Aikuistuneet ex-bilehileet: Millaista elämää vietätte nykyään? Mitä teette vapaa-ajallanne?
Tarkoitan teitä, joille ainakin jossain vaiheessa nuoruutta bileet oli melkein elämän tarkoitus, se siistein juttu kaikista. Mitäs nyt kun vuodet on vierineet, miten menee nyt?
Kommentit (42)
En jaksa enää hillua myöhään baareissa, yökerhoissa en enää ollenkaan ja baareissakin mieluiten vain joka toinen kuukausi tyttöjen kanssa hyvän viinin tai sapuskan merkeissä. Musiikillisesti kaipaan '80-lukua, ja keikoilla käyn vain jos on joku vanha lempparibändi, eli pari kertaa vuodessa. Vapaalla lepään kotona tai harrastan. Kaveripariskuntien kanssa illanviettoa. Useita ulkomaanmatkoja vuodessa. Alkoholia tulee nautittua harvemmin, koska krapula kestää monta päivää ja reissu tai seuraava työviikko menee pilalle muuten.
Käyn ehkä neljä kertaa vuodessa ulkona, mutta nautin siitä, kuten ennenkin. Tuntuu, että valvoa en enää oikein jaksa ja palautumiseen menee monta päivää. Nautin kuitenkin humalasta, musiikin kuuntelusta, hassuttelusta, ihmisten kanssa höpöttelystä, tanssimisesta, ihmisten katselusta, hyvästä seurasta. En ymmärrä tuota aiempaa kommenttia siitä, että aika voisi jotenkin ajaa ohi siitä, että nauttii näistä luettelemistani asioista. Tietysti tiedän, että on olemassa myös huonoa seuraa, tylsiä ja ikäviä baari-iltoja, mutta itse ainakin puhun niistä kerroista, jolloin itselläni on hauskaa ja valitsen seuran niin, että on hauskaa. En ymmärrä, miksi baarissa käyminen merkitsisi heti sitä, että on vain pinnallisia ihmisiä, valheellisuutta ja jotain muuta ikävää. Ja ikävää jollekulle, jos on kaikki vuodet menneet noin.
Muuten taas harrastan liikuntaa, katson leffoja ja dokumentteja ja on muitakin kiinnostuksenkohteita.
Miksi melkein joka viestissä jauhetaan alkoholista? Ei se ole mikään bilepäihde, vaan junttien päihde. Vai olitteko jotain maakuntien umpikännissä paikallisessa diskoissa lasinsiruilla tanssijoita? Kyllä oikeissa bileissä käydään ilman viinaa. Osa selvinpäin osa ei.
Käyn vokottelemassa noita nuorempia bilemimmejä sänkyyni sopivaa korvausta vastaan. M47
Vapaapäivät ryyppään ja katson urheilua/tvtä/youtubesta jotain ja saunon ja teen ruokaa. Baariin ei enää jaksa lähteä.
Tykkään viikonloppuisin kokkailla, katsotaan miehen kanssa telkkaria ja luetaan kirjoja, könötetään sohvalla. Lenkkeillään, pelataan sulkista, käydään uimassa, kesällä tehdään moottoripyöräretkiä ja metsäretkiä. Matkustellaan muutaman kerran vuodessa. Viiniä juodaan ruuan kanssa, olutta janojuomaksi. Odotan kesää, että pääsee viettämään aamusta iltaan puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Käyn ehkä neljä kertaa vuodessa ulkona, mutta nautin siitä, kuten ennenkin. Tuntuu, että valvoa en enää oikein jaksa ja palautumiseen menee monta päivää. Nautin kuitenkin humalasta, musiikin kuuntelusta, hassuttelusta, ihmisten kanssa höpöttelystä, tanssimisesta, ihmisten katselusta, hyvästä seurasta. En ymmärrä tuota aiempaa kommenttia siitä, että aika voisi jotenkin ajaa ohi siitä, että nauttii näistä luettelemistani asioista. Tietysti tiedän, että on olemassa myös huonoa seuraa, tylsiä ja ikäviä baari-iltoja, mutta itse ainakin puhun niistä kerroista, jolloin itselläni on hauskaa ja valitsen seuran niin, että on hauskaa. En ymmärrä, miksi baarissa käyminen merkitsisi heti sitä, että on vain pinnallisia ihmisiä, valheellisuutta ja jotain muuta ikävää. Ja ikävää jollekulle, jos on kaikki vuodet menneet noin.
