Miehelle tarjottu iso ylennys, mutta matkapäivät kasvaa. Kokemuksia??
Eli tilanne se että miehelle tarjottu mahtava tilaisuus uralla, mutta reissupäivät kasvaisi noin 30 päivästä vuodessa n. 100 päivään. Meillä 4 ja 2 vuotiaat pojat ja mietityttää arjen pyörittäminen ilman miestä.
Onko siis kokemuksia miten moinen luonnistuu?
Kommentit (27)
Olisin itse asiasta ikionnellinen. Tosin tilanne on aivan eri. Ei ole pieniä lapsia ja mies on kuittina yksitoikkoisesta työstään ja ameebana vapaa-aikansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuinka pitkiä pätkiä kerralla?
Ei vielä tietoa, mutta varmaankin viikko-pari poissa ja sitten sama kotona
-AP
Mun mies jo monta vuotta tehnyt reissuhommia, viikot töissä reissussa ja kotona perjantai-illasta sunnuntai-iltaan. Päättelepä siitä. Raskasta on kun pitää itsekin käydä töissä, kaupassa, laittaa ruokaa, siivota, hoitaa lapset, lääkärit jne. Siis kaikki. Käytännössä olen yksinhuoltaja. Viikonloppuisin haluan olla kotona koska yhteinen aika on niin vähäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko sanoa millainen tämä korvaus sitten olisi?
No nyt yhteiset tulot noin 90000€ vuodessa. Jatkossa miehen pelkästään 186000€ + mahdolliset bonukset.
-AP
Johan alkaa naisilla mielipiteet muuttumaan kun rahamäärät tulee esiin. Sitten alkaa kotiäitiyden hyvät puolet yhtäkkiä ollakin ihan houkuttelevia.
Aloittajalla on 2 vaihtoehtoa:
1) Elellä rikkaan rouvan elämää kotiapulaisineen ja nähdä miestään silloin tällöin, tai
2) elää köyhää yksinhuoltajan elämää mamulähiössä kokonaan ilman miestä.
Mies pari vuotta tuossa hommassa, jää sen jälkeen kotiin lapsia hoitamaan / vaihto semmoiseen työhön jossa perheellekin jää aikaa + osittainen hoitovapaa siihen päälle. Jos kolmas lapsi suuunnittelilla niin mies voi ottaa vaikka vanhempainvapaat itselleen. Parissa vuodessa mies ehtii oikein hyvin säästää kotivanhemmuutta varten.
Meillä jo seurusteluvaiheessa mies reissasi paljon.
Minulla oli kolmio tässä samassa taloyhtiössä ja kun jäin äitiyslomalle, ostimme yksiön tästä. Asuimme kolmiossa kun meitä oli 4 ja kun aloin odottaa kaksosia, muutimme 5 h ja keittiö asuntoon ja tällöin palkattiin kodinhoitaja. Haki ja vei vanhemmat lapset, teki pieniä kotitöitä ja kun menin kouluun, hoiti kaikkien 4.n lapsen kuljetuksesta.
Saan lähteä aamulla salille 6.30 ja tulla kotiin kun tulen.
Yleensä on ruoka valmiina odottamassa.
Nyt kaksoset ovat 10 v, mutta kodinhoitaja on jo perheenjäsen ja emme luovu hänestä niin kauan kun haluaa olla meillä.
Kannattaa pohtia sitä vaihtoehtoa että mies pyytää työsuhde-etuna vaikka muutaman tunnin kotiapua viikossa. Meillä vastaavassa tilanteessa otettiin 10h /vk kotiapulainen ja helpotti arkea kummasti. Tosin reissupäiviä oli vielä puolet enemmän. Jos viikkotunteja tulee enemmän niin tulee halvemmaksi kuin maksaa itse vaikka laskisikin kotitalousvähennyksen mukaan, koska se maksimi tulee vastaan aika nopeasti. Lisäksi säästyvän vähennyksen voi käyttää ylimääräisiin siivouksiin, remppohin ym jos haluaa.
Ainakin jos pohtii ylimääräisen avun palkkaamista niin kannattaa tarkkaan laskeskella miten se tulee halvimmaksi.