Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on pitkittyneet menkat ja epäilee hormonihäiriöksi, tarviiko gynetutkimusta välttämättä?

Vierailija
28.01.2017 |

Olen siis 15v ja kuukautiset alko kaksi vuotta sitten ja parin kuukauden ajan mun menkat on epänormaalisti kestäny vaikka kolme viikkoa putkeen, loppunu pariksi päiväksi ja taas jatkuneet. Ja vuoto on ollut aika niukkaa ja kipuja ei ole ollut. Oon oikeastaan varma että tää ois korjattavissa jollakin lääkityksellä, varsinkin mitä oon lukenu. Ja mullahan siis ois ainakin kuukauden sisällä kouluterveydenhoitajalle meno ja lääkärintarkastus niin jos selitän tän siellä niin onko gynekologinen tutkimus välttämätön? :/
En nimittäin millään sitä vielä tässä iässä haluais vaan suoraa lääkityksen korjaamaan tän, mutta onko mahdollista?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tarvitse, etenkään jos olet neitsyt. verikokeisiin luultavasti kuitenkin "joudut", ja ehkä ultraäänitutkimukseen, mut mitään sulle ei tehdä mitä et halua, lääkäriksikin voit pyytää naista aikaa varatessasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä tarvitse, etenkään jos olet neitsyt. verikokeisiin luultavasti kuitenkin "joudut", ja ehkä ultraäänitutkimukseen, mut mitään sulle ei tehdä mitä et halua, lääkäriksikin voit pyytää naista aikaa varatessasi.

Riippuu tietty gynestä, mut saatat kerran jälkeen kävellä pois pilleriresepti "kädessä" pienen juttutuokion jälkeen.

Vierailija
4/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla johtui pitkittyneet menkat epäspesifistä tulehduksesta tms. Antibiootilla lähti.

Vierailija
5/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ultraäänitutkimuksiin?

Vierailija
6/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi vaihtoehto on polykystiset munasarjat (PCO), jonka voi todeta sisäultralla. Voit tarkistaa etukäteen, missä paikassa on pienikokoinen ultralaite ja että käytetään sitä.

Vierailija
7/7 |
29.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaihtoehto on polykystiset munasarjat (PCO), jonka voi todeta sisäultralla. Voit tarkistaa etukäteen, missä paikassa on pienikokoinen ultralaite ja että käytetään sitä.

tässä on vaan se että ei oo ollu mitää kipuja tai muuta joten tuskinpa vaan.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi