Voi ei, onpas meillä ihania ystäviä
Meilä on ollut viime aikoina vähän rahallisesti tiukkaa ja laskuja kasaantunut iso pino. Ei olla hirveästi asiasta puhuttu, mitä nyt parhaimpien ystävien kanssa vaan ollut puhetta ettei ole oikein ylimääräistä rahaa tehdä mitään. Yllätykseksemme ystävämme joka olikin saanut ylimääräistä rahaa halusi lainata meille sen verran kun tarvitsemme ja laittoi 5000 euroa tilille. Arvatkaa oliko ihana maksaa kaikki laskut pois, ihan uskomaton tunne. Ei ois ikinä itse pyydetty lainaan vaikka yleensä molemminpuolin autamme toisiamme ja jos tilanne olisi ollut toisinpäin, oltais itse toimittu samoin.
Kommentit (34)
sopikaa kaikki korot, ja tarkat maksupäivät ym. Ja maksakaa sitten kanssa sinä sovittuna päivänä. Kannattaa olla aika tarkkana näiden tuttujen lainojen kanssa, ettei tule ongelmia jälkeenpäin (siis just verottajalta päin).
Kateellisten höpinää vero- ym. jutut? Kyllä kannattaisi mieluummin arvioida tulonsa realistisesti ja samoin menonsa myös!
ja ei meillä koskaan aiemminkaan ole tullut verottajan kanssa ongelma vaikka on siirrelty isompiakin summia tililtä toiselle.
eihän sitä välttämättä verottaja mistään saa selville, mutta jos saa, lainapaperit on oltava tai käry käy.
Vierailija:
Kateellisten höpinää vero- ym. jutut? Kyllä kannattaisi mieluummin arvioida tulonsa realistisesti ja samoin menonsa myös!
ja jos joku muu jättää maksamatta esim 15 000 laskun tai maksaa sen puoli vuotta myöhässä niin se aika pahasti heilauttaa taloutta.
Vierailija:
eihän sitä välttämättä verottaja mistään saa selville, mutta jos saa, lainapaperit on oltava tai käry käy.
olen itse lainannut tutulta, ja selvittänyt tarkkaan tilanteen, eli siksi tiedän asiasta...
onneksi olkoon!
Ja kateellisia löytyi taas tähänkin ketjuun!
Töitä huonosti ja ennakot maksussa... siihen päälle normaalit elämisen kulut.
Mies maksoi justiin ennakoita 3900 euroa. Onneksi on töitä ollut ja saatiin hyvin maksettua. :)
laina ilman korkoa on ihan ok eikä verottajakaan niitä korkoja kaipaa.
ja velkakirjan voi tosiaan tehdä siinä vaiheessa jos verottaja jostain syystä on kiinnostunut lainasta.
Ja jos lainapaperissa lukee esim. 1.7.2006 lainan takaisinmaksu niin asia ok eikä verottaja tosiaankaan tee mitään ennen tuota päivää - kyseisen päiväyksen jälkeen saattaa tarkistaa, onko laina maksettu ja jos ei ole saattaa pyytää selvitystä. Jos lainapaperissa ei ole mitään selkeää takaisinmaksupäivää niin hyvä olisi maksaa eriä takaisin (ei siis korkoja vaan eriä lainasta).
Mutta tuskin verottaja tuosta edes kiinnostuu.
Ja alleviivaukseksi: korkoa ei tosiaankaan tarvitse maksaa - velkakirja tai maksukuitti lainanlyhennyksestä riittää todistamaan, että kyseessä on velka.
ja siihen nämä päälle jotka eivät maksa yrittäjälle näitä laskuja ajoissa.
Vierailija:
Töitä huonosti ja ennakot maksussa... siihen päälle normaalit elämisen kulut.Mies maksoi justiin ennakoita 3900 euroa. Onneksi on töitä ollut ja saatiin hyvin maksettua. :)
tekemistä kuin kytätä kaikkia pikkuhiluja.
Silloinhan se sopii verottomuuden rajoihin.