Mistä tietää laittautuuko nainen itseään vai muita varten?
Tällä palstalle enemmistö on sanonut meikkaavansa ihan itsensä vuoksi. Koen kuitenkin ristiriitaisia tunteita, kun näen siloiteltuja selfieitä. Niistä tulee olo, että halutaan näyttää kuinka hyvältä oma naama näyttää. Sitten on tietenkin ne kuvat joissa näkyy paljon paljasta pintaa (oikeassa maailmassa myös tietysti näkee paljastavasti pukeutuneita). Väkisin meinaan ajatella kaiken johtuvan halusta mielyttää muita, saada miehet ihastumaan.
Vai tehdäänkö tätä omaa itseään varten ilman taka-ajatuksia?
Kiinnostaisi kuulla kumpiko "ryhmä" on suurempi. Itseään vai muita varten meikkaavat.
Kommentit (29)
Voisko olla niin, että se kuuluu hyviin tapoihin, kuin vaatteiden silitys ja säännöllinen suihkussa käynti, jos on ammatissa, jossa tapaa muita ihmisiä?
Täytyy myöntää, että näin työttömänä ei jaksa paljon laittautua. En edes joka päivä poistu kotoa. Mutta töissä ollessani laittauduin kyllä. Ja todella kevyesti, tyhmimmät miehet ei varmaan edes erota kompoa meikkivoide + peitevoide meikiksi ;) kulmat ja ripset pärjää arjessa ilman meikkiä, kun pituutta ja väriä löytyy omasta takaa ettei ihan kaljulta näytä. Mutta tietty vielä parempi, jos jaksaa ripsaria ja kulmakynää laittaa.
Itse haluaisin kyllä panostaa itseeni. Nuorena aikuisena jaksoin meikata ja laittaa tukkaa. Nykyään ei jaksa. Mutta koskaan ei ole miesten mielipiteet kiinnostaneet. Se riittää pitkälle, että on oman puolison mielestä kaunis. Ei paljon randomeiden kehut siinä rinnalla merkitse.
Eihän sitä koskaan voi tietää. Kestä se.
Miksi aloittajan pitäisi se tietää? Kuvitteleeko hän ehkä, että jos joku haluaa miellyttää miehiä ulkonäöllään, miehillä olisi sen vuoksi jotain oikeuksia tuohon naiseen? Joo, niinpä taitaa tasan kuvitella. Ja kaikki tietävät mitä aloittaja tähän vastaa, jos on kuulolla: "Joo itse asiassa mä olen niinku nainen, ööh..."
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittajan pitäisi se tietää? Kuvitteleeko hän ehkä, että jos joku haluaa miellyttää miehiä ulkonäöllään, miehillä olisi sen vuoksi jotain oikeuksia tuohon naiseen? Joo, niinpä taitaa tasan kuvitella. Ja kaikki tietävät mitä aloittaja tähän vastaa, jos on kuulolla: "Joo itse asiassa mä olen niinku nainen, ööh..."
Koska kiinnostaa miksi vallitsee käsitys, että kaikki meikkaavat itseään varten vaikka totuus on ehkä toinen. Tämä keskustelu on antanut meikkaamisen syistä rehellisemmän kuvan. Monesti syytä ei haluta myöntää.
Selfieillä muuten tarkoitan just niitä joissa on aina sama poseeraus. Yleensä ei edes hymyillä. Ja näitä kuvia on henkilöllä monia. Uskoisin että jotain huomiota näin toimiva ihminen haluaa, vaikka muuta väittäisikin.
ap
Naiset meikkaavat itsetuntoaan varten.
Tämä toki heijastuu muista ihmisistä ylipäänsä, mutta "miehiä" ryhmänä varten en meikkaa.
Sekä että. Vaikka olen kotona pienen lapseni kanssa kahdestaan, meikkaan ja laittaudun. Mennessäni ulos meikkaan ja laittaudun myös. Oloni on itsevarmempi kun olen laittautunut. Nautin tietysti myös miesten katseista. Kukapa nainen ei nauttisi?
Kai minä sen muiden vuoksi ja tavan vuoksi arkisin teen: harjaan tukkani, kulmakynää ja ripsiväriä... eli ei paljoa mitään.
Siten taas iltamenoihin sitä laittaa ihan omaksi ilokseen / itsetunnolle vähän enemmän.
N44