Peukutus! Mikä näistä ärsyttää naapureissa
Mä alotan. Pianonsoitto (parasta aikaa sessio menossa seinän takana.)
Kommentit (148)
Alakerran nuoripari keskustelee huutamalla, raahaa sössöttäviä kaverinistejä nurkkiinsa huutamaan ja pitää bileitä neljä kertaa viikossa. Parisuhteen "mies" kilahtaa keittiössä sunnuntaiaamuna vääristä leivänpäällyksistä ja huutaa puoli tuntia suoraa kurkkua vittusaatanaa. No, meillä on ollut vuoden aikana tasan kolmet illanistujaiset, joista jokaisella kerralla alakerta on käynyt tiputtamassa tylyn, nimettömän heippalapun postiluukusta. Ei helvetti, mitä juntteja! :D
Vierailija kirjoitti:
Joidenkin teidän kanssa on varmasti tosi hankalaa asua kun ärsyynnytte niin pienistä asioista. Miksi asutte kerrostalossa jos ette siedä muiden aiheuttamaa ääntä, hajua yms? Asun myös kerrostalossa eikä mua haittaa yhtään muiden eläminen. Ainoa mikä häiritsee on talon lapset jotka eivät yhtään katso eteensä joku heistä jää vielä auton alle.
Sä taidat itse möykätä koko ajan niin ettet kuule naapureiden asumisen ääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lasten meluaminen ja riehunta jo s*******nan aamu alkaen noin klo kuusi aamulla. Maanantaista sunnuntaihin, kesät talvet eikä vanhemmat puutu asiaan. Vittu!
Päivitystä tähän: lauantai-aamuna juokseminen alkoi klo 5.37!!! Tästä puoli tuntia klo 6.15 asunnosta kuului kauhea parkuminen. Vanhemmat eivät tee mitään kontrolloidakseen mukuloidensa öykkäröintiä. Lauantai-aamuna aloin epäillä, että vanhemmat ovat kumpikin kuolleet. Ihmetyttää tällainen täydellinen välinpitämättömyys talon järjestyssäännöistä, joissa hyvin selkeästi määritellään mm. hiljaisuuden alkamis- ja päättymisajankohta. Lapset leikkivät ja liikkuvat, sehän on luonnollista. Luonnotonta siitä tekee ajankohta, jos tällaiset aktiviteetit aloitetaan ja sallitaan jo viiden jälkeen aamulla. Ongelma on siis vain ja ainoastaan vanhempien. Jos lapset heräävät noin aikaisin, niin heidät ohjataan hiljaisiin leikkeihin, kuten piirtämiseen, muovailuun, kirjojen lukemiseen/katseluun jne. Polkumopolla ajelu tai pattereiden kolistelu (PRKL!) eivät ole mainittuja hiljaisia leikkejä. Tai sitten vaihtoehtoisesti lasten vuorokausirytmiä rukataan niin, että nukkumaanmenoa lykkäämällä myös heräämisajankohtaa saadaan siirrettyä myöhäisemmäksi.
Tunnen tuskasi! Tässä talossa ei sentään ole noita aamuriehujalapsia, mutta seinänaapurini kymmenvuotias poika pomppii leikeissään vielä puolenyön jälkeen huonekalujen päälle ja alas niin että jyminä käy eikä korvatulpat korvissakaan saa nukuttua. Kyseessä on muutenkin ihme hirviölapsi, joka karjuu saatanaa ja vittua äidilleen joka ikinen päivä, ja sen lisäksi ilahduttaa naapureita heittelemällä tavaroita seinään ja huutamalla tuntikausia ihan suoraa AAAAARGH-huutoa. Parikin naapuria, minä mukaanlukien, on tästä valittanut, mutta mitään edistystä ei tapahdu.
