Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jännittää alastomuus saunassa

Vierailija
25.01.2017 |

Olen hirveän ujo nainen mitä tulee alastomuuteen, haluan kuitenkin päästä tästä yli. Ongelma esiintyy siis ihan kaikkien kanssa, olen ollut alasti muiden naisten kanssa saunomassa viimeksi ehkä 12-vuotiaana... jäi teinihäpeä päälle, nyt olen siis jo 25-vuotias, edes siskon tai äidin kanssa en ole saunonut. No, olen menossa lähipäivinä kylpylään, jossa luonnollisesti mennään ensin alasti suihkuun ja siitä saunomaankin, altaille toki uimapuvussa. Tsempatkaa joku miten selviän ilman paniikkia, tämä on oikeasti vaivannut niin kauan että nyt haluan olla rohkea! :( Mietin tarkkaan mielessäni miten pystyn kulkemaan "luontevasti" ilman pakonomaista tarvetta peitellä käsillä rintoja ym... lempeää kannustusta, kiitos! :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsemppauksesta ja vertaistuesta, luen näitä varmasti vielä juuri ennen lähtöä. Itsensä hyväksyminen on ollut jotenkin pitkä prosessi, viime kesänä uskaltauduin kuitenkin järveen uimaan uimapuvussa, joten nyt tämä alastomuusasia yleisissä tiloissa olisi seuraava etappi! Sekasaunoihin minusta ei varmaan koskaan ole mutta jos nyt edes naisten kesken. Onhan meitä niin monenlaisia että luulisi yhden minunlaiseni mahtumaan joukkoon... vielä kun saisi tunteet uskomaan mitä järki sanoo!

Ap.

Vierailija
22/37 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään oo ikinä ollut saunassa enkä uimassa muiden kanssa. N34. Vihaan itseäni alasti enkä pääse siitä mitenkään yli. Eli en osaa auttaa... mutta tule kertomaan jos onnistut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
25.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ennen ujo myös. Häpesin vartaloani, pelkäsin näyttäytyä alasti. Sitten tapasin miehen joka jumaloi minua ja vartaloni jokaista kohtaa, jopa sitä, mitä itse olen pitänyt kauneusvirheenä.

Rohkaistuin ja aloimme käymään uimassa ja kylpylöissä. Nyt pari vuotta myöhemmin ongelmaa ei ole. Olen sinut vartaloni kanssa enkä häpeä yhtään. Alastomuus ei ole ongelma enää minulle, kehoni on kotini. Se on ja pysyy minulla, muuttuu iän myötä, mutta se on minun oma ainutkertainen kehoni.

Minulla toimi siis kannustava kumppani sekä siedätys. Tarpeeksi paljon kun oli käynyt kylpylöissä ja uimahalleissa ongelma pääni sisältä pieneni kerta kerran jälkeen. Ja nyt olen saanut rauhan oman kehoni kanssa.

Tsemppiä hurjasti! Vaatii rohkeutta, mutta muistathan, että vartalossasi ei ole hävettävää. Aloita sillä, että tepastelet joka päivä peilin edessä alasti. Tutustu huolella kehoosi ja etsi hyviä puolia ja armahda niitä mitkä eivät sinun silmää miellytä.

Vierailija
24/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tsemppiä hurjasti! Vaatii rohkeutta, mutta muistathan, että vartalossasi ei ole hävettävää. Aloita sillä, että tepastelet joka päivä peilin edessä alasti. Tutustu huolella kehoosi ja etsi hyviä puolia ja armahda niitä mitkä eivät sinun silmää miellytä."

Tämähän se.

Vierailija
25/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-palstalta olen oppinut että av-mammat todellakin kyttää muiden vartaloita,toosia,karvoja,tissejä ym.

Ihan hyviä neuvoja kuitenkin,kulje alasti kotona,peilin edessä,kai saunot miehesi kanssa? Bikinit tai vastaava on myös koko uimapukua parempi,voin kuvitella miltä näyttää kun nolosteleva ujo nainen yrittää repiä märkää kokouimapukua päälle,ei ainakaan paranna tilannetta.

Siisti karvat,palstalta olen oppinut ettei kannata olla täysin posliini muttei rehottavia puskiakaan.

Peilaile uimapuku päällä kotona harjoitukseksi.

Ole rento ja luonnollinen,kun olet selvinnyt saunaan,suihkuun, uimapuku/bikinit siististi päällä ja olet allasosastolla voit palkita itsesi allasbaarissa jollain virvokkeella,pieni määrä alkoholia myös usein rentouttaa ja poistaa estoja

Ap ei kertonut mitä/miksi häpeilee itseään?

