Mikä saa normaalinoloiset ihmiset heittämään roskia parvekkeeltaan maahan?
Asun siistissä vuokratalossa, jossa kaksiotkin maksavat tonnin kuussa. Asukkaat näyttävät normaaleilta. Rappu on siisti, ei juuri meteliä. Mutta jostain syystä yläkerroksissa asuvat heittelevät tavaraa parvekkeilta alas. Asun 1. kerroksessa, ja olohuoneeni ikkunasta avautuu viehättävä nurmikko jossa ajelehtii tälläkin hetkellä 7 tyhjää kaljatölkkiä, 1 energiajuomatölkki, vanha likainen tyyny, tyhjä viskipullo ja viskipullon pahvipakkaus. Jos kurotan parvekkeelta sivusuuntaan niin voin luetella toisen mokoman lisää. Mitä v*ttua oikeasti? Onko kiva asua kaatopaikalla?
Kommentit (10)
Vastaus: vuokralaisuus. Ainakin tässä taloyhtiössä kaikki kolme vuokralaista sikailevat omilla tavoillaan. Osakkaat eivät sikaile. Toisten omaisuus ei monille ole minkään arvoinen.
Tuo on outoa käytöstä. Mun entinen naapuri siivoili asunnossaan, ilmeisesti ei omistanut imuria, sellaisella rikkaharjasysteemillä ja ne kerääntyneet roskat heitti parvekkeelta alas. Teepussit heitti viereisen puun oksille. Ja muutenkin mölisi parvekkeellaan ystäviensä kanssa 24/7. Ajattelin että kenties tuo on ihan tyypillistä Afrikassa, josta tyyppi oli kotoisin.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: vuokralaisuus. Ainakin tässä taloyhtiössä kaikki kolme vuokralaista sikailevat omilla tavoillaan. Osakkaat eivät sikaile. Toisten omaisuus ei monille ole minkään arvoinen.
Turha kaikkia vuokralaisia leimata tuollaisiksi. Enpä ole ikinä heittänyt mitään parvekkeelta vaikka melkein koko ikäni olen asunut vuokralla eri maissa.
Kai vuokrataloissa kukoistaa elämänhannlinnan puute. Ei meillä heittele edes sairaalloisen lihavat roskia parevekkeelta.
Heitä tietysti on vähän kuten hyvinvoivissa ihmisissä ylipäätänsä.
Heh, nopea lukeminen tekee tepposensa.
Vitonen jatkaa: luin normaalipainoiset ihmiset... mutta tässä tapauksessa kyse ei ollutkaan BMI:stä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kaikkia vuokralaisia leimata tuollaisiksi. Enpä ole ikinä heittänyt mitään parvekkeelta vaikka melkein koko ikäni olen asunut vuokralla eri maissa.
En minä leimaakaan. Itse olin tosi siisti ja huomaavainen vuokralainen, kunnes ostin oman asunnon. Tässä taloyhtiössä jokainen vuokralainen porsastelee, ja ainoa yhteinen nimittäjä heille on vuokrasuhde.
Itse olen jo luovuttanut tämän asian suhteen ja lakannut käyttämästä parvekettani. Yläkertalaiset heittelevät kaikki tupakantumppinsa omalta parvekkeeltaan kaiteen yli, mistä ne putoavat minun parvekkeelleni ja kerääntyvät sinne. Parvekkeeni haisee tuhkakupilta enkä jaksa enää siivota. Rappukäytävään on tuotu isot kyltit, joissa lukee, että tumppien heittäminen parvekkeilta on kielletty, mutta ei auta. Tällä hetkellä parvekkeellani on myös kaksi tyhjää pahvista kaljalaatikkoa, myöskin yläkerrasta tulleita. En tajua mihin ne ihmiset kuvittelevat että ne roskat menevät. Katoavat heti, kun ne kädestään heittää?
Vierailija kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi.
Oon hallituksessa talossa, jossa vuokralla puolet asunnoista. Vuokralaisten jäljiltä on esim sauna siistimpi, ja he osallistuvat pihatalkoisiin. Tämmöinen porukka tällä kertaa. Eli eiköhän se ole sattumasta kiinni, silloin kun on puhe asunnoista, joissa vuokratkaan eivät ole kaikkein halvimpia?
(Halvimpiin varmasti osuu enemmän ihmisiä, joilla ei oo kaikki hanskassa elämässä muutenkaan. Mutta myös rutiköyhä voi olla siisti. Nähty.)
Olin kerran vuokralla taloyhtiössä, jossa oli lisäkseni vain pari muuta vuokralla asuvaa perhettä (muut osakkaita). Perheeseeni suhtauduttiin aluksi epäilevästi mutta jo parin kuukauden jälkeen tulimme juttuun kaikkien kanssa ja kävi ilmi, että olivat aluksi huolissaan vuokralaisista (eli meistä): muut vuokralla asuvat perheet olivat aiheuttaneet ongelmaa toisensa perään kys. yhtiössä, mm. kesken putkiremontin eräs rouva lapsineen kieltäytyi avaamasta ovea työmiehille koska hän halusi taloyhtiön piikkiin KULTAISET hanat, koristeet jne. ja tätä vääntöä jatkui päivätolkulla. Toinen vuokralaisperhe taas eli yötä vasten eli siinä vaiheessa kun muut menivät nukkumaan, tämä perhe mm. kokoontui taloyhtiön "mutteriin" puutarhaan seurustelemaan kovaäänisesti ja lapset juoksivat kiljuen pitkin pihaa. Jne. Itselleni tuli tosi järkytyksenä tämmöinen käytös, koska olen itse okt:sta kotoisin ja naapureiden huomiointi oli itsestäänselvyys sielläkin.
Up