Kuinka tavallista on käydä kahviloissa?
Kuinka usein käytte kahviloissa (työpaikan, koulun tms. kahvilaa ei lasketa)?
Käyvätkö kaverinne, vanhempanne tai tuttavanne usein kahviloissa? Käyttekö niissä pääosin yksin vai kavereiden kanssa?
Mistä olette kotoisin ja missä asutte tällä hetkellä?
Itse olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, eikä siellä ole mitään kahvilakulttuuria. Nyt asun isommassa kaupungissa ja täällä on paljon kahviloita, joissa näyttää olevan väkeä ihan kohtalaisesti. Pari kertaa olen pyörähtänyt kahvilassa treffeillä ja jos olen ollut kavereiden kanssa kaupungilla ja halunnut vähän jotain naposteltavaa. Minulle kuitenkin outo ajatus, että kävisin noissa esimerkiksi kerran viikossa tai useammin. Mielestäni tuntuu aika järjettömältä tuhlaukseltakin, koska voin juoda kahvia kotona ja leipoa itse tai ostaa kaupasta leivoksia. Mukavampi myös syödä niitä omassa rauhassa kuin kahvilassa.
Millaisia kokemuksia teillä on kahviloista?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on hassu ajatus, ettei käy kahviloissa sillä kotona kahvia saa edullisemmin. Uskoisin että harva käy kahvilassa nimenomaan sen kahvin takia.
Suurimmalle osalle se on varmasti nimenomaan sosiaalinen tapahtuma ja siinä maksetaan kivasta ilmapiiristä ja ympäristöstä, johon on mukava mennä kaverin/kavereiden kanssa seurustelemaan.
Ehdottomasti tämä!
Käyn ehkä kerran viikossa - joskus useammin ja joskus harvemmin. Kaveritapaamiseen kahvilat on hyvä ja helppo valinta, vaikka useammin käyn yksin. Nykyään en enää mieti rahaa tässä yhteydessä niin paljoa, vaan toi on mulle se arjen pieni luksus.
Kerran tai kaksi kuukaudessa, yksin tai kaverin kanssa. Miespuolisten kavereiden kanssa kahvilaksi valikoituu usein ABC, naisten kanssa yleensä joku muu.
Kahvilat ovat ikävä kyllä järjestään hinnoitelleet itsensä ulos, jotta viitsisin/raaskisin niissä kahvilla käydä. En juo juurikaan erikoiskahveja, tavallinen sumppi tai haudutettu tee kelpaa hyvin. Tarjonta on muutenkin, noh, ei oikein makuuni. Mielummin ottaisin jotain simppelin yksinkertaista, esim. karjalanpiirakan munavoilla, itse paistettuja munkkeja tai peruspullaa, kuin yli imeliä kuorrutushärpäke kuppikakkuja, juustokakkuja tai leivoksia. Mutta makunsa kullakin. Joskus saatan käväistä kahviloissa keittolounaalla, jos sitä on tarjolla ja satun nälkäisenä kohdalle osumaan. Tapaan ihmisiä mielummin ruokaravintolassa, pubissa tai kotona, joten kahvilat eivät todellakaan ole itselleni välttämättömyys.
Käyn ehkä muutaman kerran/vuosi. Silloin kun kaverit vaatii että mennään kahvilaan eikä tavata jonkun kotona. Yleensä siis suunnataan silloin Helsingin keskustaan johonkin kahvilaan.
Koen kahvilat ankeiksi. Tarjonta on usein niin suppea keliakiasta kärsivänä ja no, en vaan oikeen tykkää - ovat useimmiten niin hälysiä paikkoja. Ei voi rauhassa jutella minun makuuni.
Olen kotoisin Espoosta, asun nykyisin pk-seudun kehyskunnassa. En ole varmaan koskaan mennyt kahvilaan yksikseni.
Tuo on hassu ajatus, ettei käy kahviloissa sillä kotona kahvia saa edullisemmin. Uskoisin että harva käy kahvilassa nimenomaan sen kahvin takia.
Suurimmalle osalle se on varmasti nimenomaan sosiaalinen tapahtuma ja siinä maksetaan kivasta ilmapiiristä ja ympäristöstä, johon on mukava mennä kaverin/kavereiden kanssa seurustelemaan.