MILLÄ VOI HELPOTTAA VAUVAA KUN HAMPAITA TULOSSA??
kohta on viikon huutanut ja karjunut ja itkenyt. Oon kokeillut antaa viileetä purulelua (pitänyt vähän aikaa jääkaapissa) mut ei oikein tunnu auttavan. koko ajan pitäisi kannella ympäriinsä, ei tahdo muuten rauhoittua, enkä oikein jaksa niin kauaa kun melkein 10 kg painaa. aina ei tosin kanniskelukaan auta.
ei jaksais enää kuunnella tota huutoa koko ajan, tänäänkin huutanut lähes kaikki hetket kun on hereillä ollut. yöt nukkuu huonosti ja levottomasti. pahimmalta tuntuu kun ei osaa auttaa toisen kurjaan oloon.
kauan tää hampaitten tulo oikein kestää??
Kommentit (14)
saatte olla rauhassa kun anoppi hoitaa karjuvaa pikku leijonaa.
terveisin toisen samanlaisen äiti
Vauvallesi voi tulla pari hammasta yhtäaikaa, siksi voi kestää kauemminkin. Koita kestää, aika menee ainakin jälkeenpäin katsottuna tosi nopeasti!
hoitoapuja ei oo nyt oikein saatavilla, muutenkin tuntuu että kyllä se itse on lapsensa kanssa pärjättävä ja jaksettava kun oon kerta semmoisen hankkinut. ja onhan tämä ihanaa, väillä vain väsyy ja hermo kiristyy.
Raukka huusi taas niin kauan että viimein nukahti sylissä uneen. Kiitos neuvoista ja tsempistä, särkylääkkeitä en oo vielä tohtinut kokeilla. Panadolia voisi varmaan koittaa, mut ei kai sitäkään voi koko ajan antaa..? Täytyy varmaan kysellä huomenna neuvolassa. Uskaltaako muuten antaa huomenna rokotuksen kun muutenkin on vauva hampaitten takia koko ajan kärttyinen ja huutaa ja itkee? Pahentaako rokotus vielä tilannetta??
t.ap
Eiköhän ne hampaat samaa vauhtia sieltä työnny, tuli niitä yksi tai kaksi. Ap, oletko varma, että kyse on vain hampaista? Minä antaisin panadolia, nykyäänhän sanotaan, että vauvan kipua pitää lääkitä. Jostain puuduttavasta geelistäkin olen kuullut.
vauva on 4 kk.
Ja seiskalle, aika varma että hampaista kyse. Kuolaa kovasti ja koko ajan sormet suussa huutaa. Oon koittanut katsoa ikeniä, silloin karjuu vielä enemmän. Ien näyttäisi ainakin yhdestä kohdasta pullottavan myös " hampaan näköisesti" .
En tiedä vaivaako sit joku muukin vauvaa, mistäs sen sit 100 % voi tietää?? Luulen et kyseessä on kuitenkin " vain" hampaitten tulo. Täytyy puhua huomenna neuvolassa asiasta.
t.ap
Mee tänään sinne apteekkiin. Ne särkylääkkeet on sitä varten että ne helpottaa särkyä!
nyt en kyllä tiedä myydäänkö tätä Suomessa, mutta aina ruoan jälkeen ja ennen unia hieron geeliä ikeniin. Poskihampaissa annoin kyllä supon:) Siihen ei enään tuo geeli auttanut..
ole noin huutanut hampaiden tuloa, nuorimmalle on juuri alas tulossa ensimmäiset hampaat, ja vähän on kiukkuisempi ajoittain ym. mutta ei muuta. Tietysti on erilaisia lapsia ja joku voi niitä huutaakin. Korvatulehdus tuli ensimmäisenä mieleen.
7
Mun poikaa sanotaan isoksi 9kk 11kg!!!!
12, vähän pyöristelin kyllä ylöspäin. Mut semmoiset 9 kg tää jo painaa, kai tuo kasvu jossain vaiheessa vähän tasaantuu :)
meillä ipanoita on viisi ja jokainen on erilainen, mutta minä käyttäisin jo lasta lääkärissä ja pois sulkisin sen korvatulehduksen tai muut huudon syyt. Jos tosiaankin se huuto johtuu vaan hampaista, niin taitaa tehdä liian aikaisin liian montaa kerralla, kun kerran viikon jo huutanut..Särkylääkettä antaisin ja kokeilisin antaa vetää pullossa.....
Meinaan 4kk ikänen yleensä harvemmin tekee hampaita ja ei vauvat yleensä itke niitäkään Koko aikaa.....Ja tuolla kilomäärällä sanoisin, että pikkuinen taitaa tarvita vähän lisäsapuskaa. ;)
Näin esikoisen kanssa on joskus vähän tietämätön ja avuton olo. Täytyy käyttää pientä näytillä, että saadaan muut syyt tosiaan suljettua pois.
Nälästä tiedä sitten...kokoahan tällä tosiaan on ja edelleen pelkällä rintamaidolla, mutta sillähän se näinkin hyvin on kasvanut. Jos saisi liian vähän ruokaa, niin kai se näkyisi kasvussa vai?
ap
harjaa hellästä ikeniä hammasharjalla..panadsolia voi antaa välillä..