Yläkerran miehellä on joka sunnuntai tapahtuva kalja- ja konsolipeli-ilta kavereiden kanssa, johon kuuluu parvekkeella tupakalla kailotus puolen tunnin välein, joka välissä tapahtuva korviahuumaava kusenlorotus ja paras puoli: huutokuoro aina, kun pelissä tapahtuu jotain odottamatonta. Laminaattilattia, jolla nämä miehet ilmeisesti istuvat, oikein kaiuttaa sen karjaisun tänne minun asuntooni. Mikä siinä onkin, että normaalivolyymilla ei osata tehdä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Naapurin semifossiilit vanhemmat tulevat kylään ja mölisevät siinä oven edessä rappukäytävässä. Vittu!
Mun vanhemmat ovat tuollaisia. Olen yrittänyt monta kertaa heille sanoa, että rapussa kaikuu joka sana jokaiseen asuntoon, ja olen koittanut näyttää esimerkkiä olemalla itse hiljaa, mutta eivät vaan usko tai välitä. Kauhea myötähäpeä kun toisten on vaan pakko melkein huutaa koko ajan.
Tapan sen naapurin pian! kirjoitti:
Suihkussa käyminen joka ilta (tai oikeastaan yö) joskus yhdentoista aikaan ja siellä suihkussa oleminen aina jotain 45 minuuttia kerralla.
...puhutkohan musta? :D sori, oon iltatyössä ja käyn usein salillakin vielä sen jälkeen, joten en aikaisemmin pääse. Enkä kyllä ala myöskään tapojani muuttamaan. Miten voi häiritä?
Lähes kaikki nämä valitukset liittyvät kerrostaloasumiseen, mutta kun keskustelun aiheena verrata omakotiasumista kerrostaloasumiseen, on kaikilla kerrostaloasujilla niin hiljaiset naapurit, että mitään ääntä ei kuulu. :D :D :D
Tuosta yösuihkuttelusta... Ootteko miettineet, että ihmisillä voi olla vuorotyö? Tai ne on vaikka just harrastaneet seksiä, mikä usein tapahtuu juuri yöllä? Tai on olleet viihteellä ja haluavat pestä pölyt ja hajut pois ennen kuin käyvät nukkumaan, että aamulla on kivempi herätä? Kylppärissäkö te nukutte, vai mitä se pieni kohina teidän elämäänne liikuttaa? Toki ikävää jos talo on vuodelta 1900 ja putket soi kuin urut. Mutta peseytyminen on normaalia elämää. Itse olen vain "kusipää" työtön ja kadottanut päivärytmini. Saatan kirjoittaa hakemuksia aamuyöhön asti ja käyn sitten suihkussa. Inspis pitää hyödyntää. Sori siitä.
Se, jos joku asuu yläpuolellani tai alapuolellani. Siksi asun rivitalossa. :D
Jatkuva negatiivinen asenne jo siitä asti kun tavattu. Uudet ilmalämpöpumppumme pitävät liian kovaa ääntä, mitään remontteja ei voi tehdä joita oikeasti tarvisi, puhelinnumeroa ei voi antaa kun on salainen, yhtiökokouksia ei pidetä, ei vastaa kirjeisiin... Erillistalo ja yhteinen yhtiö :( terkut vaan naapurille, tunnistat varmasti itsesi. Olet ääliö.
Oikeasti, jos naapurin yöpeseytyminen häiritsee niin oikeampi ongelma taitaa olla sun unihäiriö. Ja siihen sun varmaan kannattaa itse keksiä jotakin apua (lapsuudenkodissani isällä unihäiriö, todella rasittavaa ettei lattiakaan ois saanut narahtaa yöllä, siinä sitten mietit onko OK hakea vettä tai käydä pissalla). Älkää ulkoistako ongelmianne, jooko.
yläkerran naapuri aloittaa iltaseiskasta iltayhteentoista kestävän kolinan, paukuttelun ja tömistelyn. joka ilta.