T.Mies

Vierailija
26/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole sinne pakko mennä. Kukaan ei voi pakottaa. Se pitäisi muistaa näissä asioissa. Liian moni suomalainen kärsii ja menee, koska luulee sen olevan pakollista. Ei ole. Hiiteen kansanperinteet ja muu, se ei monenkaan mielestä ole luontevaa eikä miellyttävää.

Vierailija
27/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni se ei liity siihen,e ttä pitäisi omaa vartaloaan jotenkin nolona tai huonona, jos ei koe luontevaksi esiintyä alasti muiden edessä. Se on henkilökohtainen asenne siitä, mikä on intiimiä ja yksityistä. Alastomuushan on kuitenkin myös seksuaalista, hyvin henkilökohtaista siis. Itse jännitän enemmän silloin, kun olen timmissä kunnossa. Silloin olen liian silmillehyppäävä ja seksuaaliset alueeni kiinnostavat muita liikaa.

Vierailija
28/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin ennen ujo myös. Häpesin vartaloani, pelkäsin näyttäytyä alasti. Sitten tapasin miehen joka jumaloi minua ja vartaloni jokaista kohtaa, jopa sitä, mitä itse olen pitänyt kauneusvirheenä.

Rohkaistuin ja aloimme käymään uimassa ja kylpylöissä. Nyt pari vuotta myöhemmin ongelmaa ei ole. Olen sinut vartaloni kanssa enkä häpeä yhtään. Alastomuus ei ole ongelma enää minulle, kehoni on kotini. Se on ja pysyy minulla, muuttuu iän myötä, mutta se on minun oma ainutkertainen kehoni.

Minulla toimi siis kannustava kumppani sekä siedätys. Tarpeeksi paljon kun oli käynyt kylpylöissä ja uimahalleissa ongelma pääni sisältä pieneni kerta kerran jälkeen. Ja nyt olen saanut rauhan oman kehoni kanssa.

Tsemppiä hurjasti! Vaatii rohkeutta, mutta muistathan, että vartalossasi ei ole hävettävää. Aloita sillä, että tepastelet joka päivä peilin edessä alasti. Tutustu huolella kehoosi ja etsi hyviä puolia ja armahda niitä mitkä eivät sinun silmää miellytä.

Allekirjoitan, siedätys on paras ratkaisu ongelmaan

Vierailija
29/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan sinut vartaloni suhteen enkä ole ujo.

Mutta en siltikään viihdy alasti eikä sen pitäisi edes olla mikään normi vaikka täällä Suomessa niin koetetaan toitottaa.

En tykkää hengata kotona ollessa alasti vaikka olisin yksin. En nuku alasti. En siis näe mitään syytä, miksi minun tulisi olla luontevasti alasti muiden tuiki tuntemattomien kanssa - työkavereista nyt esimerkiksi puhumattakaan.

Jos kylpylään joskus eksyn käymään, niin käyn kyllä suihkussa alasti, mutta teen sen mahdollisimman "vähäeleisesti" ja pyyhe sekä uikkarit on päällä niin paljon kuin vain suinkin. Ja kun kuitenkin kiinnostaa, niin seksi sujuu minulla erittäin hyvin ja siinä alastomuus on itselleni täysin luonnollista.

Vierailija
30/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpylässä olen joskus ollut, ei alastomuus samoin haitannut kuin haittais muussa tilanteessa. Saunassa en käy yleensäkään. Kylpyläs piti vaan suihkus käydä ja pukea uimapuku ja altaalle. Mutta ikinä en menis esim. työkavereiden kans alasti uimaan tms. Ei alastomuudesta tartte tykätä eikä alastomuuden tartte olla luontevaa. Miehen kans toki eri, ei haittaa. Mutta vieraiden kans alasti, miksi ihmeessä? Tarvittaisiin Suomeenkin pukeutumiskoppeja yms.

Juuri näin. Miksi ihmeessä tarttee? Meille suomalaisille on jankutettu ja uskoteltu lapsesta asti, että tarttee. Lapsikin kokee hirveää pakkoa mennä, vaikka miten ujostelisi ja kärsisi, ettei ole mukamas epänormaali ja outo! Ei niin! On täysin normaalia ja luonnollista hävetä olla alasti muiden kanssa! Muuten kulkisimme alasti joka paikassa, emmekä kiinnittöisi huomiota siihen, onko kukaan pukeutunut säädyllisesti. Voisimme vaikka kakatakin tien viereen työmatkalla ja pienet muhinoinnit puolison kanssa auton takapenkillä marketin pihalla, tai miksei penkillä. Tertteeko sitä sidettäj´kään vaihtaa vessassa, kun voi vaihtaa pankin jonossa ihan kätevästi. Luonnollista se vaan on. Jos häpeää, on jokin ongelma ja tarvitsee mennä hoitoon.

Vierailija
31/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu kylmäharjoitteleen eka mun kans.

M26

Kylmään saunaan kaiken lisäks... ei kiitos!

Vierailija
32/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitan, siedätys on paras ratkaisu ongelmaan

Kenenkään ei ole pakko siedättää itseään olemaan alasti muiden seurassa.

Vierailija
33/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne alasti tarvitse mennä, laita pyyhe ympärille.

En minäkään alasti menisi ventovieraiden kanssa saunaan.

Juuri näin. Pyyhettä voi käyttää.

Täh? Käyttääkö joku suomalainen nainen oikeasti naistensaunassa pyyhettä?  No mites se suihku?

Itse en ole koskaan miesten puolella nähnyt ainuttakaan miestä saunassa pyyhkeen kanssa, enkä edes simmareissa.

Vierailija
34/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuu kylmäharjoitteleen eka mun kans.

M26

Kylmään saunaan kaiken lisäks... ei kiitos!

Meillä on lämmin ja hieman hämärä valaistuksellinen sauna,ap voit tulla mun luokse harjoittelemaan kanssa.

Vierailija
35/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi minun pitäisi näyttää itseni alasti työkavereille. En osallistu tuollaisiin. Minua ei hävetä, minua ei vaan huvita. Ei tuollainen ole kaikille "luonnollista", eikä tarvitse olla. Naisissakin on todella uteliaita ihmisiä ja joillekin on tärkeää saada syynätä toisen "virheet" ja ilmeistä näkee onko tyytyväinen vai ei.

Sinulla on tosi paha päänsisäinen ongelma. Kuvittelet sellaisia , mitä ei ole olemassa.

Sinua nimenomaan hävettää ja se hävettämisesi kumpuaa harhaisista kuvitelmistasi, että kaikki silmät tapillaan tuijottaisi muotojasi.

Valtaosalle ihmisistä alastomuus (etenkin saman sukupuolen seurassa) on täysin luonnollista, eikä heitä pätkääkään kiinnosta toisen kropan "virheet".

Varmaan joo siellä voi olla seassa yksi omituinen kyttäjääkin, mutta enempi tämä käytöksellään itsestään omituisen tekevä friikki herättää kummastusta, kuin sinun muotosi ja makkarasi, jotka eivät tosiaan kiinnosta 99% työkavereistasi.

Vierailija
36/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä yleisissä saunapaikoissa tapana siinä saunan ovella pyörittää vähän helikopteria ja kun saunassa olijoilta tulee hyväksyviä nyökkäykkäyksiä voin mennä saunaan,alfauroksena voin silloin valita haluamani paikan saunasta.

Vierailija
37/37 |
26.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että kukaan kummemmin tarkkailee. Tai kahta kertaa vilkaisee. Siellä luulisi aikuisia ihmisiä olevan joille on jo selvää miltä naisen alaston vartalo suunnilleen näyttää - ei siis tarvetta tutkia ja tarkkailla.

Jos sulla on oikeasti joku " poikkeama" vartalossa vaikkapa iso ja huomiota herättävä syntymämerkki niin jos jonkun katse siihen vaistomaisesti kiinnittyy niin älä pta sitä silleen että kytttäsivät sua arvostelevasti.

En kovin montaa naista tiedä (oliva minkä kokoisia saati näköisiä) jotka nokka pystyssä ja reilun räväkästi itseään tippaakaan ujostelematta astelevat alasti sinne suihkuhuoneeseen. Koska ei tarvitsekaan. On luonnollista tuntea olevansa hieman varuillaan, alastihan ihminen on usein haavoittuvimmillaan.

Menet vain, peseydyt siellä normaalisti ja nautit kylpylästä.

Enemmän porukka katsoo ja kiinnittää huomiota jos joku ei suihkutiloissa peseydy kunnolla, koittaa peitellä itseään vaikka peseytyminen on siellä luonnollinen asia muiden keskuudessa ja pahinta on jos joku huomaa sinun tarkastelevat tarkastelevatko muut sinua.

Omalla käytöksellä siellä lähinnä saatat saada joitakin katseita osaksesi (kiinnität huomiota itseesi jos käyttäydyt poikkeavasti ja teet käytökselläsi numeron että olen nyt tässä alasti .

Voithan astella suihkutiloihin pyyhe päällä, mennä suihkun eteen, ripustaa pyyhe mahdollisesti vaikka lähimpään naulakkoon ja olla selin muihin suihkussa olijoihin jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi