Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on aito " KOTIÄITI" ?

Vierailija
16.03.2006 |

Eli olenko minä:

Olen ollut kotona esikoisen syntymästä lähtien:

olin 35v kun sain esikoisen ja sen jälkeen kolme muuta, nyt olen 44 v ja nuorin on 2 v.

Aloitin aikoinaan työnteon 16 v, suoraan peruskoulun 9 luokalta heti kun koulu loppui kesäkuun alusta. Ja olin työssä ensimmäiseen äippälomaan asti.

Nyt en aijo enää mennä työhön tämän jälkeen... Ammattiaito ei riitä enää mihinkään ja uutta en jaksa lähteä oppimaan. Mikään hanttihomma ei kuintenkaan kiinnosta.

Onneksi puolisolla on loistotulot ja omistetaan iso omakotitalo hyvällä paikalla ym. On säästetty rahastoihin ym. Joten rahasta ei ole kiinni.

Eli jos olen lasten kanssa kotona syntymästä täysikäisyyteen:

OLENKO MINÄ VIHDOIN TÄYDELLINEN KOTIÄITI?!!!

Ja elänkö teidän muiden siivellä? Saamme toki lapsilisät, mutta nehän saa kaikki työssäkäyvätkin. Ja olen kyllä ajatellut ottaa elämäni ensimmäiset työttömyyskorvaukset, kun hoitovapaa loppuu, vaikka en mene töihin. Mutta olen mielestäni maksanut aikoinaan niitä verojakin tarpeeksi, tein nimittäin 20 - 30 vuotiaana parhaimmillaan kolmea työtäkin yhtäaikaa. Ja lisätöistä meni aina melkein 50% veroa.

Joten taidanpa vain nostaa omia rahojani takaisin hetken aikaa!

Eläkkeenikin tulee olemaan työhistorian perusteella melko olematon jokatapauksessa, koska alle 21-vuotiaana tehtyä työtä ei huomioida mitenkään.

Mutta kun myy tämän omakotitalon ja muuttaa pieneen asuntoon eläkevuosiksi niin kyllä säästöt sitten riittää normaalielämään.

Tästähän taisi tulla romaani, mutta kertokaapa, jos jaksatte lukea,

mitä ajatuksia tämä teissä herättää?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

näe isäänstä. Yhteisistä lomista vain uneksitaan....

Sääli, luokkatoverit puhuu vanhemmille lapsille aina kuinka käyvät isin kanssa harkoissa (jääkiekko tai jalkapallo) ja välillä koko perhe käy hiintolomalla tai kesällä jossain yhdessä.

Me ei käydä koskaan missään... ollaan vain kotona.

Kokemuksia jää pois. Vaan niin kai köyhemmilläkin jää rahan takia matkailu pois... Vaan isin kanssa edes luistelemaan tai hiihtämään tai jotain... olis kiva!!!?

Vierailija
22/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaalla yhteen putkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täyttää 3. Mutta välttämättä en hae yhtään työttömyyskorvauksia vaan jään suoraan kotiin ilman mitään tuloja.

Se varmaan on sellainen tila, mitä kukaan ei moiti,

koska en vie keltään rahoja ja eläkekkään ei mun mielestä

juuri kerry....!

Vierailija
24/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön työnhakija= etsii töitä ja saa työttömyyskorvausta.

työtön lusmuilija= ei ole aikomustakaan mennä töihin, mutta nostaa silti

työttömyyskorvausta ts. yhteiskunnan luuseri

petkuttaja.

kotiäiti = ei saa mitään korvausta työstään kotona. Mies elättää.

Vierailija
25/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan niskalimassa hautaan saakka. No voi helvetti! Hienoa että voit olla kotona, mikä sen ihanampaa. Ja mitä väliä sillä on millä tittelillä siellä kotona on? Nauti elämästäsi. Kellekkä täällä pitää omia valintojaan selitellä? Kyllä suomalaiset osaa naapurille olla kateellisia...

Vierailija
26/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi työttämyyskassamaksua jne jne. Joten totta helvetissä olen/olin oikeutettu ansiosidonnaiseen. Sen jälkeen tuskin jatkan.

Vierailija:

Olette hyvätuloisia. Eli elättäkää itsenne niillä hyvillä tuloilla. On moraalitonta laittaa työttömyyskorvaukset lapsille pesämunaksi. Ajattele, että niillä rahoilla yleensä elätetään perhettä! Jos otat korvaukset se tarkoittaa, että varastat köyhemmiltä. Tavallisella työtätekevällä ei ole varaa asua noin kuin te ja sijoitella rahastoihin. Teet todella väärin, jos otat ne korvaukset, mutta muuten tuossa elämänvalinnassasi ei ole mitään pahaa tai siipeilyä.

Vierailija:

välttämättä hae työttömyyspäivärahaa.:) Siihen on vielä vuosi aikaakin...saan kotihoidon tuen siihen asti.

Raha ei nyt ole ihan niin ratkaiseva. Jos hakisin työttömyyskorvausta, se olisi tosi pieni ja säästäisin senkin sitten vaikka näille neljälle lapselle! Säästämme tällä hetkellä noin 900 e/kk rahastoihin lapsille ja itsellemme ja lyhennämme asuntolainaa noin 1300 e/kk.

Kaikki hyvä on sen ansiota, että puolisoni on hyvin ansaitseva.

Jos hänelle sattuu jotain, niin sitten vakuutukset onneksi tulevat

vastaan (lainaturva, henkivakuutus jne)

Vierailija
27/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Hei. Kotiäiti ei roiku tyäkkärin listoilla. Oletko muutn varma, että saat sieltä mitään rahoja? Miehen tulot vaikuttavat asiaan ja samoin se oletko ollut kolme vuotta jo

hoitovapaalla yhteen putkeen. "

Vierailija
28/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidin palkalla ei makseta edes lastenhoitajan palkkaa! Milläs haukkamanimillä te sitten sellaista henkilöä nimittäisitte? Vai että töihin vain, vaikka tulisikin kalliimmaksi kuin kotonaoleminen, sillä muuten on miehensä siivellä elelevä loinen ja laiskapaska!????

Vierailija
29/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainostaan alaikäisille lapsille.

Vierailija
30/30 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama tilanne kuin ap:lla, lähes miljoona EUROA maksava talon 50/50 omistusjaolla ja paljon muutakin. Elatusmaksut menevät lapsen huoltamiseen, jep, mutta kuka niistä kuitteja vaatii ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi