Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko elämäni (25 vuotta) Oulussa asuneena, ei koskaan enää sinne!! SE ILMASTO ON KAUHEA !!

Vierailija
28.01.2017 |

Onneksi muutin keskemmäs suomea. En enää IKINÄ aio asua kaupungissa joka on meren rannalla. Se tuli on jotain niin jäätävää ettei sitä edes käsitä. Tampereella on kesälläkin paljon ihanampi ilma, sellainen oikea kesä-ilma.
En ymmärrä miten te kestätte sitä siellä? Plus se tehtaiden haju on jotain hirveää välillä !!!

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v Helsingissä asuneena voin sanoa että Oulu on iha perseestä

Vierailija
22/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25v Helsingissä asuneena voin sanoa että Oulu on iha perseestä

Munki mielestä esim Kotka on perseestä vaikka en ole siellä koskaan käynyt.

Hyvähän se on olla tuota mieltä vaikkei koko kaupungissa ole ikinä käynyt :D lol

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu on tosi pohjoisessa ja meren rannalla, voin siis vain kuvitella miten kylmältä se tuntuu siellä esim pakkasilla.

Meren läheisyys tasaa lämpötiloja, ei tule niin kovia pakkasia.

Vierailija
24/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Oulussa kyllä tulee niitä 30 asteen pakkasia. Ja on kylmä. Mites kylmä sitten tulisi jos ei olisi merta siinä?

Vierailija
25/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Oululla oma ilmasto?

Kyllä. Se on sellainen sisäänpäin lämpiävähöystettynä lestadiolaisella tuulahdukselta.

Vierailija
26/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oululaisten puhe on kauheinta mitä tiedän

Niin on. Yhdistän sen aina vanhoillislestadiolaisuuteen. Yök.[/quote

Se onkin huonointa oulussa.

Vierailija
27/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oululaiset on ylimielisiä kpäitä. Aina sanotaan että helsinkiläiset ovat leuhkoja, mutta kyllä ne lesoimmat asuu Oulussa.

Vierailija
28/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu on tosi pohjoisessa ja meren rannalla, voin siis vain kuvitella miten kylmältä se tuntuu siellä esim pakkasilla.

Ei ollenkaan samalta kuin Norjan kaupungeissa tai Murmanskissa.

Vierailija
29/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Oulussa , Vaasassa ja Helsingissä. Pahin on ehdottomasti Oulu, jossa ensinnäkin tuulee aina! Helsingissä merituuli lempeästi hivelee hipiää, mutta Oulun merituuli pöllyttää sisäkalutkin. Oulussa lisäksi lestat pilaa ilmapiirin (kyllä, olen käynyt jopa seuroissa).  Arina tappaa kaikki kaupat, jäljellä jäänyt vain muutaman sinnikäs Citymarket. 

Vierailija
30/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän ne lestat nyt sen ilmapiirin pilaa? Joo olen ehkä vähän puolueellinen, koska olen lestaperheestä. En ole itse siis ollut lesta yli kymmeneen vuoteen, mutta oululaisten asenne lestoihin on aina ollut tosi vihamielinen. Miksi?? Ja sanotaan että lestojen lapset aina kiusaa, meillä meni ihan toisinpäin, meitä lestoja kiusattiin ja huudeltiin "hyyi lesta!"

Mutta aika moni oululainen työpaikkakin on lestojen omistuksessa, onko se niin huono asia?

Vierailija
31/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisesta olen kotoisin mutta ensimmäisen kerran elämässäni onnistuin hankkimaan itselleni paleltumat poskiin tässä kuussa Oulun pakkaspuhureissa. Kävellen.

Vierailija
32/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Oulussa , Vaasassa ja Helsingissä. Pahin on ehdottomasti Oulu, jossa ensinnäkin tuulee aina! Helsingissä merituuli lempeästi hivelee hipiää, mutta Oulun merituuli pöllyttää sisäkalutkin. Oulussa lisäksi lestat pilaa ilmapiirin (kyllä, olen käynyt jopa seuroissa).  Arina tappaa kaikki kaupat, jäljellä jäänyt vain muutaman sinnikäs Citymarket. 

Oho, Oulussa siis tosiaan tuulee! Pohdin tätä ketjua lukiessani, että onko Turku saariston vuoksi jotenkin suojassa, koska en ole koskaan huomannut, että täällä tuulisi erityisen kovasti, mutta viettäessäni Helsingissä viikon, tuntui, että kuolen siihen tuuleen. Jos Oulussa tuulee vielä pahemmin kuin Helsingissä, niin täytyy jopa näin ilman omaa Oulu-kokemusta yhtyä aloittajan mielipiteeseen. En tosin ikimaailmassa kykenisi muutenkaan asumaan Tamperetta pohjoisempana, sään lisäksi ihan siksi, että pohjoisemmassa Suomessa on niin helvetin pitkä matka kaupungista toiseen.

Vierailija
33/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulu on hyvä paikka, vertaa seinäjokeen ja tampereeseen jossa ihmiset on itsekkäitä ja ei ollenkaan sovittelevia. tämä siis rakennus miehen näkökulmasta

Vierailija
34/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oululaisten puhe on kauheinta mitä tiedän

Pohjoisen ihmisten puhe on yleensä kamalaa, sellaista molotusta.

Vierailija
35/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oulu on hyvä paikka, vertaa seinäjokeen ja tampereeseen jossa ihmiset on itsekkäitä ja ei ollenkaan sovittelevia. tämä siis rakennus miehen näkökulmasta

rakennus mies

Menetän uskoni ihmisiin :/

Vierailija
36/38 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

oulussa on mamuja liikaa, kuten kaikkialla

Vierailija
37/38 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu on ihana paikka, Tamperetta taas en voi sietää. Molemmissa asuneena Tampere on se kamalampiviimenen kaikin tavoin. Ruma kuin mikä, tosi sisäänpäin kääntynyt ja sekava. Oulu on nätti kaupunki ja sijaitsee meren rannassa. Harmittaa jos joudun täältä muuttamaan pois.

Vierailija
38/38 |
02.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun murre on kaunein murre suomessa, tosi pehmeää ja rentoa. Tulee hyvä mieli aina kun sitä kuulee :)

Kylmä ilma ja tuuli on vain asenne- ja pukeutumiskysymys. Onnelliset ihmiset asuu pohjosessa; https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000848272.html :) Tervetuloa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän