Luonnottomasta lasten tehtailusta
Lapsia keinohedelmöityksellä. Lapsia luovutetuilla sukusoluilla. Lapsia kahden miehen / kahden naisen perheeseen. Adoptoituja lapsia.
Missä vaiheessa lapsen saamisesta tuli tälläinen " jokaisen aikuisen oikeus" ? Uskooko kukaan enää ylipäätään niinkin luonnolliseen asiaan kuin vanhemman rakkaus? Mitä tarkoittaa / ja mitä ymmärretään käsitteellä " äidin rakkaus" ?
Millaisia ajatuksia nämä em. asiat teissä herättävät?
Kommentit (41)
Miten nämä aiheet ylipäätään liittyvät toisiinsa?
mutta luovutettujen sukusolujen käyttöä vierastan. Minusta lapsilla pitäisi olla mahdollisuus tietää biologiset vanhempansa.
Tai yksinäisille.
He jos lasta haluavat, niin adoptoikoon.
Antaisin myös lesboille ja homoille adoptio-oikeuden (mikään " lapsia kiusataan koulussa" ei ole mikään syy miksei saisi).
Vierailija:
Lapsia keinohedelmöityksellä. Lapsia luovutetuilla sukusoluilla. Lapsia kahden miehen / kahden naisen perheeseen. Adoptoituja lapsia.Missä vaiheessa lapsen saamisesta tuli tälläinen " jokaisen aikuisen oikeus" ? Uskooko kukaan enää ylipäätään niinkin luonnolliseen asiaan kuin vanhemman rakkaus? Mitä tarkoittaa / ja mitä ymmärretään käsitteellä " äidin rakkaus" ?
Millaisia ajatuksia nämä em. asiat teissä herättävät?
Mitähän säkin puhuisit, jos omalle kohdalle olisi tullut vaikeuksia lastenhankinnassa? Tai mitähän ajattelet, jos oma lapsesi löytää elämänsä rakkaan samasta sukupuolesta? Tekisikö se tytöstäsi heti äidiksi kelpaamattoman? Vai haluaisitko kenties, että hän lähtisi baariin iskemään tuntemattomia miehiä ja toivoisi, että tulisi tällaisella ' syrjähypyllä' raskaaksi?
Ja vanhemman rakkaus ja äidinrakkaus.. Luuletko, että adoptoitavat lapset otetaan pois hyvistä ja rakastavista perheistä? Vai olisiko parempi, että lapset kasvaisivat aina juuri siellä, mihin sattuivat syntymään? Että lasta rangaistaisiin vanhempiensa tyhmyydestä?
Että ihmiset osaavatkin olla typeriä! Sun kaltasilta pitäisi laittaa putket poikki, ettet voisi kasvattaa lapsia noin rasistisilla ja typerillä periaatteilla!
Hedelmöityshoidot pitäisi julistaa laittomiksi.
Hedelmöityshoidot ovat tie ihmisjalostukseen. Jo nyt USA:ssa voi valita haluaako tyttön vai pojan. Kenties 50 vuoden tai 100 vuoden päästä voi valita haluaako tumman vai vaalean. Taas 50-100 vuotta ja voi valita haluaako lyhyen vai pitkän...
Miettikää koirien jalostusta ja mihin siinä ollaan tultu? Osaako ihminen lopettaa ajoissa?
Jos kerran yksinäisille ja homoseksuaaleille et lapsia soisi, vaan heidän pitäisi moinen olio adoptoida. Ei kovin johdonmukaista.
Yhteiskunnanvaroilla ei ainakaan. Homoseksuaalit on kieroituneita. Ja yksinäisetkin jotenkin outoja. Miksi niillä ei ole kumppania? Omilla rahoillaan voi jostain Kiinasta tyttölapsen hommata.
Minä lähinnä toivoisin, että tyhmät, sivistymättömät ja rasistiset ihmiset eivät saisi lapsia. Millään keinolla.
Sitten voidaan pohtia keinohedelmöityksen vastustamista uudelleen.