Muuten taas harrastan liikuntaa, katson leffoja ja dokumentteja ja on muitakin kiinnostuksenkohteita.
Oikeastaan jo aloitus viittasi siihen että kypsyy aikuiseksi bilettämisestä, mikä varmasti valikoi vastaajia. Aihe on aikuistunet "ex-bilehileet" nykyisin.
Ulkoilen, ratsastan, luen, katon leffoja ja joogaan. Laitan kotia ja puutarhaa, hoidan lemmikkejä. Vapaapäivinä juon ehkä lasin viiniä tai siiderin. Baareissa en käy enää lainkaan, jossain pubissa olen lomilla käynyt kyllä ja laivalla ottamassa jonkun drinkin. Ennen tosiaan kävin 2-3 krt viikossa ulkona, vaikka opiskelin, kävin töissä ja urheilin;mitenköhän mä jaksoin???? Jotenkin toi baarielämä tuli niin nähtyä 18-25 vuotiaana. Elämäni ei ole lainkaan tylsää vaan täysin näköistäni. Tai sitten vaan olen ihan hiton tylsä.
Elän suurperheen äitinä. Vapaa-ajat kuluvat urheillen. Biletysaika oli ja meni, ei enää kiinnosta. Alkoholia käytän keskimäärin ehkä joka toinen vuosi lasillisen kuohuvaa, kun on jonkun häät tai ylppärit. Alkoholi jäi esikoista odottaessa pois ja huomaamatta meni vuosia, ettei tullut aihetta sitä ottaa. Sitten joskus tuli otettua lasillinen viiniä ja se maistuikin pahalle ja siihen se sitten jäi kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi melkein joka viestissä jauhetaan alkoholista? Ei se ole mikään bilepäihde, vaan junttien päihde. Vai olitteko jotain maakuntien umpikännissä paikallisessa diskoissa lasinsiruilla tanssijoita? Kyllä oikeissa bileissä käydään ilman viinaa. Osa selvinpäin osa ei.
Tässä tulee tietää, että palstamammojen biletys tarkoittaa: siideriä, kaljaa, viinaa, tupakkia, pitsaa, kebappia, pimpsan jakamista jne. Ei siis mitään tekemistä minkään ns. laadukkaamman juhlimiskulttuurin kanssa. Yksinkertaistettuna: biletys=ryyppäys.
Tykkään ulkoilla esim. metsässä, lenkkeilen, teen kotitreenejä, laitan ruokaa ja leivon, kiertelen kaupungilla ja ihmettelen maailman menoa, luen, katson elokuvia ja dokkareita, tapaan ystäviäni ja vanhempiani.Tuossa nyt joitain esimerkkejä mieluisista puuhista vapaa-ajalla :) Ja matkailla tykkään muutaman kerran vuodessa. Mullakin tosiaan meni useampi vuosi kavereiden kanssa lujaa, liittyi lähinnä opiskelijaelämään . Tosin en kyllä mitenkään pahalla muistele sitä aikaa, tosi hauskoja muistoja siitä on jäänyt ja vieläkin välillä naurattaa jotkin silloin sattuneet kommellukset. Mutta jotenkin vaan sille juhlimiselle tuli stoppi, kun muutin opiskelupaikkakunnalta lähemmäs kotiseutuja. Nykyään juon tosi harvoin, mutta välillä kyllä ihan kiva lähteä kavereiden kanssa tanssimaan. Yllätyin kyllä vähän siitä, että tämä rauhoittuminen tuli minulle ihan jopa ilman miestä ja lapsia, sinkku olen siis edelleen ja en oikeastaan omaa perhettä edes kaipaa. Nyt nautin elämästä tällaisena :)
Vierailija kirjoitti:
No milläs sitten "oikeissa bileissä" pistetään pää sekaisin, jos ei viinalla?
Mä olen jo keski-ikäinen ja vanhin lapsi 15 ja vahvasti sitä mieltä, että jos on pakottava tarve päihtyä, niin se tehdään laillisesti ja turvallisesti kaljalla tai siiderillä, ei missään nimessä huumeilla!!!
Kaikki aika menee töissä ja lasten kanssa. Vapaa-ajalla eli 21-06 katson telkkaria, saunon ja nukun. Eipä kyllä muu kiinnostakaan. No, toivon että pääsen vielä osallistumaan ryhmäliikuntatunneille joku päivä.
12 vuotta reiveissä 90-2000 alusta...
polttelen välillä vaan kaikkien kokemusten jälkeen kukkaa kun haluan nauttia ja nauraa mut aika samaa semii mitä muutkin tekee. Työ koti ja arki..
Vapaa-ajalla nykyään ihan ylivoimaisesti eniten tykkään urheilla. Käyn salilla, ryhmäliikunnoissa, lenkkeilen, teen porrastreenejä, juoksen mäkiä jne. Liikunnasta tuleva mahtava fiilis on niin tärkeä että en normaalia viikonloppua mielelläni tuhlaa väsymykseen tai krapulaan. Lisäksi vietän aikaa mieheni kanssa, katselen sarjoja, tykkään hyvästä ruoasta ja viinistä. Baarissa käyn muutaman kerran vuodessa. Silloin ne ovat oikeasti hauskoja ja mieleenpainuvia iltoja kun ei enää käy joka viikonloppu. Ja onhan se myönnettävä että iso osa baareilusta oli sitä että katseltiin miehiä ja etsittiin potentiaalista kumppania.
Täällä yksi ex-bilehile. Olin aina menossa, kaikki juhlat koluttiin läpi.
Joka viikonloppu baareissa jopa keskiviikkoisin "pikkulauantaina". Bileet ja meneminen oli number 1. Alkoholia otin kohtuudella, mutta sitä aina otettiin.
Tämä loppui 28-vuotiaana. Siitä vain katosi hohto. Aloin käymään ensin viikonloppuisin leffoissa. Sitten aloin viettää koti-iltoja.
Sitten naimisiin ja 2 lasta. Olen nyt 39 v enkä ole juonut alholia pisaraakaan
11 vuoteen. Baareissa olen käynyt tänä aikana 5 kertaa selvin päin. Kaveripiiri on muuttunut ja kutistunut.
Sain siis totaalisen yliannostuksen bilettämisestä ja nykyisin olen kotihiiri ja
tykkään kaikesta rauhallisesta ja leivon kotona lapsille pullaa oloasussa. Aika aikaansa kutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No milläs sitten "oikeissa bileissä" pistetään pää sekaisin, jos ei viinalla?
Mä olen jo keski-ikäinen ja vanhin lapsi 15 ja vahvasti sitä mieltä, että jos on pakottava tarve päihtyä, niin se tehdään laillisesti ja turvallisesti kaljalla tai siiderillä, ei missään nimessä huumeilla!!!
Suuri osa juhlii esim. laadukkaissa konemusabileissä selvinpäin. Jotkut ns. bilehuumeiden voimalla. Alkoholi on vaarallisimpia päihteitä mitä on olemassa joten en tiedä mistä tuon turvallisuuden keksit. Alkoholi myös väsyttää ja turruttaa joten se haittaa esim. tanssimista. Ällöttää myös kun juomat vellovat vatsassa.
Kiitos kysymästä, ihan hyvin menee. Biletys on vaihtunut ystävien kanssa vietettyihin brunsseihin, lounaisiin ja päivällisiin. Iän myötä tunnun pysyvän paremmin hereillä valoisaan aikaan, joten sen on yksi syy, miksi biletys ei enää kiinnosta. Vapaa-aika menee edellä mainittujen lisäksi koiran kanssa ulkoillessa, harrastuksissa, matkustelussa ja ihan vaan laiskottelussa.
Minulla on drinkit vaihtuneet latteen, yöelämä on vaihtunut sunnuntai brunssiin. Muuten ovat vanhat harrastukset kuten luonnossa liikkuminen ja valokuvaus pysyneet kuvioissa mukana. Elämä on nykyään seesteisempää ja taloudellinen tilanne parempi kuin nuorena.