Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painan 110kg ja sain juuri verikokeiden tulokset

Vierailija
28.01.2017 |

Otettiin verikokeita sokereista sisäelinarvoihin ym. ja lisäksi verenpaine.

KAIKKI oli kunnossa! :) Verenpaine 112/73. Ei sokeritautia, ei sisäelinvaivoja, sydänfilmi lääkärin sanoin "priimaa". Olen nyt reilu kolmekymppinen, ollut näin iso jo 12 vuotta. Syön terveellisesti, mutta herkkuja menee aivan liikaa (jos ostan suklaalevyn, syön sen siltä istumalta, ihan sama onko se 50g vaiko 250g).

Missä iässä sairastun tosissaan, jos jatkan näin, mitä luulette?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuksestako sait?

Vierailija
2/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta. Luulin, että ylipainoiset kehuskelemassa veriarvoillaan oli vain joku jenkkien ilmiö, mutta kaipa se on rantautumassa Suomeenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että oot kunnossa.

Mun satakymmenkiloinen isoäiti sairastui vasta 72-vuotiaana diabetekseen, muita vaivoja ei ollut koskaan. Hyvällä tuurilla voi käydä näinkin. 

Vierailija
4/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli tsh ja t4v (tyreotropiini ja tyroksiini)?

Vierailija
5/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus olis aika oleellista tietää kun aika iso ero on satakiloinen 160cm vai 180cm.

Vierailija
6/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki geenien vaikutuksesta. Tiedän huomattavasti kevyempiä suht nuoria, jotka ovat sairastuneet D2:een.

Vierailija
7/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän nuo vakavammat terveysongelmat alkavat iän lähestyessä neljääkymppiä, jos ei ole tosi paskat geenit. Eli sanoisin että 7-11 v menee vielä aika hyvin.

Vierailija
8/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

160cm. 

Osa tehtiin julkisella, osa yksityisellä. 

Vierailija
9/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lihavuus edelleenkään tarkoita sairautta. Lihavuus lisää riskiä sairastua, mutta enemmän lisää tupakointi, ryyppääminen ja istuminen.

Vierailija
10/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otettiin verikokeita sokereista sisäelinarvoihin ym. ja lisäksi verenpaine.

KAIKKI oli kunnossa! :) Verenpaine 112/73. Ei sokeritautia, ei sisäelinvaivoja, sydänfilmi lääkärin sanoin "priimaa". Olen nyt reilu kolmekymppinen, ollut näin iso jo 12 vuotta. Syön terveellisesti, mutta herkkuja menee aivan liikaa (jos ostan suklaalevyn, syön sen siltä istumalta, ihan sama onko se 50g vaiko 250g).

Missä iässä sairastun tosissaan, jos jatkan näin, mitä luulette?

Minulla 36v. alkoi sokeriarvot nousemaan,palautui laihduttamalla.Lihavuus vaikuttaa myös maksa-arvoihin.

Vierailija
11/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samaa kokoluokkaa, ja kaikki veriarvot loistavia. Kolesterolikin oli 3,6, ja ei edes verenpainetta. Ikää on 55 kg.

Vierailija
12/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavalla isälläni on ollut aina paremmat veriarvot kuin normaalipainoisella äidilläni. Minä olen ylipainoinen noin 15 kg ja 36-vuotiaana vaikutukset alkoivat näkymään maksa-arvoissa, verensokerissa jne. Pitäisi todellakin laihduttaa, mutta en löydä siihen motivaatiota nykyisessä elämäntilanteessa.

Vierailija
13/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään 40 v, oletettavasti aiemmin, jos ruokailutottumukset erittäin huonot.

Vierailija
14/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskean talon painoraja on 120 kg.

Vierailija
15/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samaa kokoluokkaa, ja kaikki veriarvot loistavia. Kolesterolikin oli 3,6, ja ei edes verenpainetta. Ikää on 55 kg.

Ikää on 55 kg  - eikä verenpainetta. Eikös ihminen ilman verenpainetta ole kuollut??

Vierailija
16/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikää on 55 kg  - eikä verenpainetta. Eikös ihminen ilman verenpainetta ole kuollut??

Ajatus katkesi, katson samalla Vera Stanhopea. Siis verenpaine on normaali, ei ole verenpaineen suhteenkaan ongelmia. Ikää on 55, painoa 104 kg.

Vierailija
17/17 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa tehdyssä tutkimuksessa oli puolet mieheiä ja puolet naisia, joilla oli keskimäärin BMI 45. Yllättäen heistä puolella oli ylipainosta johtuvia sairauksia ja oireita, puolella taas ei.

Tutkimuksen mukaan väestöstä jopa 25% voi olla on sellaiset geenit, että rasvaa kerääntyy vain ihon alle, eikä sisäelinten ympärille, joten heille tule mitään sairauksia ja pysyvät painosta huolimatta terveinä.

Samalla lailla normaalipainoisista osa on sellaisia, joille geeniperimä aiheuttaa metabolisen oireyhtymän, joka voi johtaa diabetekseen yms. ylipainosta johtuviin sairauksiin. Siis vaikka pysyvät hoikkina.

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0167519

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan