Mitä laitat viikonloppuna ruuaksi?
Kommentit (29)
En ole vielä suunnitellut mitään, katsotaan mitä kaapista löytyy.
Savustettuja ahvenia, muusia ja salaattia.
Maatiaispossun ulkofilettä.
Moskovanpataa huomiseksi leivinuunissa ja sunnuntaina kana-fetapastaa basilikaöljyllä.
^ Moskovanpataa? En ole ennen kuullut. Mitä siihen tulee?
Pizzaa lauantaina ja sunnuntaina rapuspaghettia. Illalla molempina varmaan leipiä
Mietin juuri, että väsäisikö tänään lasten kanssa pizzan, jota tykkäävät olla mukana tekemässä.
Vierailija kirjoitti:
^ Moskovanpataa? En ole ennen kuullut. Mitä siihen tulee?
Mun piti kanssa Googlata. Suolakurkku aina ja aurajuustoa ainakin
Pikkulapsen kotiäitinä ei arki ja viikonloput eroa mitenkään toisistaan, niin eipä sitä tule viikonloppuisin tehtyä yhtään sen erikoisempia ja hienompia ruokia.
Tänään meillä on kasvisgratiinia, seidistä tehtyjä kalamurekepihvejä ja vielä perunamuusia lapselle. Huomiseksi teen jotain broilerin sisäfileistä.
Sunnuntaina suunnittelin tekeväni lasagnea, mutta jollei broileriruokaa riitä sunnuntaina päivälliselle, niin lasagnen teko pitäisi aloittaa jo samaan aikaan kuin aamupalankin ja aamupäivän ulkoilu jäisi välistä. Tai keksiä joku "pikaruoka" päivälliselle ja illallisella vasta nautiskella lasagnea.
Tosissani mietin, että sellainen 5vkon kiertävä ruokalista olisi kyllä loistava! Kylkeen vielä viikon ruokalista valmiiksi, niin arki helpottuisi tuon "mitä tänään syödään" ja "mitä kaupasta tarvitaan" vatvoamisen osalta.
Täytettyjä paprikoita ja toisena päivänä leivitettyjä porsaanleikkeitä kera kasvisten.
Karjalanpaisti, keitetyt perunat ja ruusukaalia. Sitä syödään lauantaina ja sunnuntaina.
-Kanawokkia ja paistettuja nuudeleita
-Tomaatti-katkarapukeittoa
Noihin olisi ainakin ainekset.. Katsotaan mitä sitten tulee tehtyä.
Ai niin ja viikolle olisi tarkoitus tehdä janssoninkiusaus.
Tänään syödään eilistä lasagnea. Huomenna ehkä broitsupihvejä ja lohkoperunoita yrttimausteella.. sunnuntaiksi on retkieväät, mennään saareen paistamaan makkaraa lasten kanssa 😊
Luulisin ettei mun tarvii laittaa. Mies hoitaa.
Ihan tavallista ruokaa.
Tänään on eilistä kaalipataa. Huomenna ajattelin tehdä jääkaapin jämistä kasvissoosia ja syödä burritoja.
Olen koko viikon aikonut tehdä pinaatti-uunimunia, jos saisin niitä tehtyä tänään töiden jälkeen! Tekisi mieli myös tonnikalalasagnea.. Ja sushiakin olisi kiva tehdä itse pitkästä aikaa! Olen arkisin tosi laiska kokkaamaan töiden jälkeen.. Nuo pinaatti-uunimunat on siis semmosia että laitetaan raaka muna, kirsikkatomaatteja, pinaattia ja mausteita annosvuokaan ja uuniin, jos joku ihmettelee.
Googlella löytyy moskovanpadan ohje. Mä olen tehny kodin kuvalehden ohjeella. Palapaisti-tyyppinen kastike, jossa suolakurkkua ja aurajuustoa. Ja teen hirvenlihasta, kun sitä pakastin pullollaan.
Tänään sisko hoitaa ruokapuolen, meillä perhejuhlat illemmalla. Lauantaina eilistä makkarakeittoa. Sunnuntaisin kokoonnumme aina äidin ruokapatojen äärelle joten en tiedä mitä tekee, mun vuoro tehdä jälkiruoka koko salille. Ajattelin britakakkua tai jos en jaksa niin hedelmäsalaattia.
Pakastimesta punaisella lapulla varustettu jauheliha, siitä paistan kastikkeen ja sitten riisiä, pakastekasviksia... Toisena ruokana lihapullia ja jotain lisuketta kaapista...
Lauantaina mies vie minut ulos syömään. Sunnuntaina voisin laittaa uuniin ranskalaisia ja makkaraa.
Ihan tavallista. Tänään teen ruokaisam salaatin ja leivon sämpylöitä. Huomenna teen pitsan. Sunnuntaina paistetaan kanaa.