Aikuinen joka ei voi sietää tavallista juomavettä
En tajua sinua.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vesi on elinehto ja jotkut kammoaa sitä? Pahimmassa tapauksessa juovat vaan Zeroa tai FUN esanssia ja ihmettelevät kun nesteet kertyy kroppaan, paino nousee... Voi yhden kerran mä sanon! Tiedän yhden joka ei KOSKAAN juo tavallista vettä.
HANAvesi ja vesi on kaksi eri asiaa.
Ei vesi vaan juominen, nesteytys on elinehto. En tyydy hanaveteen, kyllä kivennäisvesi on parempaa ja saan tietyn määrän kivennäisaineita.
Ootteko koskaan juoneet Turun vettä silloin kun se oli pahimillaan? Siitä oli pilakuvakin TS.ssä jossa perheenäiti avasi vesikraanan ja kraanasta kuului vinkeä "röh..röh".
Veden muuten pitää seistä 2-3 tuntia ennekuin se on hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pidä vedestä täällä, missä asun. Olen tottunut mauttomaan pohjaveteen Itä-Suomessa. Jo muutot Kuopioon ja sittemmin Helsinkiin vähensivät hanaveden juontia, koska maistan molempien kaupunkien hanavedestä kloorin ja muut.
Itse kotona olen siihen mauttomaan veteen tottunut. Kun kävin Kuopiossa yhdessä hostellissa, oli aika ikävää täyttää vesipullo siitä vedestä, sillä sen maku oli mielestäni tosi häiritsevä. Ajattelin että vika olisi vain sen paikan putkissa, mutta onko koko Kuopiossa sellaista? Mä en siis tiedä miltä kloori maistuu, että oliko sen hostellin vedessä makuna kloori... vai jokin muu.
Kuopion sairaalassa vesi oli kyllä hyvää (siis mautonta), joten aina kun vierailin siellä, niin kaadoin hostellin vedet pois ja täytin pullon paremmalla vedellä. Helpotti.
No voi vttu!! Vesi mautonta? Vesi maistuu VEDELLE. Miltä sen pitäisi maistua? Pepsiltä, Fun esanssilta vai MILTÄ?
Minä olen tottunut erinomaiseen veteen (käytännössä juuri sitä vettä, mitä muu Suomi ostaa pullossa), mutta monesta muusta hanasta eri puolilla Suomea tulee ihan karmeaa vettä, esim. oululaista, jyväskyläläistä ja kokkolalaista vettä en pysty juomaan. Kerran olen jopa yökännyt, kun erittäin janoisena ajattelin nopeasti hörpätä lasin vettä ja se vaan tökki niin pahasti vastaan. Onneksi kukaan ei nähnyt, kuinka typerän syyn takia yökkäsin.
Kaikki eivät kelpuuta hanavettä. Juoda saa mitä haluaa, on muitakin kuin Pepsi ja erilaiset mehut.
Helsingin vesi on parasta, se otetaan Päijänteestä. Rempan aikana se otettiin Vantaanjoesta eikä eroa silloinkaan huomannut. Vesi on hyvää ellei putket ole ihan hapettuneet, mutta muuttaahan aina voi. Vesiallergiset on usein näitä turvaruoka ihmisiä, obeeseja...
Varo ap, ettet saa vesimyrkytystä. Mitä tuosta keuhkoomaan. Meillä on varaa kantaa, ihan mitä juomaa haluamme. Vaikkapa shamppanjaa päivittäin.
Oi oi oi kun pääsisitte maistamaan paikkakuntani vettä, ette ihmettelisi yhtään että täällä ei vettä hanasta juoda. :D
Huoh. Matkustelkaa maailmalla. Puhdas juomavesi on todella ylellisyyttä!
Vierailija kirjoitti:
No voi vttu!! Vesi mautonta? Vesi maistuu VEDELLE. Miltä sen pitäisi maistua? Pepsiltä, Fun esanssilta vai MILTÄ?
Ei sen pitäisikään maistua miltään, maittomuus vain voi selittää sen miksi joku ei tykkää vedestä. Jos ei ole janon tunnetta, niin mitäpä nautintoa siitä vedestä silloin saisi? Tuntuu vain epämiellyttävältä väkisin tunkea itseensä nielaisemalla jotain mitä ei oikeasti yhtään halua sinne.
Tutkimustulosten mukaan ne pullotetut vedet vasta bakteeripitoisia ovatkin.
En minäkään tykkää kotikaupunkini hanaveden mausta. Vanhemmillani on oma kaivo joten otan käydessäni sieltä aina vettä mukaan useampaan pulloon tai kanisteriin.
Kyllä se vesi on monessa paikassa Suomessa huonon makuista. Mutta suurin osa ihmisistä ei vaan maista mitään. Onneksi voi juoda myös olutta.
Puhdas vesi on todellakin ylellisyys. Kaikkialla maailmassa ei ole edes kaivoja...
Lähi-idässä isiksen vastustajat monesti janoavat vettä ja he nauttivat janosta sekä siitä että joki suljetaan vastustajilta. Se tuli selväksi kaikilla median uutisilla. Nyt otan huikan oliiviöljystäni koska suomi on paska rasistinen feministinen ja yli globalisoitunut maa imperiumissaan.
Minä pidän vedestä, en vain pidä kaikkien kuntien hanavedestä. Siinä on vissi ero. Olen myös vegaani, ketsuppia en ole käyttänyt sitten v. 2004.