Listataan suomalaisia tuotteita tai merkkejä joita kannattaa nyt laman aikana suosia.
Kommentit (21)
Vallila niminen firma tekee jotain rätei ja lumpui
Lidli... Apple... ja sit tuilla eläminen. Eli varmistetaan rahan katoaminen suomesta.
Ei kiinnosta maksaa kalliista suomalaisesta. Olen työtön ja ostan sieltä mistä halvimmalla saan.
Kotimaiset sukat ovat olleet ihan hyviä.
Nyt on kyllä jo ihan virallisesti nousukausi menossa.
Kotimaista
Valio
Leivät haen usein paikalliselta leipomolta.
Kuoman kenkiä olin tulossa itsekin mainostamaan, aikuisten nauhaversiot on mitä laadukkaimmat!
Kivikylän palvarin lihapullat ja Aura-sinappi.
Vierailija kirjoitti:
Kuoman kenkiä olin tulossa itsekin mainostamaan, aikuisten nauhaversiot on mitä laadukkaimmat!
No ainakaan niitä perinteisiä malleja ei kukaan itseään kunnioittava aikuinen ihminen käytä.
Astioista ja kynttilöistä Pentik. Sukkamestarit tekee sukkia. Wood jewel toimii kolarissa ja tekee koruja. Tupperware työllistää suomessa monia naisia joten kutsuja kannattaa pitää.
Sini-tuotteet
Pentikin tuotteista aika paljon tehdään halpismaissa.
Niitä mitkä suunnittelun lisäksi valmistetaan Suomessa. Silti kannattaa pitää laatua silmällä, jos aikoo ostaa jälleenmyynti tarkoituksessa.
Tavaran sijaan kannattaisi ennemmin suosia palveluita, eli esim. kauneuteen ja hyvinvointiin liittyviä ja käydä ravintoloissa. Ravintolassa on hyvä kysyä minkä maalaista lihaa on tarjolla. Jos se on kotimaista, niin voi tilata, mutta jos se on ulkomaalaista, niin kannattaa harmitella ääneen ja tilata jotain muuta. Useimmissa ravintoloissa liha ei ole kotimaista ja sen pitää muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan niitä perinteisiä malleja ei kukaan itseään kunnioittava aikuinen ihminen käytä.
Just toisinpäin, sulla ei itsetunto riitä pitämään niitä.
Atria, HK ja mitä niitä nyt on. Kotimaisen lihan ja viljan tuottajilta ostavia firmoja.
En asu Suomessa. Ostan aina suomalaista, jos on saatavilla. Meillä suomalaisia tuotteita on lähikaupassa joitain Valion tuotteita, Fazer, Halva ja Panda. Niitä kyllä suositaan, jos karkkia tai maitotuotteita ollaan ostamassa. Kalliimpia ovat kuin muut, mutta siltikin.
Muutoin on aika vähän mitään saatavilla. Sakset on tietty Fiskarsin ja jotain muutakin.
kun käytte tallinnassa, niin ostakaa suomalaisten panimoitten tuotteita.