Pitääkö Linnanmäen haastatteluun ottaa ammattikoulun päättötodistus?
Pelkään että surkea todistukseni pilaa työmahdollisuuteni kaikkiin töihin
Kommentit (27)
Päätin hakea kouluun kun haku alkaa. Naurattaa ja itkettää se että eilen oli viimeinen hakupäivä alaan johon olisin halunnut ja joka oli lähellä.. Kiitos vastauksista:)
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit miettinyt sitä siellä ammattikoulussa.
Sinähän tiedät kaiken.. Yritin kaikkeni mutta se ei riittänyt.. Mulla oppimisvaikeuksia niin ei ole niin helppoa. Olin erityisluokalla melkein koko ala-asteen oppimisvaikeuksien takia. Yläasteen kävin kokonaan. Ammattikoulussa olin normaaliluokassa, ei olisi kannattanut olin tyhmä enkä vaihtanut koulua. Se on ainut syy mille voi haukkua mutta ei siihen että en mukamas yrittänyt. Ja todistukseni on rivi ykkösiä siis niin naurettavan paljon että itkettää
-ap
Mikset pyytänyt apua jos ongelma oli siinä, ettet yrityksistä huolimatta pärjännyt?
Minkä alan tutkinto?
Pyysin apua, sain apua vain matikassa.
Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkintoMissä vaatetusalan amiksessa opetetaan matematiikkaa?! Meillä ei ollut ainakaan mitään perusaineita siellä, paitsi atk.ta
Kaikissa ammattikouluissa on atto-aineet (kielet, matikka, kemia, fysiikka yms).
Ilman niitä kun ei tietääkseni saa hakukelpoisuutta korkeakouluun.
Olen käynyt monessa eri työhaastattelussa ja vain yhdessä haluttiin nähdä tutkintotodistus. Tämäkin luonnollisesti siksi, että oli oman alan työtä ja hakijoita paljon. Mukana kannattaa olla aina, mutta suurinosa työnantajista ei ole erityisen kiinnostunut koulunumeroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinähän tiedät kaiken.. Yritin kaikkeni mutta se ei riittänyt.. Mulla oppimisvaikeuksia niin ei ole niin helppoa. Olin erityisluokalla melkein koko ala-asteen oppimisvaikeuksien takia. Yläasteen kävin kokonaan. Ammattikoulussa olin normaaliluokassa, ei olisi kannattanut olin tyhmä enkä vaihtanut koulua. Se on ainut syy mille voi haukkua mutta ei siihen että en mukamas yrittänyt. Ja todistukseni on rivi ykkösiä siis niin naurettavan paljon että itkettää
-ap
Mikset pyytänyt apua jos ongelma oli siinä, ettet yrityksistä huolimatta pärjännyt?
Minkä alan tutkinto?
Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkintoMissä vaatetusalan amiksessa opetetaan matematiikkaa?! Meillä ei ollut ainakaan mitään perusaineita siellä, paitsi atk.ta
Kaikissa ammattikouluissa on atto-aineet (kielet, matikka, kemia, fysiikka yms).
Väärin. Nuo atto-aineet ovat vain alle 18-vuotiaille ja nuorille. Aikuisopiskelijoilla jotka opiskelevat tutkintonsa näyttöperusteisesti, on pelkkiä ammatillisia aineita. Tutkintotodistus oikeuttaa kuitenkin yhtälailla korkeakouluopintoihin.
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Pelkään että surkea todistukseni pilaa työmahdollisuuteni kaikkiin töihin
Kappas taas lukiolainen epäonnistuja keksinyt ihan uuden trollin. 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3478 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Minkä alan tutkinto?
Niin, tietysti peruskoulun jälkeen jos menee amikseen. Itse kävin lukion ensin.
Mä kertoisin vaan suullisesti että vaateamiksen käynyt olen( sen varmaan jo hakemuksessasi kerroit).
Ja että et ottanut todistusta mukaan, kun ajattelit ettei siitä olisi hyötyä haettavan työn suhteen..tai jotakin sinne päin...
Veikkaan että Lintsillä arvostavat enemmän ulosantia ja persoonaa, kuin kyttäävät koulutodistuksia. Jos annat itsestäsi reippaan ja hyvän käsityksen muuten, niin se painaa enemmän. Onko jotain harrastuneisuutta esim. millä voisit itseäsi haastattelussa kehua?