Onko 5500/kk hyvä palkka? (brutto)
Kommentit (31)
Sellainen palkka, ettei kukaan joka sellaista saa, ole sen arvoinen.
On se ihan hyvä palkka, varsinkin jos ei ole elätettäviä. Itse tienaan tonnin vähemmän Stadissa, ja pärjään oikein hyvin, joka kuukausi jää monta sataa säästöön, vaikka lyhennän asuntolainaa.
Tällä palstalla kokoontuu tunnetusti vain Suomen rikkaimmat 10%. Jos kuitenkin ajattelee koko maan keskiansioita, niin onhan tuo reippaasti yli sen, joten on se hyvä palkka.
Sehän riippuu ihan työnkuvasta ja viikkotuntien määrästä. Jos työtunteja esim. 38h/vko ja virka-aikana, kuukausipalkka on hyvä. Jos taas vuorotyö ja ylitöitä, ei niin hyvä. Riippuu tietysti myös koulutuksesta ja alasta. Itselleni esimerksi olisi huono palkka, mutta miehelleni hyvä.
Oma palkkani on tuota tasoa. Käteen jää 3500 €/kk. Kyllähän tällä elelee oikein mukavasti. Joka kuukausi jää yli tonni sijoituksiin, vaikka en elä mitenkään säästeliäästi.
Riippuu vaatimuksista, siis työn vaatimuksista.
Itse saan tuon verran, päivätyö arkisin, työmäärä ehkä 35h/vko.
Mielestäni hyvä palkka.
Pääkaupunkiseudun asumiskulut, kolme pientä lasta, vaimo kotona hoitamassa niitä ja saa sen muutaman satasen kuussa plus lapsilisät. Yksin kun maksat koko perheen kulut melkein kaikki niin kyllä tuolla elää mutta jonkun verran jäädään sara shutthefuckupin lentopisteiden määrästä..
Ihmiskunnan keskiansio on 60 €/kk
Ei. Mä saan enemmän nettona, mies ton bruttona.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan keskiansio on 60 €/kk
Siihen nähden 5500€/kk on ihan semi-ok.
Hyvä palkka. Älä kuuntele näitä muita, kateellisia ja köyhiä ja ilkeitä, joilla ikinä ei olisi mahdollisuutta tienata samaa!