Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tavallista on käydä kahviloissa?

Vierailija
27.01.2017 |

Kuinka usein käytte kahviloissa (työpaikan, koulun tms. kahvilaa ei lasketa)?

Käyvätkö kaverinne, vanhempanne tai tuttavanne usein kahviloissa? Käyttekö niissä pääosin yksin vai kavereiden kanssa?

Mistä olette kotoisin ja missä asutte tällä hetkellä?

Itse olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta, eikä siellä ole mitään kahvilakulttuuria. Nyt asun isommassa kaupungissa ja täällä on paljon kahviloita, joissa näyttää olevan väkeä ihan kohtalaisesti. Pari kertaa olen pyörähtänyt kahvilassa treffeillä ja jos olen ollut kavereiden kanssa kaupungilla ja halunnut vähän jotain naposteltavaa. Minulle kuitenkin outo ajatus, että kävisin noissa esimerkiksi kerran viikossa tai useammin. Mielestäni tuntuu aika järjettömältä tuhlaukseltakin, koska voin juoda kahvia kotona ja leipoa itse tai ostaa kaupasta leivoksia. Mukavampi myös syödä niitä omassa rauhassa kuin kahvilassa.

Millaisia kokemuksia teillä on kahviloista?

Kuinka tavallista on käydä kahviloissa?

Vaihtoehdot

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään vastausta, vaikka kyselyyn on vastattu. Eikö teillä ole mitään mielipidettä aiheesta? 

Vierailija
2/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahviloissa aina kun olen shoppailemassa tai muuten kaupungilla. Sovin myös usein tapaamiset kavereiden kanssa kahvilaan.

Asun Tukholmassa, kotoisin pikkupaikkakunnalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo usein kotona, koska en halua syödä pellillistä pullaa kun se yksikin riittää. Perse siinä vaan levenee. Enkä osaisi edes tehdä sellaisia leivoksia mitä kahviloista saa. En laske joka penniä, rahaa tulee ja menee.

2

Vierailija
4/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahvilassa kun haluan vaikkapa kahvia jos en ole kotona. Espresso Housessa käydään teinien kanssa.

Asun Espoossa, kotoisin pikkupaikkakunnalta ja sielläkin käytiin kavereiden kanssa kahvilla Centrumin kahvilassa tai konditoriassa.

Vierailija
5/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En leivo usein kotona, koska en halua syödä pellillistä pullaa kun se yksikin riittää. Perse siinä vaan levenee. Enkä osaisi edes tehdä sellaisia leivoksia mitä kahviloista saa. En laske joka penniä, rahaa tulee ja menee.

2

Voihan sitä leipoa sitten vaikka sen yhden pullan tai kutsua kaverit kylään, jolloin on enemmän syöjiä. 

Vierailija
6/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn viikottain kun liikun kaupungilla ja on seuraa mukana. Asun isohkossa kaupungissa Englannissa.

Vierailija
7/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ehkä kerran vuodessa kahvilassa, käyn ylipäätään ulkona melko harvoin. 

Vierailija
8/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2

Voihan sitä leipoa sitten vaikka sen yhden pullan tai kutsua kaverit kylään, jolloin on enemmän syöjiä. 

Oikeasti siinä käy niin että tekee sen kaksi pellillistä ja syö itse suurimman osan. Tietäähän sen. Hyvät aikeet mutta... tän takia en ylipäätään pidä mitään vierasvaraa. Omaan napaan ne vaan menis.

Vierailija
9/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kaupungin keskustassa ja kahvilat ovat ehdoton henkireikä mulle. Tykkään kahvista muutenkin, ja useimmiten on cappucinon tai tavallisen kahvin, ilman mitään makusteita. Joskus tulee mentyä perinteiseen sumppilaan, joskus johonkin trendikäämpään tai boheemimpaan. Tässä kaupungissa on kahvilat melkein aina auki, niin kuin tietysti pitääkin.

Vierailija
10/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin useammin jos olisi aikaa ja rahaa. Käyn ainakin kerran kuussa.Käyn mieluiten yksin, uppoudun ajatuksiina ja katselen ohimeneviä ihmisiä. Siinä on jotain rentouttavaa.

Vierailija
11/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja käyn. Tapaan siellä ystäviäni, käyn yksin muuten vaan, käyn lapseni kanssa starbucksissa.

