Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pärjääkö ilman kahvinkeitintä?

Vierailija
25.01.2017 |

Pärjää tietysti, jos ei juo kahvia. Minä juon. Mutta aika harvoin tulee kotona keitettyä. Koska harvoin on kahvimaitoa ja en halua juoda kahvia ilman maitoa, enkä maitoa ilman kahvia.

Jos kahvinkeitin nyt hajoaa, varastetaan, tuhoutuu tai katoaa, niin milloin pitää ostaa uusi?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sitä kahvia ilman keitinäkin keittää.

2/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla ei ole ollut keitintä 10vuoteen. Hyvin pärjää. Keittää vettä kattilas. Heittää porot kiehuvaan veteen. Antaa hautua 10min ja juo. Helppoa. Hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn mäkkärissä juomassa, hyvä vastajauhettu ja halpa kahvi! Ja kahvikortilla joka kuudes kahvi ilmaiseksi.

Ja taskussa usein suklaapatukka, jota napsin salaa..sorry Mc.

Vierailija
4/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapannu pitää olla, ei tavallista suodatinkeitintä.

Vierailija
5/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsuudenkodissani kahvi keitettiin kahvipannussa. Itse en juonut, mutta vanhemmat joivat. En tiedä käyttääkö nykyään "kukaan" kahvipannua tai onko sillä tehty kahvi parempaa vai huonompaa, tai onko pannussa jokin etu ihan tavalliseen kattilaan nähden?

Vierailija
6/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi on parasta.

Vierailija
7/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pärjää. Eikä mitään hifistelyjä mokkakeittimen tyyliin vaan nimenomaan kunnon kotoisa suodatinkeitin sen olla pitää.

Vierailija
8/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ilmeisesti pärjää ilman, minä en pärjäisi. Aamulla on pakko saada kahvia että pääsee liikkeelle.

Vierailija
9/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsuudenkodissani kahvi keitettiin kahvipannussa. Itse en juonut, mutta vanhemmat joivat. En tiedä käyttääkö nykyään "kukaan" kahvipannua tai onko sillä tehty kahvi parempaa vai huonompaa, tai onko pannussa jokin etu ihan tavalliseen kattilaan nähden?

On vähän paahtuneemman makyista kuin suodatinkajvi. Epäterveellisempää.

Vierailija
10/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtosuodatin kupin päälle, kahvin porot suodattimeen ja sitten vedenkeittimellä/kattilassa kiehautettua vettä porojen joukkoon.

Vierailija
11/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjää tietysti, jos ei juo kahvia. Minä juon. Mutta aika harvoin tulee kotona keitettyä. Koska harvoin on kahvimaitoa ja en halua juoda kahvia ilman maitoa, enkä maitoa ilman kahvia.

Jos kahvinkeitin nyt hajoaa, varastetaan, tuhoutuu tai katoaa, niin milloin pitää ostaa uusi?

Ennen kahvinkeittimiä tehtiin niin että vesi keitettiin kattilassa, kahvi laitettiin irtosuodattimeen ja vesi valutettiin pannuun/termariin/suoraa kuppiin, jonka päälle se suodatin kahveineen oli laitettu. Eli välttis ei tarvitse ostaa uutta, varsinkaan jos sulla on vedenkeitin. Muovisia irtosuodattimia myydään vähän joka paikassa. Ikeasta saa pressopannun edullisesti satunnaiseen kahvintarpeeseen. Kahvimaitoa voi tehdä vaikka maitojauheesta hätätilassa tai hankkia kahvinvalkaisijapurkin kaupasta.

Vierailija
12/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon pikakahvia. Mies ei juo kahvia, en ehdi yhden aamuisen mukilliseni eteen nähdä paljoa vaivaa. Murukahvi tuntuu sopivan mahallekin paremmin kuin suodatin-/pannukahvi.

Murut jättimukiin, tummaa kaakaojauhetta myös, kuuma vesi vedenkeittimestä, kauramaitoa. Hyvää :)

Vierailija
13/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköttömässä taloudessa, kuten minulla, ei ole kahvinkeitintä. Tulet puuhellaan ja pannu hellalle, kun vesi kiehuu heitetään sekaan porot ja annetaan kuohahtaa. Pannu pöytään, myssy päälle ja muutaman minuutin asettumisen jälkeen kaadetaan kuppiin. Hifistelijät kaataa siivilän läpi.

Vierailija
14/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Arkena juon päivän annoksen töissä. Viikonloppusin ei aina ees tee mieli kahvia, mutta pressopannu löytyy, jos tarve iskee.

Vierailija
15/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutteripannu kaikista helpoin ja nopein ja helpoimmin putsattava ja aamuksi ladattava. Kunnon kahvia vaan käytät, niin tulee todella hyvää. Voit myös itse jauhaa pavut myllyllä, joiden perusmalleja saa parilla kympillä.

Vierailija
16/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta mocamaister kyllä kestää

Vierailija
17/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irtosuodatin kupin päälle, kahvin porot suodattimeen ja sitten vedenkeittimellä/kattilassa kiehautettua vettä porojen joukkoon.

Juuri näin, jos juo kupillisen kerralla vaikka olisi kahvinkeitin. Jos ei ole edes suodatinta, porot painuvat kyllä mukin pohjalle ja loputkin jäävät teesihtiin, kun kaataa valmiin kahvin toiseen astiaan.

Vierailija
18/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannukahvi on epäterveellisempää paljon kuin suodatettu . Ero perustuu siihen faktumiin että suodatinpaperi poistaa kahvista rasvan.

Vierailija
19/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilla sai 13.90 kahvinkeittimen joka keittää erittäin kuumaksi veden ja tippalukko ja automaattinen katkaisinkin. Mulla oli moccamasteri ensin ja otin tämän väliin mutta aion pysyäkin yässä. Vitutti kun ei moccamasterin tippalukkoa ollut ja kösikäyttösenä se ripluutti silti se lukko.

Vierailija
20/25 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä juon pikakahvia. Mies ei juo kahvia, en ehdi yhden aamuisen mukilliseni eteen nähdä paljoa vaivaa. Murukahvi tuntuu sopivan mahallekin paremmin kuin suodatin-/pannukahvi.

Murut jättimukiin, tummaa kaakaojauhetta myös, kuuma vesi vedenkeittimestä, kauramaitoa. Hyvää :)

Minusta pikakahvi on todella pahaa. Mieluummin sitten pannukahvia. Onneksi meillä on vielä pari kahvipannua jemmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä