En ymmärrä, miksi työnantaja olisi muka joku jumala, jolle pitäisi selitellä tekemisiään?
Jos cv:ssä on esim. parin vuoden aukko, niin v**tuako se rekryihmisille kuuluu, mitä silloin on tehnyt? Ei kai ihminen ole tilivelvollinen kuin jumalle, jos sellaiseen nyt uskoo.
Kommentit (35)
Onhan se tungettelevaa, mutta minkäs teet, kun hakijoita on niin paljon enemmän kuin työpaikkoja. Toisaalta ymmärrän, ettei kukaan työnantaja halua ottaa turhaa riskiä, että palkkaa rikollisen tai laiskan lusmun, mutta mitäpä siihen voi vastata, jos ei yksinkertaisesti ole töitä saanut? Tai on pitänyt taukoa työnhausta ja elellyt säästöillä/kumppanin tuloilla, kun siihen on mahdollisuus? Ilmeisesti jokaisen pitää tehdä töitä teini-ikäisestä eläkeikään asti ilman taukoja, vaikkei olisi edes rahaa vailla. Muuten on laiskuri, jota ei kenenkään kannata palkata.
Kenenkään ei ole pakko olla kapitalistin orja!
Viimeeksi kysyttiin nuoruuden kesätyöstä naureskellen. Vastasin että olin nuori ja tarvitsin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei ole pakko olla kapitalistin orja!
!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on vihollinen, jota pitää vastustaa kaikin mahdollisin tavoin.
Vituttaako kun provoon ei tartuta?
Luonnollisesti kenelläkään ei ole itsestään selvään asiaan, ts. totuuteen, paljon lisättävää.
Jos olen ollut vuosina esim. 95-98 masennuksen takia poissa työelämästä, niin kerronko asian rehellisesti vai valehtelenko jotain muuta?
Meidän työmaalla valittiin viime viikolla työnhakijoita haastatteluun. Aukot työhistoriassa oli yksi pohdinnan aiheista.
No voi vittujen kevät. Ihan kuin ei olisi muuta kuin työ työ työ. Totuus on se että ei kukaan oikeasti halua mihinkään paskafirmaan töihin vaan sinne haetaan kun tarvitaan toimeentulo. Jos on joskus ollut poissa työelämästä niin eiköhän se ole aivan tervettä jos siihen on ollut mahdollisuus. Miksi vielä nykyäänkin on pakko olla AUKOTON ollakseen hyvä. Pelletilaisuuksia muutenkin työhaastattelut. Paras näyttelijä saa paikan.
Siriina kirjoitti:
Meidän työmaalla valittiin viime viikolla työnhakijoita haastatteluun. Aukot työhistoriassa oli yksi pohdinnan aiheista.
miksi ihmeessä massatyöttömyyden aikoina äimistellään aukkoja työhistoriassa? Missä kuplassa työnantajat elävät, kun tilanne on ollut sama melkein 20 vuotta?
Mä muistan kun meilläkin äimisteltiin, että mitähän tuo on nuo pari vuotta tehnyt. No oli ollut yksivuotiasta ja nollavuotiaita kaksosiaan hoitamassa. Valittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä! Ajatus siitä, että minulla on pomo, tuntuu inhottavalta. Siksi olen ajatellut alkaa ehkä yrittäjäksi.
Sama juttu sairasloman kanssa. Pomolle pitäisi mielestäni riittää lääkärin antama tieto siitä, että olen sairaana, mutta ei hänelle kuulu että mikä minulla tarkalleen ottaen on.
Toki minulle riittää lääkärin antama tieto, että olet sairaana. Mutta en tietenkään silloin palkkaa maksa myöskään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin ajattelen. Olen tilivelvollinen niiden tuntien ajalta, josta saan palkkaa. En muuten.
Samaa mieltä. Ei kuulu muu.
Jos kuuluisi, kuuluisi siitä saada korvausta. Vapaalla ei tarvitse edes vastata työasioissa ellei ole sovittu varallaoloaikaa ja siitä maksettavaa korvausta.
Siriina kirjoitti:
Älkää viitsikö vaivata päätänne noin vaikeilla kun ette ole kuitenkaan valitsemassa aivokirurgia tai ydinreaktorifyysikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on vihollinen, jota pitää vastustaa kaikin mahdollisin tavoin.
Luonnollisesti kenelläkään ei ole itsestään selvään asiaan, ts. totuuteen, paljon lisättävää.
Ymmärrän. Ainahan se vituttaa kun ei vaan ota provo ilmaa alleen. Minuakin vituttais.