Tässäpä probleema joten kertoisitteko objektiivisen kannanottonne kiitoksia!
nuorimmaiseni täyttää ensikuussa 3v [esikoinen 5½v]ja mietin tässä mitä tehdä jatkossa,jos talous sallisi niin jäisin pelkillä lapsilisillä kotiäidiksi mutta se sula mahdottomuus elämän realiteetit m.m asuntolainan huomioiden.
Minulla on kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat työpaikan etsiminen alalta jolle olen valmistunut mutta se olisi todennäköisesti hyvin pitkälti pätkätyötä jota inhoan ja jota en oikein jaksaisi tai sitten voisin ruveta yksityiseksi perhepäivähoitajaksi. Yksityisenä saisin vaikuttaa itsekin työaikaani ja palkkaani,olisin kotona omien lasteni kanssa ja oman itseni rva.
Eikä menisi pk maksuja mikä olisi huomattava säästö koska maksaisimme maximisumman eli 400e/kuussa.
Tosin pph palkkani olisi vain noin 1000e/kk-verot mutta huomioitava nuo yllä mainitsemani hyvät puolet siinä hommassa. Ja vero% olisi aika pieni eli 15 asuntolainan vuoksi.
Mitenhän tässä asiat sumplisi?
Kommentit (3)
2 lasta olen ajatellut että ottaisin ja toinen saisi mieluusti olla esikoiseni ikätoveri vaikka hän käykin pariin kertaan viikossa itsekseen kerhoilemassa.
ap
Mutta luettuani viestisi sanoisin että rupea ehdottomasti pph:ksi. Ei sen tarvitse olla mikään loppuelämän päätös. 2 - 5 vuoden kuluttua mietit homman uudestaan. Haluatko palata vanhaan ammattiisi vai jatkaa pph:na vai jopa kouluttautua uuteen ammattiin.
niin ilman muuta kannattaa ruveta pph:ksi. Mutta kantsii muistaa että silloin niiden hoitolastenkin kanssa täytyy puuhata kaikenlaista ja se on siis ammattimaista lastenhoitoa. Mutta miksi ei? Harkitsin itsekin ennen töihin paluuta samaa juttua, mutta veri veti takaisin omaan työhön.