En käy kahvilassa kahvilan takia, vaan kahvin takia. Kahvin (latte tai cappucino) maku siis tärkein.

Vierailija
12/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen enemmän teeihmisiä, mutta silloin tällöin käyn kahvilassa nauttimassa jonkun erikoiskahvin ja kakunpalan. Harvemmin kuin kerran kuussa siis. Olen kotoisin pk-seudulta ja asun nytkin isossa kaupungissa.

Vierailija
13/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Turussa, kotoisin Turusta. Käyn kahvilassa vähintään kerran viikossa, aiemmin useamminkin. Myös lapsuudessani kävimme kahviloissa, kun kävimme kaupungilla äidin kanssa. Linja-autoa odotellessa kävimme aina tietyssä kahvilassa, esimerkiksi.

Käyn kahvilassa lapseni, ystävien, sukulaisten kanssa. Joko siksi, että liikkeellä ollessa tulee jano tai välipalanälkä tai sitten jutustelemassa. Kahvilat ovat kuin olohuone tai keittiön pöytä kaupungilla.

Myös ulkoilemassa esim Naantalissa tai Ruissalossa kuuluu ohjelmaan kahvilakäynti.

Varsinkin ennen lapsen syntymää minusta oli mukavampi nähdä ihmisiä kahvilassa kuin jonkun kotona. Kenenkään ei tarvitse murehtia tarjoilusta, millä on iso merkitys, jos yksi on gluteeniton, yksi maidoton , yksi vegaani jne. Myös saapuminen ja lähteminen on huolettomampaa.

Aiemmin vsaatoin mennä yksin kahvilaan ihan vaikka lukemaan tai tekemään töitä.

Vierailija
14/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin tuppukylästä, nyt asunut suomalaisittain isossa kaupungissa 25 vuotta ja kahviloissa käyn erittäin harvoin. Sanotaan kolme kertaa vuodessa.

Vierailija
15/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapaan kaveria pari kertaa vuodessa ja treffaamme kahvilassa. Jouluostoksilla myös piipahdin huilitauolla kahvilassa. Jos täytyy tappaa aikaa kaupungilla, menen kahville jonnekin.

Siis ehkä korkeintaan viitisen kertaa vuodessa käyn kahvilla. Otan tavallisesti kanelipullan tai paninin.

Opiskeluaikoina haaveilin aina, että kun valmistun ja pääsen rahoihin käsiksi, käyn usein kahvilassa. Se tuntui jotenkin hienolta, kotopuolessa meidän kylällä kun ei mitään sellaisia ajanvietepaikkoja ollut. Opiskelijana äveriäänä päivänä joskus kävin juomassa cappuccinon, mutta nykyisin se tuntuu liian äitelältä.

Vierailija
16/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn todella harvoin, sillä olen aika pihi, enkä viitsi laittaa rahaa siihen, että istun alas ja juon kaakaon parissa minuutissa. Eri asia, jos on ystävien kanssa liikkeellä tai jossain vieraassa kaupungissa, jossa on kiinnostavampaa katsella ohikulkijoita ja tunnelmoida. Täällä kotikaupungissa hyvin harvoin tulee tunne, että haluaa istua kahvilaan muuten vain. Ehkä pitäisi.  

Vierailija
17/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ilkeä. muutenkin on kalliita ne kaffit ja kalliita on ne rinkelitkin ja hömpsöttimet kermoineen...

sitten pitäisi ostaa hienot vaatteet että ilkeisi mennä hienojen ihmisten sekaan kaffittelemaan.

Vierailija
18/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pääkaupunkiseudulla ja käyn todella harvoin kahviloissa, ehkä kerrasta pariin vuodessa. Vaikka sosiaalinen olenkin, niin kahvilassa istuminen kavereiden kanssa ei ole mikään kovin mukava tapa viettää aikaa ja perheellisenä tällaista täysin turhaa luppoaikaa ei juuri ole. Tai jos on, niin en sitä halua käyttää mihinkään istumiseen.

Vierailija
19/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn muutaman kerran viikossa kun haluan syödä jotain ja/tai kahvia. Opiskelen täysiaikaisesti ja teen töitä osa-aikaisesti ja välillä pitää syödä jotain. En käy ikinä ruokaloissa syömässä.

Vierailija
20/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-7 kertaa viikossa, kaverin kanssa tai yksin,

miesystävän kanssa, sekä oman teinin ja hänen kavereidensa kanssa.

Iso etelän kaupunki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme