Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tietää laittautuuko nainen itseään vai muita varten?

Vierailija
25.01.2017 |

Tällä palstalle enemmistö on sanonut meikkaavansa ihan itsensä vuoksi. Koen kuitenkin ristiriitaisia tunteita, kun näen siloiteltuja selfieitä. Niistä tulee olo, että halutaan näyttää kuinka hyvältä oma naama näyttää. Sitten on tietenkin ne kuvat joissa näkyy paljon paljasta pintaa (oikeassa maailmassa myös tietysti näkee paljastavasti pukeutuneita). Väkisin meinaan ajatella kaiken johtuvan halusta mielyttää muita, saada miehet ihastumaan.
Vai tehdäänkö tätä omaa itseään varten ilman taka-ajatuksia?
Kiinnostaisi kuulla kumpiko "ryhmä" on suurempi. Itseään vai muita varten meikkaavat.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä ainakin meikkaan ja laittaudun muita varten 😂 toki myös siksi, että itsellä itsevarma ja kaunis olo. jos olen yksin kotona, en laittaudu.

Vierailija
2/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kysely. En jaksa vastata muuten joko tai kysymyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluan tietää.

Vierailija
4/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina elänyt siinä uskossa, että naiset meikkaavat ja pukeutuvat pääasiassa huomion ja oman itsetuntonsa vuoksi. Vaikka näin olisikin niin naiset eivät sitä tule koskaan myöntämään ja mysteeri jää elämään.

Terveisin Naispelko23

Vierailija
5/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä meikkaan ja laittauduin vaikken poistuisi kotoa mihinkään, päättele siitä. Joskus jopa kävelen korkkarit jalassa sisällä ja teen kotihommia (jos niillä ei ole siis vielä kävelty ulkona), ihan vaan siksi kun rakastan korkokenkiä.

Vierailija
6/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan itseäni ja muita varten. Itseäni varten siksi, koska häpeän kulkea julkisesti tummine silmänalusineni ja teini-iän iho-onglemista vähän arpisine poskineni. Muiden vuoksi siksi, että heidän ei tarvitsisi katsella noita mun epäkohtia. Tuntuu, että kaikki aina katselevat hirmu arvostelevasti, jos kuljen meikittä. Tummat silmänaluset + epätasainen iho + kalpeus tunnutaan yhdistävän niin voimakkaasti narkkareihin.

Vierailija
7/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä meikkaan ja laittauduin vaikken poistuisi kotoa mihinkään, päättele siitä. Joskus jopa kävelen korkkarit jalassa sisällä ja teen kotihommia (jos niillä ei ole siis vielä kävelty ulkona), ihan vaan siksi kun rakastan korkokenkiä.

sekopää

Vierailija
8/29 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, esimerkiksi töissä olen tosi arkinen ja mitäänsanomaton.

Mutta vapaa-ajalla ja treffeille laittaudun viimeisen päälle. Olen aivan eri ihminen. Itseäni varten, koska tunnen silloin kuinka kaikki muuttuu. Saan katseita ja olen kuin kadunomistaja kun kuljen. Muita varten, koska haluan ihmisten pitävän minusta, haluan deittini ihastuvan minuun. Haluan olla erityinen.

Vierailija
9/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan useimmiten itseäni varten. Saan meikattuna parempaa kohtelua. Kaupan kassalla katsotaan silmiin ja muovipussit ja kuitti annetaan käteen, eikä heitellä niitä hihnalle miten sattuu. Muhun kiinnitetään huoliteltuna enemmän huomiota, jolloin saan myös mielipiteeni esille pienemmällä vaivalla. Tottakai se on silloin itseni takia laittautumista, kun minä olen se, joka siitä hyötyy. Ei mua kiinnosta huolehtia naapurin Pentin päivän estetiikkakiintiön täyttymisestä ja omalle miehelle kelpaan yhtä lailla meikillä tai ilman.

Joku vois varmaan olla eri mieltä siitä, onko tuo siltikään mua itseäni varten laittautumista. Tää on palstallakin ikuisuuskysymys juuri siksi, että tähän ei ole yksinkertaista vastausta. Uskon että monella on laittautumiselleen samoja syitä kuin mulla. Taustalla on tietenkin tämän yhteiskunnan kauneusihanteet, joiden noudattamisesta saa elämään tiettyjä mukavuuspisteitä. Mielestäni se, että valitsee kerätä ne mukavuuspisteet pienellä vaivannäöllä ei sulje pois sitä, etteikö kyse voisi olla itseään varten laittautumisesta.

Miehen kanssa ulos lähtiessä sitten laittaudun kyllä ihan rehellisesti miestä varten ja toivon silloin näyttäväni erityisen hyvältä hänen silmissään.

Vierailija
10/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaaminen on myös jonkinlainen kulttuurinen normi, sillä mainoksissa, leffoissa ja kaikkialla naiset ovat aina meikattuja. Näyttelijät, laulajat ja julkkikset harvoin näyttäytyvät ilman meikkiä. Maailma, jossa elämme, antaa viestin siitä, että on normaalia meikata, epänormaalia on jättää tummat silmänaluset näkyville. Meikkaamattomuus voidaan ajatella negatiivisena asiana. Ihmiset voivat tulkita, että olet laiska ja väsynyt, koska sinua verrataan meikattuihin ja muokattuihin kuviin, joissa naiset ovat viimeisen päälle laitettuina.

Vierailija
11/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittautuu silloin kun on yksin kotona, laittautuu itseään varten.

Vierailija
12/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin autiolla saarella kovinkaan paljon viitsisin meikata. Mutta kauppaan, töihin, ulos mennessä meikkaan kyllä sekä itseäni että muita varten. Ei minusta olisi kiva mennä ulos kaverin kanssa joka olisi homssuisen näköinen tai kuin riihenseinästä reväisty että odotan myös ystäviltäni ja työkavereiltani että viitsivät hieman huolehtia itsestään joka ei tietenkään tarkoita pelkästään meikkaamista vaan huoliteltua ulkonäköä. Sitten taas nämä jotka ovat uimahallissa sotamaalaus päällä ovat mielestäni naurettavia heikon itsetunnon omaavia pellejä tai ehkä pahinta mitä olen nähnyt on ihminen koiran kanssa lenkillä piikkikorot jalassa, juu ihan varmasti parhaat kengät pitkälle kävelylenkille.

Vierailija
13/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma tässä asiassa on? Miksi ap miettii tällaisia asioita? :)

Olen hieman yli nelikymppinen nainen ja välillä meikkaan ihan huvin vuoksi kun olen vain kotona perheeni kanssa, välillä taas en. Useimmiten meikkaan kun kodin ulkopuolelle lähden, mutta joskus taas en. Mutta vaikka en meikkaisikaan, niin tottakai peiliin katson ennen, harjaan hiukset ja katson, että vaatteet ovat ihan ok. Saman teen vaikka olisin vain kotona, en edes omista mitään rumia rikkinäisiä rääsyjä.

Olin sitten meikannut tai en, niin selkä suorana hymyilevänä kävelen ja saan ihan täsmälleen yhtä hyvää palautetta takaisin kuin meikattunakin.

Vierailija
14/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koku laittautuu muita varten, niin täytyy olla luonteeltaan hyvin sydämellinen ja ystävällinen ihminen. Tuohan olisi sinänsä kätevää, jolloin voisikin aina tunnistaa tästä, että ahaa olet jo aamuisella seiskalta uhrannut aikaasi meille muille.

Jos uskot tohon niin ajattele kiitollisuudella meikkaavia, ja tee heille vastapalveluksia pyytämättä. Mieti jos on aina nätti, niin siinä panostaa muihin jo tosi paljon. Voisitko joskus vaikka tarjota lounaan, tai tehdä osan hänen duuneistaan?

Vierailija
15/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin autiolla saarella kovinkaan paljon viitsisin meikata. Mutta kauppaan, töihin, ulos mennessä meikkaan kyllä sekä itseäni että muita varten. Ei minusta olisi kiva mennä ulos kaverin kanssa joka olisi homssuisen näköinen tai kuin riihenseinästä reväisty että odotan myös ystäviltäni ja työkavereiltani että viitsivät hieman huolehtia itsestään joka ei tietenkään tarkoita pelkästään meikkaamista vaan huoliteltua ulkonäköä. Sitten taas nämä jotka ovat uimahallissa sotamaalaus päällä ovat mielestäni naurettavia heikon itsetunnon omaavia pellejä tai ehkä pahinta mitä olen nähnyt on ihminen koiran kanssa lenkillä piikkikorot jalassa, juu ihan varmasti parhaat kengät pitkälle kävelylenkille.