Vierailija:
Yhteiskunnanvaroilla ei ainakaan. Homoseksuaalit on kieroituneita. Ja yksinäisetkin jotenkin outoja. Miksi niillä ei ole kumppania? Omilla rahoillaan voi jostain Kiinasta tyttölapsen hommata.
Tulee ihan surku tuollaisesta ajattelusta :(
Ainakin ne ihmiset, jotka joutuvat turvautumaan keinohedelmöitykseen ja adoptioon, joutuvat pohtimaan ja punnitsemaan omaa vanhemmuuttaan usein paljon enemmän kuin ne onnekkaat, joilla ei lasten saannissa ole ongelmia. Moni yksinäinen tai homoseksuaali ihminen on varmasti parempi ja ainakin avarakatseisempi vanhempi kuin nämä suvaitsemattomat moralistit.
Ja olen näitä asioita paljon pohtinut. Hedelmöityshoidot ovat luonnottomia eikä lapsettomuus ole [b]sairaus[/b], joten turha verrata syöpähoitoihin tms.
Yksinäiset tai homoseksuaalit eivät ole minulle yhtä kuin käsite perhe.
Ja lapsella tulisi olla perhe.
kaikki hedelmällisyyshoidot yms laittomiksi!!!! Adoptoikaa!
Tunnen muutaman keinohedelmöitetyn henkilön jotka nyt ovat aikuisia ja kukaan heistä ei ole töissä, ei tee/osaa oikein mitään, eikä heitä oikein mikään kiinnostakaan. Pitikö heidän syntyä edes tänne?
Mieluiten myös normaaleilta pareilta.
Mitäs, jos joku tulisi sanomaan, ettei teidän idyllinne ole hänen mielestään perhe? Mistä ihmeestä tällainen asenne kumpuaa? Miten se on sulta pois, jos joku elää elämäänsä eritavalla kuin sinä???
Vierailija:
Yksinäiset tai homoseksuaalit eivät ole minulle yhtä kuin käsite perhe.
Ja lapsella tulisi olla perhe.
Olen aina itse pitänyt adoptiota jotenkin hienona ja hyväsydämisten ihmisten toimena. kirjan lukemisen jälkeen olen ihan toista mieltä. Kirjan kirjoittaja oli sitä mieltä että olisi parempi olla adoptoimatta lapsia ulkomailta tänne. Varsinkin jos he ovat eri näköisiä kuin tavis suomalaiset. Kirjan kirjoittaja esimerkiksi kertoi että hänestä tuli täysin orpo 18vuotiaana ja sen jälkeen hänellä ei ole ollut sukulaisia. koska suku ei tunne adoptoitua lasta sukuun kuuluvaksi... eikö siis parempi jättää lapset heidän omaan kotimaahansa kuin kärrätä heitä tänne kärsimään.
Jokainen tietää, että äidin, isän ja lasten muodostamat perinteiset ydinperheet ovat käymässä yhä harvinaisemmiksi. Samalla vaihtoehtoiset perhemuodot yleistyvät, halusitte sitä tai ette.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt sitä kohkausta, jota nämä ydinperhefanaatikot pitävät yllä. Yhä useampi lapsi joka tapauksessa kasvaa ilman toista vanhempaa, yleensä isää, ja yleensä näin käy avio- tai avoeron myötä. Valitettavasti.
Mitkään tutkimustulokset eivät myöskään osoita, että esimerkiksi ns. " sateenkaariperheiden" lapsilla menisi huonommin kuin muillakaan lapsilla. Päinvastoin. Kyllä ne ongelmat ovat näissä perinteisissä perheidylleissä, joissa päihteet ja väkivalta valitettavan usein kuuluvat kuvaan.
Ja ihan tiedoksi kaikille, jotka vastustavat homoseksuaalien hedelmöityshoitoja: noin 60 lasta vuosittain syntyy lesboparille ja näistä suurin osa muuten kuin hedelmöityshoitojen avulla. Se on aika hemmetin vähän. Kohdistaisitte moraalisen huolenne jonnekin muualle.
Miksi se äidin rakkaus siitä muuttuisi, vaikkei se äiti olisikaan juuri oikea biologinen äiti?