Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia sinä kahden lapsen uupunut äiti teet vielä kolmannen ja vielä neljännen lapsen??

Vierailija
27.01.2017 |

http://yle.fi/uutiset/3-9417993 Ei ihan oikeasti heru sympatioita, jos on uupunut, mutta lapsia tehdään vain lisää. Oi miksi äidit?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seurasin, miten uupunut äiti ehkäsystä huolimatta tuli raskaaksi ja päätti tehdä abortin. Siitä tulikin lääkärien ja neuvolan haukut niskaan ja uhkaukset lasten huostaan ottamisesta. Näinkin voi suomessa tapahtua.

Siis olitko siinä vieressä, kun terveyden henkilökunta saarnasi äidille? Vai oliko tämän äidin oma versio tarinasta? Yleensä abortin kaltaisessa tilanteessa äiti kokee itsesyytöksiä ja häpeää jne, on herkässä mielentilassa ja tulkitsee sitten muiden ihmisten sanomiset ja äänensävyt vääristyneesti. Veikkaan, että suomalainen abortteja työstävä henkilökunta suhtautuu ihan neutraalisti asiakastapauksiinsa. Eri asia, jos tämä mutsi on käynyt jo 4 kertaa abortissa. Sitten on saarna ihan paikallaan, koska kyse on elämänhallintaongelmista.

Ja miten tuo huostaanottaminen liittyy aborttiin? Eihän sitä lasta voi ottaa huostaan, kun ei se edes synny 😂

Minä tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja päädyin tekemään abortin, koska minulla oli alle vuoden ikäinen vauva. Lääkäri kirjoitti papereihin: "onneton tapaus tämä nainen!"

Vierailija
22/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tulee mieleen lestadiolaisuus, koska itse olen asunut alueella, jossa paljon lessejä ja oppinut heitä vähän tuntemaan. Lapsi on pakko pykätä maailmaan, koska uskonto. Tai ei edes uskonnon takia, vaan oman yhteisön ja miehen vaatimuksesta. Lapsen pitäminen on normaali asia, siis itsestäänselvyys. Kyllä lesseäitien mielissä on käynyt ajatus siitä, että ei jaksa enää uutta lasta, mutta se abortti/ehkäisy ei ole tullut kuuloonkaan, siis edes vaihtoehto. Tämä on se yksi iso asia, mitä halveksun tällaisilla uskonnoissa. Silkkaa naisten ja lasten alistamista. Tuhoisaa hengellistä väkivaltaa.

Toinen iso syy sitten on päihteet. Siis päihdemutsit tehtailevat lapsia, koska... no eihän niillä liiku järkeviä ajatuksia päässä alkuunkaan. Päihde-elämä on sellaista vuoristorataa ja mielenterveysongelmien kirjoa: " Pidän vielä tämän yhden lapsen ja nyt raitistun ja elämä muuttuu, nyt minä onnistun tämän lapsen kohdalla, vaikka muut lapset ovatkin huostassa!".

Kolmas selitys on sitten se, että ihminen on yksinkertaisesti vähän tyhmä. Tai kokenut elämässään jotain merkittäviä puutoksia läheisyydessä ja kiintymyksessä ja koittaa siten saada omien lasten kautta sitä, mistä on itse jäänyt paitsi. Kun se ei onnistu ekan eikä tokan lapsen kohdalla, niin yrittää vaan vimmatummin saada elämäänsä merkityksen ja kiintymystä ja siinä on noidankehä valmis. Mutta siis yksinkertaistettuna nämä ihmiset ovat vain vähä-älyisempiä (varsinkin tunneälyltään); eivät ymmärrä, mikä olisi itsensä, lapsiensa ja yhteiskunnan parhaaksi eivätkä tiedä muita keinoja PTSD-oireidensa käsittelemiseksi.

Olen tässä seurannut yhtä äitiä, joka aika monta lasta teki nopeaan tahtiin, vaikka liitto veteli viimeisiään. Hän on ainakin osannut hakea apua, mutta kovin on katkera, eikä niin jaksaisi äitinä olla. . Ehkäpä selitys tuolle järjettömälle lisääntymiselle on juuri jonkinlainen tunneälyn vajaus/tyhmyys. Sääliksi käy lapsia, ei heidän parastaan ainakaan kukaan ajatellut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivusta seurasin, miten uupunut äiti ehkäsystä huolimatta tuli raskaaksi ja päätti tehdä abortin. Siitä tulikin lääkärien ja neuvolan haukut niskaan ja uhkaukset lasten huostaan ottamisesta. Näinkin voi suomessa tapahtua.

Siis olitko siinä vieressä, kun terveyden henkilökunta saarnasi äidille? Vai oliko tämän äidin oma versio tarinasta? Yleensä abortin kaltaisessa tilanteessa äiti kokee itsesyytöksiä ja häpeää jne, on herkässä mielentilassa ja tulkitsee sitten muiden ihmisten sanomiset ja äänensävyt vääristyneesti. Veikkaan, että suomalainen abortteja työstävä henkilökunta suhtautuu ihan neutraalisti asiakastapauksiinsa. Eri asia, jos tämä mutsi on käynyt jo 4 kertaa abortissa. Sitten on saarna ihan paikallaan, koska kyse on elämänhallintaongelmista.

Ja miten tuo huostaanottaminen liittyy aborttiin? Eihän sitä lasta voi ottaa huostaan, kun ei se edes synny 😂

Minä tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi ja päädyin tekemään abortin, koska minulla oli alle vuoden ikäinen vauva. Lääkäri kirjoitti papereihin: "onneton tapaus tämä nainen!"

Ohhoh. Sinähän olit vastuullinen. Ajattelit jo olemassaolevaa lasta. 

Vierailija
24/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies halusi, ja lupasi myös vähentää työreissuja ja osallistua enemmän. Nyt lapset ovat jo isompia, ja vaikka välillä oli rankkaa, en kyllä yhtään lasta antaisi pois.

Vierailija
25/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi vauva ja on rankkaa mutta kaipuu saada toinen lapsi on niin valtava että se on saatava ja sitten rämmitään vaikeiden pikkulapsi vuosien läpi ja toivotaan että asiat helpottuu

Vierailija
26/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä niitä yksin tehdä. Dorka. Kysy miehiltä miksi panevat taas yhden lapsen jo väsyneeseen äitiin.

Vierailija
27/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä voi, varsin iso osa abortin hakijoista on lapsellisia eikä abortista tehdä lastensuojelu ilmoituksia (paitsi, jos abortin hakija on itse lapsi). Tuntemasi henkilö on ollut varmaan niin uupunut, että olemassa olevian lapsista huolehtimisessa ollut puutteita ja lastensuojeluilmoitus on tehty siksi. Abortti on nimenomaan hyvä ratkaisu tuollaisessa tilanteessa, eikä siitä missääntapauksessa "rankaista".

T. Lääkäri

ohis, mutta en kyllä antaisi henkeäni lääkärin käsiin jolta oikeinkirjoitus sujuu noin kauhean huonosti😂😂

Oletko koskaan lukenut lääkäreiden itse kirjoittamia tekstejä. Lisäksi moni palstailee kännykällä ja pienestä ruudusta on vaikea oikolukea tekstiä.