Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö Linnanmäen haastatteluun ottaa ammattikoulun päättötodistus?

27.01.2017 |

Pelkään että surkea todistukseni pilaa työmahdollisuuteni kaikkiin töihin

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit miettinyt sitä siellä ammattikoulussa.

Vierailija
2/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, pari vuotta sitten työpaikalle tuli avoin kesätyöhakemus, johon oli liitetty alan ammattikoulutodistus. Todistus hakemuksen liitteenä voi olla ihan hyvä, mutta ei silloin, kun siinä on pitkä rivi ykkösiä.

Miten huono se sinun todistuksesi on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitähän juuri oppilaitoksissa painotetaan, että kannattaa panostaa kun niillä ykkösen papereilla ei juuri mitään tee. Kummasti uskotaan vasta kun se ykkösen todistus on kädessä, ja mietitään kuinka sen kehtaa näyttää työhaastattelussa.

Lähde nyt ap ainakin korottaman numeroitasi, jos vielä mahdollista.

Vierailija
4/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa todistukset ainakin mukaan ottaa. Vai mitä vastaat, kun pyytävät todistuksia nähtäväksi?

Se katsotaanko todistuksia riippuu ihan paikasta.

5/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tiedät kaiken.. Yritin kaikkeni mutta se ei riittänyt.. Mulla oppimisvaikeuksia niin ei ole niin helppoa. Olin erityisluokalla melkein koko ala-asteen oppimisvaikeuksien takia. Yläasteen kävin kokonaan. Ammattikoulussa olin normaaliluokassa, ei olisi kannattanut olin tyhmä enkä vaihtanut koulua. Se on ainut syy mille voi haukkua mutta ei siihen että en mukamas yrittänyt. Ja todistukseni on rivi ykkösiä siis niin naurettavan paljon että itkettää

-ap

Vierailija
6/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3478 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän tiedät kaiken.. Yritin kaikkeni mutta se ei riittänyt.. Mulla oppimisvaikeuksia niin ei ole niin helppoa. Olin erityisluokalla melkein koko ala-asteen oppimisvaikeuksien takia. Yläasteen kävin kokonaan. Ammattikoulussa olin normaaliluokassa, ei olisi kannattanut olin tyhmä enkä vaihtanut koulua. Se on ainut syy mille voi haukkua mutta ei siihen että en mukamas yrittänyt. Ja todistukseni on rivi ykkösiä siis niin naurettavan paljon että itkettää

-ap

Vaihtoehtoja on, jos niitä haluaisi käyttää. On niitä helpompia aloja ja kouluja, ja sitten niitä jotka ei kaikille ole niitä helpompia. On erilaisia opiskelutapoja jne, jos niitä ei osaa valita itselleen sopivaksi, on sekin kyllä ihan oma vika.

7/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi eilen mielessä että lähetän hakemuksen johonkin kouluun. Johonkin jossa saan tarpeeksi apua. Mutta siinä ajassa oon joutunut käymään varmaan monessa haastattelussa naurettavana.

-ap

Vierailija
8/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3478 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mikset pyytänyt apua jos ongelma oli siinä, ettet yrityksistä huolimatta pärjännyt?

Minkä alan tutkinto?

Vierailija
9/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei, et yrittänyt. Itsekin myönnät olleesi tyhmä etkä vaihtanut itsellesi parempaan. Eli siis et yrittänyt.

10/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3478 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mikset pyytänyt apua jos ongelma oli siinä, ettet yrityksistä huolimatta pärjännyt?

Minkä alan tutkinto?

Pyysin apua, sain apua vain matikassa.

Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkinto

11/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ei, et yrittänyt. Itsekin myönnät olleesi tyhmä etkä vaihtanut itsellesi parempaan. Eli siis et yrittänyt.

Totta olin tyhmä olen tyhmä. Tarjotin tuolla että yritin oppia kovasti

-ap

Vierailija
12/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkeminen ei nyt auta tähän tilanteeseen, lähdet nyt selvittämään, missä saisit tasollesi oikeaa opetusta ja sitä kautta paremman todistuksen.

Kun ykkösen papereilla ei paljoakaan tee, se on raaka fakta johtui ne ykköset mistä syystä tahansa.

Muista nyt kuitenkin seuraavissa opinnoissa, että opiskelijan vastuu opinnoistaan on myös sitä, että pyytää apua jos ei yrityksistä huolimatta meinaa selvitä kursseista.

Vierailija
13/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat paperin haastatteluun mukaan, pahempi on jos sitä ei ole näyttää.

Itselläni yhdessäkään kesätyöhaastattelussa ei ole koulupapereita haluttu nähdä.

Tsemppiä! Oppimisvaikeuksista huolimatta ihminen voi löytää oman paikkansa työelämässä: itselläni lähipiirissä lihanleikkaaja ja ompelija, joilla koulunkäynti takkusi hurjasti.

Vierailija
14/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saitko siis jo kutsun haastatteluun? Mitä tehtävää olet hakenut? Luulisi että jos käyttäydyt oikein reippaan ja iloisen oloisesti haastattelussa, niin todistus ei paljon paina. Et ehkä pääse pyörittämään laitteita, tai myymään/hoitamaan pelejä, mutta siivoamaan varmaan ainakin. Miltä todistuksessa näyttävät kielet, ne ovat ainakin plussaa. Tietty jos haastattelussa pystyt todistamaan, että enkku sujuu ja vielä parempi jos ruotsia osaat jonkin verran, niin se varmasti auttaa. Jos pääset johonkin hommaan, niin ensi vuonna saatatkin päästä tekemään jotain muuta, jos osoittaudut ahkeraksi tyypiksi. Jos olet joskus, edes tetissä käyttänyt kassaa niin se on myös plussaa.

Vierailija
15/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan - ei ne välttämättä pyydä nähdä, ja jos ne pyytää, niin voi olla että ne vain haluaa varmistaa, ettet valehtele CV:ssä. Jos ja kun sun opiskeluala ei liity tähän työhön, niin ei ne paperit niin tärkeitä oo. Tsemppiä haastatteluun :)

Vierailija
16/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Eihän sitä todistusta tarvitse ottaa mukaan Linnanmäen haastatteluun, ei niitä se kiinnosta. Haet vissiin ihan laitetyöntekijäksi, etkä vaatetusalanhenkilöstöön sinne. Huoli pois!

Vierailija
17/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä todistuksia pyydetään, jos et oo vakuuttanut jo muuten, eivätkä enää keksi mitään. Ja tonne nyt voi hakea töihin, vaikka ei oo vielä valmistunutkaan

Vierailija
18/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan Lintsillä työskentelevä suunnilleen saa palkkaa?

Vierailija
19/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3478 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä3478 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Minkä alan tutkinto?

Pyysin apua, sain apua vain matikassa.

Tekstiili- ja vaatetusalan perustutkinto

Missä vaatetusalan amiksessa opetetaan matematiikkaa?! Meillä ei ollut ainakaan mitään perusaineita siellä, paitsi atk.ta

Vierailija
20/27 |
27.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonkohan Lintsillä työskentelevä suunnilleen saa palkkaa?

10 vuotta sitten 7€ ja risat, olin lipunmyyjänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän