Teinin "mahtava" logiikka, rikkoi älypuhelimensa kun "kaikilla muilla" on uudempi
Tuli hymyssä suin sanomaan että puhelin muka putosi lattialle. Näytössä on kuitenkin sellainen särö, että sitä on isketty jollakin, ehkä pienellä vasaralla.
Oletti että nyt sitten saa sen mallin mikä kaikilla muillakin on. No erehtyi. Sai minun vanhan netittömän ja kamerattoman.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Tuo on paha jos on kuitenkin vahingossa rikkoutunut. Pitäisi kuitenkin aina luottaa eikä epäillä jos haluaa että suhde teiniin säilyy kohtuullisena.
Vanha puhelin on ok noin huolimattomalle teinille, vaikka ei olisi epäilystä edes tahallisuudesta. Sitten vasta uusi kun on osoittanut että osaa käsitellä puhelinta niin että se pysyy kunnossa.
No tämä nyt on aika julmaa. Siihen ei paljon tarvita että puhelin hajoaa, pelkkä tippuminen käsistä riittää. Ihan aikuisenakin olen joutunut uusimaan puhelimeni 2-3 v.välein kun on joko tapaturmaisesti tai muuten hajonnut.
Olen opettaja. Oppilaat kerran puhuivat luokassa, kuinka rikkovat puhelimen, siten saa uuden. Olivat 10-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Jos et osta uutta tilalle, niin teini menee ostarille myymään persettä setämiehille että saa uuden iphonen. Haluatko lapsellesi tällaisen kohtalon?
No sittenpä on teini työskennellyt tavoitteensa eteen. Ehkäpä tajuaa siinä samalla maailmastakin jotain. Monet todella köyhissä oloissa elävät ihmiset joutuvat myymään itseään lomaileville setämiehille saadakseen itsensä ja mahdollisen perheensä elätettyä.
Hienoa vanhempi että opetat lapsellesi ettei kaikkea voi noin vain saada! Opettajana voin kertoa että olen huomannut muutamalla oppilaalla on älypuhelin vaihtunut ns. "mummopuhelimeen", eli juurikin sellaiset vanhat puhelimet joilla voi vaan soittaa ja lähettää tekstareita. Hienoa että vanhemmat vihdoin heräävät tähä puhelimien kilpavarusteluun eivät heti automaattisesti osta lapselle uutta puhelinta joka on omalla huolimattomuudella tai tahallaan rikottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Tuo on paha jos on kuitenkin vahingossa rikkoutunut. Pitäisi kuitenkin aina luottaa eikä epäillä jos haluaa että suhde teiniin säilyy kohtuullisena.
Vanha puhelin on ok noin huolimattomalle teinille, vaikka ei olisi epäilystä edes tahallisuudesta. Sitten vasta uusi kun on osoittanut että osaa käsitellä puhelinta niin että se pysyy kunnossa.
No tämä nyt on aika julmaa. Siihen ei paljon tarvita että puhelin hajoaa, pelkkä tippuminen käsistä riittää. Ihan aikuisenakin olen joutunut uusimaan puhelimeni 2-3 v.välein kun on joko tapaturmaisesti tai muuten hajonnut.
Siinä on ehkä se pieni ero, että kustannat puhelimesi itse. Hajoamiset eivät varmaankaan myöskään ajoitu samoihin aikoihin uuden puhelinmallin myyntiin tulon kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole hommannut puhelimeen suojakuorta ja -kalvoja?
Meillä on pelotteena piirongin laatikossa yksi vanha noksulainen. Jos puhelin hajoaa ostopäivästä kahden vuoden kuluessa, oli syy mikä tahansa, niin noksulla pärjättävä. Ja seuraava uusi puhelin on korkeintaan saman tasoinen kuin hajotettu.
Jos puhelin kestää vähintään 2 vuotta, mieluiten 2.5-3, niin seuraava uusi puhelin on "päivitys ylös".
Kumma juttu, yksikään puhelin ei ole hajonnut...
Mun teini, poika, kinusi uutta puhelinta, omansa oli jo kyllä vanha, mutta ok kaikinpuolin. Ns älyllinenkin oli. Kinui ja kinui. Kerran sitten sanoi, että voihan hän "vahingossa" rikkoa, enkä voisi sitä todistaa. No, näin kävikin, ihan silmieni alla! Oltiin jonnekin menossa, kun hän hyppäsi jonkun kiepin ja kas, puhelin tipahti taskusta ja tippui sadevesikaivoon, vain akku ja takalevy jäi kaivon reunalle.
Että kyllä niitä vaihinkojakin käy :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole hommannut puhelimeen suojakuorta ja -kalvoja?
Tietysti olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on ehkä se pieni ero, että kustannat puhelimesi itse. Hajoamiset eivät varmaankaan myöskään ajoitu samoihin aikoihin uuden puhelinmallin myyntiin tulon kanssa?
Toki, mutta yhtälailla niitä vahinkoja voi sattua nuorelle kuin aikuisillekin.
En tosin koskaan osta teinille kallista puhelinta,max.hinta on 200e ja jos sen kalliimpaa haluaa saa hankkia rahansa itse. Tällöin ei kirpaise ostaakaan uutta puhelinta 2-3 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan niitä aikuisiakin, jotka käsittelevät tavaroita miten sattuu. Minulla on nyt 23 vuoden sisään viides kapula menossa. Tämä nykyinen Samsung Galaxy S advanced on ollut käytössä 4 vuotta ja 7 kuukautta. Kaksi uutta akkua olen ostanut. Ensimmäinen Motorolan GSM oli lyhytikäisin, mutta kyllä sekin oli 4 vuotta käytössä.
Olen opettajana yläkoulussa. Oppilaat hajottavat puhelimiaan ihan tahallaan, koska haluavat uuden. Sitä näkee useammin kuin kerran kuussa. Yhdelle vesselille vanhemmat ostivat muutaman kuukauden välein aina uuden ja hienomman rikotun tilalle. He tekivät näin, vaikka koulusta kyllä kerrottiin tekojen tahallisuudesta. Ei me opettajat ymmärretty huoltajien logiikkaa...
Mahtavia vanhempia nämä, jotka eivät mene tuohon "puhelin hajosi vahingossa"-lankaan! Etenkin nuo "älyttömiä" peruspuhelimia tilalle tarjoavat ovat keksineet loistavan keinon pitää puhelimet ehjinä. Ihailtavaa toimintaa, josta kaikkien tulisi ottaa mallia! Ja tämä on rehellinen mielipiteeni, ei piilov''tuilua tms.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettajana yläkoulussa. Oppilaat hajottavat puhelimiaan ihan tahallaan, koska haluavat uuden. Sitä näkee useammin kuin kerran kuussa. Yhdelle vesselille vanhemmat ostivat muutaman kuukauden välein aina uuden ja hienomman rikotun tilalle. He tekivät näin, vaikka koulusta kyllä kerrottiin tekojen tahallisuudesta. Ei me opettajat ymmärretty huoltajien logiikkaa...
Ne on varmaan niitä vanhempia, joiden työpuhelimat hajoaa jotenkin vahingossa heti kun alkaa tehdä mieli uutta.
Gonamies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, onhan niitä aikuisiakin, jotka käsittelevät tavaroita miten sattuu. Minulla on nyt 23 vuoden sisään viides kapula menossa. Tämä nykyinen Samsung Galaxy S advanced on ollut käytössä 4 vuotta ja 7 kuukautta. Kaksi uutta akkua olen ostanut. Ensimmäinen Motorolan GSM oli lyhytikäisin, mutta kyllä sekin oli 4 vuotta käytössä.
Hienoa, ehkä saat hautakiveesi tekstin "käsitteli tavaroita aina erityisellä huolella". Mistään välinpitämättömyydestä tai tahdonvoimasta tuskin on aikuisella ihmisellä kyse, ehkä toiset ovat vain motorisesti kömpelömpiä kuin toiset. Kaatuuhan aikuisia pyörälläkin.
No on läpinäkyvää. Itse osasin tokaluokkalaisena jo muunnella käsialaa ja peitellä sormenjälkiä. Tosin en koskaan rikkonut mitään saadakseni uutta tilalle tai pyydellyt mitään muutenkaan vanhemmiltani.
tai jos ostaa älupuhelimen ostaa saman mallin kuin edelinen oli ei sitä uusinta