Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyyhkeiden ja lakanoiden pesu

Vierailija
28.01.2017 |

Huh, taidan olla kehittänyt jonkun ahdistavan pakkomielteen, sillä pesen pyyhkeet/lakanat aina 95°:saa, jonka jälkeen olen ahdistavuuteen saakka ylitarkka siitä, että poistan lakanat koneesta kuivausrumpuun ja sieltä edelleen kaappiin puhtain pestyin käsin ja lakanat/pyyhkeet ei saa koskea mihinkään (käsivarret, vaatteet, pesukoneen ulkorunko, yms.), sillä silloin homma menisi pieleen ja pesu olisi ollut turha, koska ne tässä vaiheessa likaantuisivat.

Pelkään ihan liikaa sitä, että esim. kasvopyyhkeet eivät ole täysin hygieeniset.

Samoin, jos ostan esim. meikkejä, kasvotusten, jotka ei ole paketissa/muovitettu putsaan ne ennen käyttöönottoa desinfioidapyyhkeitä..

Auttakaa mua palaamaan järkiini.. ei kai kukaan täysjärkinen näin toimi?!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kasvotuotteita ja desinfiointipyyhkeitä olla piti.

AP

Vierailija
2/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se lakanoiden käyttökin sitten mene hukkaan, kun ihosi osuu siihen? Kuinka usein vaihdat lakanat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ikinä miettinyt mihen osaan suihkupyyheestä pyyhit kasvot, ja mihin takapuolesi? Entä seuraavana päivänä?

Vierailija
4/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdan lakanat kerran viikossa tai kahden viikon välein.

Lakanoihin toki mennään ilman suihkussa käymistäkin, mutta kasvopyyhkeet kosken vain pestyin käsin/kasvoin ja tyynyliinalle painan puhtaat kasvot, mutta joo eihän ne hiukset aina pestyt ole(tajusin juuri).

AP

Vierailija
5/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ocd?

Vierailija
6/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niimpä, en juuri ole sitä miettinyt

Vierailija
7/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta tulisi kelpo välinehuoltaja tai leikkaussaliapulainen.

Vierailija
8/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tällaista samaa kun meillä oli perheessä ollut syyhypunkki. Onneksi hellitti kun tajusin että päästiin siitä oikeasti eroon kahden hoitokerran jälkeen.

Vierailija
9/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niimpä, en juuri ole sitä miettinyt

Ja elossa oot silti, niin kuin koko muu ihmiskunta?

Vierailija
10/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itteni tosta. Mulla on OCD.

Vierailija
11/11 |
28.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin poistan puhtain pestyin käsin pyyhkeet koneesta ja laitan kaapiin myös pestyin käsin, mutta jos ne nyt koskettaa vaatteita tai käsivarsia tai jotain siinä matkalla niin ei ne siitä pilalle mene. Ja usein pesen vain 60 astessa, vaikka tiedän kyllä että monet pesee 90 asteessa ja se on ihan normaalia.  Niin ja yleisessä pesutuvassa olen tarkka ettei mikään puhdas pyykki kosketa mielellään sitä pesukoneen haisevaa tiivistettä, mua ällöttää se tiiviste koska se oikeasti haisee.