Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13v uhkaa viiltää vanhan reppunsa halki, jos en osta samanlaista reppua mikä ns. kaikilla muillakin on

Vierailija
27.01.2017 |

Mutta ei ole varaa niin kalliiseen reppuun.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääx 13-vuotias vielä reppua? Jyrkkä noloooo!

Vierailija
42/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani sai viime keväänä mopokortin ja mopon kuten kaverinsa. Pojat suunnittelivat kesäksi yli 400 km moporetkeä. Olin ainoa vanhempi, joka sanoi, että hienoa, mietitään sitä hetki. Muut vanhemmat kielsivät samantien.

Lopulta pojat tekivät noin 100 km retken. Poikani totesi, että kaverinsa olivat ihailleet minua, joka otin heidät todesta, annoin vinkkejä ja muistutin asioista, jotka voivat mennä pieleen. Muut vanhemmat taas kysyivät, että miten ihmeessä olin mennyt suostumaan, eihän siinä ollut mitään järkeä. Vastasin, että toki tiesin, ettei 400 km reissussa ole tolkun häivää, mutta ei minulla ollut mitään syytä sen takia ryhtyä kieltelemään. Fiksumpaa keskustella asia läpi ja antaa poikien itse huomata, miksi kaikki ei ole mahdollista tai vaikka olisi, niin ei kannata siihen ryhtyä.

Enemmän pojat oppivat miniretkeä suunnitellessaan kuin kielloista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei uusavuton mutsi, missä vaiheessä päätösvalta perheessäni on valunut murkulle?

Ainoa oikea vastaus on seuraava: Siinähän vedät, käytät sitten koulureppuna cittarin muovikassia ensin syksyyn asti.

Minuun ei koskaan teinin uhoamiset tehonneet, itse itsensä nolasi yrittäessään kiristää.

Et muuten osta lainkaan sille sitä reppua - et mistään syystä. Laita se itse keräämään siihen rahat.

Vierailija
44/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki te kommentoijat joiden lapset eivät ole teinejä, palataan asiaan kun ovat.

Vierailija
45/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei uusavuton mutsi, missä vaiheessä päätösvalta perheessäni on valunut murkulle?

Ainoa oikea vastaus on seuraava: Siinähän vedät, käytät sitten koulureppuna cittarin muovikassia ensin syksyyn asti.

Minuun ei koskaan teinin uhoamiset tehonneet, itse itsensä nolasi yrittäessään kiristää.

Et muuten osta lainkaan sille sitä reppua - et mistään syystä. Laita se itse keräämään siihen rahat.

^ *puhuu siideritölkki kädessä röökiä poltellen*

Vierailija
46/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ostaisi mitään teinille sillä perusteella että "kaikilla muillakin on"

Ja Kånkenia en osta missään tapauksessa, koska tunnen oman teinini. Kallis (ja usein kauhtunut tai likainen moinilla)  reppu ja tiedän, että 3kk päästä teini kinuaa sitten taas uutta, joka on silloin muotia.

Vierailija
47/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hajottaa tahallaan niin saa kantaa muovikassissa. Mutta keskustelkaa myös, miten lapsi voisi itse säästää uuteen reppuun.

Vierailija
48/48 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt taas muistaa, että 13v on LAPSI.....     

jotain kompromissia alkaisin rakentamaan, osan rahoista saa tienata itse esim. kotitöillä, ja sitten tsekkaisin, josko saisi halvemmalla vaikka saman repun esim. huutonetistä/torista.