Yösuihkuttelu ei haittaa, sitä hädin tuskin kuulee (etenkin jos laittaa vessan oven kiinni). Itsekin käyn joskus "liian myöhään" suihkussa. Se taas on todella ärsyttävää kun yläkerran naapuri käy yhdessä tyttöystävänsä kanssa suihkussa kolmelta yöllä ja se niiden puhe kuuluu sellaisena muminana putkia pitkin omaan makkariin asti. Jos pitää käydä niin myöhään pesulla niin voisikohan siellä edes yrittää olla vähän hiljempaa. Silloin ei ehkä tarvitse käydä pitkiä, kovaäänisiä keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin semifossiilit vanhemmat tulevat kylään ja mölisevät siinä oven edessä rappukäytävässä. Vittu!
Mun vanhemmat ovat tuollaisia. Olen yrittänyt monta kertaa heille sanoa, että rapussa kaikuu joka sana jokaiseen asuntoon, ja olen koittanut näyttää esimerkkiä olemalla itse hiljaa, mutta eivät vaan usko tai välitä. Kauhea myötähäpeä kun toisten on vaan pakko melkein huutaa koko ajan.
Auts, sama täällä. Lisäksi vielä, että jos olemme sopineet lähtevämme johonkin paikkaan aikaan x, usein ovat paikalla vähintään varttia ennen ja kuluttavat sitten aikaansa kiertämällä takapihan puolelle jossa sitten kovaan ääneen katsovat ja arvostelevat läpi kaikkien ikkunat ja parvekkeet :P Sanottu on, ei mene perille.
Tuskin se suihkussa KÄYMINEN yöllä kenellekään ongelma on, mutta ensimmäinen siitä maininnut kirjoittaja kertoi naapurinsa lojuvan siellä melkein tunnin. Vartinkin suihkun yöllä ymmärtää, jos on pitkät hiukset jotka täytyy pestä, mutta yhtään mikään ei vaadi jäämään sinne suihkuun 45 minuutiksi. Normaali elämä on yöaikaan sallittua, mutta melkein tunnin suihkut eivät ole normaalia elämää. Tässä talossa putket ainakin huutavat sen verran kovaa, että se kuuluu korvatulppienkin läpi. Jos on kylmä niin menkää peiton alle lämmittelemään, ei kuumaan suihkuun keskellä yötä!
Kuseminen rappuun, oman ovesi takana nukkuminen, tupakointi rapussa, portailla istuskelu ettei mut pääsr ohi...jne
Kaikki saman tyypin tekosia, ja häätöä ei saa koska joku sossun suojatti.
Pienessä yhtiössä jätetään toistuvasti vastikkeet maksamatta. Rahat tulee tilille vasta kun lähetetään kutsu kokoukseen jossa päätetään haltuunotosta. Aina sama kuvio, pois eivät silti muuta. Rampauttaa yhtiön talouden ja tekee remontoinnista todella vaikeaa.
Kyylääminen. Ihan sama milloin ja mistä tulen tai mihin olen menossa, ilmeesty naapurin mummon naama samantien ikkunaan. Toisinaan kyylää "salaa" verhon takaa.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen tunnin puhelut parvekkeella. Välillä tupakkaa ja uuden kaljan availua.
Tästä tuli ihan mieleen naapurini joka oli eroamassa naisestaan.
Nainen oli pettänyt ja mieskin oli pettänyt ,mutta siitähän ei nainen edes tiennyt.
Suhde oli ohi kun nainen petti. Kuulin kuinka suhde oli alkanut, minkä rotuisia koiria oli suunnitelleet (päätyivät bokseriin mitä nainen ei olisi halunnut joten koira jäi miehelle erossa). Ihan kaikkia asioita en olisi halunnut tietää mutta hankala oli korvia sulkea kun naapuri puhui monta tuntia kovaan ääneen niistä parvekkeellaan. Kuulin tarkat muuttopaikat ja ajat mihin naapurin nainen muutti.
Mitä kaikkea nainen vei ja mitä jäi miehelle.
Illanistujaisia soitti kavereilleen putkeen joten osasin varautua seuraavan lauantain meteliin.
Tääl mun kotirapussa naapureiden,
Lapset huutaa niin paljon että en tiedä
Voinko enää elää ilman kyseistä taustamusiikkia. :D