Miten meikkaamattomuus ja homssuisuus liittyvät yhteen mielestäsi? Ajatteletko myös, että ystäväsi arvostavat sinua enemmän, kun olet meikannut? Selittelit kyllä asiaa, mutta teilasit sen myös, joten avaatko vähän, minkälaisena et halua ystäviäsi nähdä tai minkälainen ulkomuoto pitäisi olla, että olisit tyytyväinen?

Vierailija
16/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sumppi kirjoitti:

Mä meikkaan useimmiten itseäni varten. Saan meikattuna parempaa kohtelua. Kaupan kassalla katsotaan silmiin ja muovipussit ja kuitti annetaan käteen, eikä heitellä niitä hihnalle miten sattuu. Muhun kiinnitetään huoliteltuna enemmän huomiota, jolloin saan myös mielipiteeni esille pienemmällä vaivalla. Tottakai se on silloin itseni takia laittautumista, kun minä olen se, joka siitä hyötyy.

Täh? "saan parempaa palvelua meikattuna"? :D Ihanko oikeasti? Ja että "kaupan kassa katsoo silmiin ja hän ei heittele kuittia hihnalle" jos olet meikattu? Tai vielä, että "saan mielipiteen esille pienemmällä vaivalla kun olen meikattu"? - ihan naurettavia juttuja!! :D Minkä ikäinen olet? En ole ikinä saanut huonoa käytöstä missään vaikka en meikkaisikaan, en ikinä. En myöskään ole ikinä meikit naamassa ajatellut saavani mielipidettäni paremmin esille ja olevani uskottavampi kuin meikkaamattomana! ihan uskomatonta sontaa! XD

Saan hyvää palvelua vaikka menen meikkaamattomana sadevaatteissa ja kumisaappaissa kauppaan ja sama juttu jos jotakin sanon, niin kyllä minua kuunnellaan vaikka olisin minkä näköinen, ei se varmasti meikistä ole kiinni. Ja juu, olen tehnyt niin usein sillä teen osan työstäni ulkona ja jos kaupassa tarvitsee käydä, niin menen sinne juuri niissä neonkeltaisissa työvaatteissani ja lantsareissa. Mutta ihan sama lapsikulta, ihan sama. Jos ajattelet asian niin kuin olit kirjoittanut, niin se on sinun mielipiteesi. Typerä kyllä, mutta mielipide. :)

Vierailija
17/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos koku laittautuu muita varten, niin täytyy olla luonteeltaan hyvin sydämellinen ja ystävällinen ihminen. Tuohan olisi sinänsä kätevää, jolloin voisikin aina tunnistaa tästä, että ahaa olet jo aamuisella seiskalta uhrannut aikaasi meille muille.

Jos uskot tohon niin ajattele kiitollisuudella meikkaavia, ja tee heille vastapalveluksia pyytämättä. Mieti jos on aina nätti, niin siinä panostaa muihin jo tosi paljon. Voisitko joskus vaikka tarjota lounaan, tai tehdä osan hänen duuneistaan?

Roskaa.

Vierailija
18/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, et poistu kotoa, mutta pointti onkin se, onko siellä kotona ketään, joka voi nähdä sinut.

Vierailija
19/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selfiet tähän liittyvät? Joku joka "harrastaa" meikkaamista saattaa kuvata sen takia naamaansa, esim. taidokasta silmämeikkiä. Ja joka ikinen haluaa valita kauneimman ja edustavimman kuvan itsestään, sehän on selviö. Miksi pitäisi valita joku epäedullinen ja huono kuva?

Selfieiden otto on ihan normaalia toimintaa tänä päivänä, jos nyt rajataan pois sellainen "tässä 20 kuvaa samalla ilmeellä naamastani" -blogityyli.

Vierailija
20/29 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä miten meikkaus ärsyttää. Yksi puhuttelee toista "lapsikultana" ja toinen toteaa toisen tekstin olevan roskaa. Hmm.. tästä voi tehdä johtopäätöksiä. Vastustavat meikkaamista ja puhuttelevat muita väheksyvästi. Olisi varmasti ns. "Peiliin katsomisen paikka". Ehkä jopa monessa mielessä? Yrittäkääpä käyttäytyä tänään hyvin. Siitä se alkaa. Jos kiehuttaa, hengittele syvään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän