Vierailija
13/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hoidot on niin rankka, pitkä ja kallis prosessi, ettei niihin alkoholistilla resurssit riitä.

Vierailija
14/14 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanne on todellinen. Eivät ole tarjonneet vauvaa meille hoitoon, olisin varmaan katsonut sitäkin, mutta kun omiakin on kolme alle kouluikäistä, niin ei vissiin ilkeä tarjota sitä meille saati että olisi selittänyt että menee baariin siksi aikaa... epäilen että häpeää lähinnä miehensä käytöstä....

Itse vain olen huomannut ja mies kun vaunut on pubin edessä vastapäätä monta tuntia. Saattaa äiti käydä katsomassa vauvaa säännöllisesti, en ole vahtinut. Kuten sanoin, äiti ei vaikuta mitenkään känniseltä, kun hakee lapset meiltä. Luultavasti vauva nukkuu tyytyväisenä ulkona sen ajan. En tahdo aiheuttaa mitään ylimääräistä ongelmaa kellekkään, mutta tämä vain on esimerkki mitä Suomessakin tapahtuu. Ja mielestäni monet aloitukset esim. hedelmöityshoidoista ja adoptiosta on kummia siinä mielessä, että

monet niistä vanhemmista saa vain sen yhden lapsen ja tuskin jättää sen pubin ulkopuolelle esim 10 vuoden yrityksen jälkeen...

Lapsiakin voi arvostaa eritavalla saatuaan ne " helposti" tai

sitten vuosien jälkeen... Rakastaa voi silti yhtä paljon...

Nämä kaksi vanhempaa lasta käy meillä leikkimässä omien lasteni kanssa illat = ne on ihan ok, pirteitä normaalilapsia. Vauva näyttää voivan ihan hyvin kun sitä päivällä näen. En aijo puuttua tilanteeseen ellei jotain ilmene. Ei ole mun asia, jos äiti esim tosiaan seuraa miehensa edesottamuksia. Hän ei mun mielestäni ole tällä hetkellä kykenemätön hoitamaan lapsiaan, ei ole ollut selkeästi humalassa kertaakaan. Mutta kyllä seuraan tilannetta, koska lapset jatkuvasti on meillä. Huomaan varmasti muutokset koska ollaan jo vähitellen ystäviä. Ja luulen että mulle tulisi myös avunpyyntö jos tilanne menee kovin pahaksi.... ei olla siis vielä kovin läheisiä ystäviä, mutta toivon, että hän uskaltaa mulle avautua jos tilanne sitä vaatii.