Stella80 on provo! Lue viesti 21
Etsi hausta ketju otsikolla:
Te jotka ette pysty hankkimaan omistusasuntoa niin teille tulee ikävät
lue viesti 21 eli tämä:
stella80 - 14.03. 19:05 vastaa tähän viestiin (21/52)
Mä ainakin tykkään muuttaa paikasta toiseen vähän väliä ja oonkin asunut monessa paikassa. Siksi on ollut järkevää asua vuokralla.
Tai kyllähän talojakin voi ostella tuosta noin ja myydä puolen vuoden päästä ja ostaa uus ja myydä vuoden päästä ja ostaa uus jne.
Mutta vuokra-asunnosta on helpompi muuttaa pois, esim työpaikanvaihdon takia, viihtyvyyden takia jne.
Ainut hankalapuoli tuossa vuokra-asumisessa on se, ettei sitä asuntoa voi mielensä mukaan rempata ja sisustaa (esim maalata seiniä yms).
Ei kyse ole aina siitä, ettei olisi rahallisesti mahdollista ostaa taloa. Kaikki ei vaan halua, vaan ennemmin asuvat vuokralla.
Jos ei ole vara maksaa käsirahaa suoraan talosta, vaan pitää ottaa lainaa ja maksaa korkoja yms, niin monelle se on iso kynnys ja mielummin maksaa vuokrarahansa vuokranantajalle.
Omistusasunnon voi ostaa vaikka eläkepäivillä, ei sitä tarvitse heti 18-vuotiaana ostaa.
Ei kannata aina olla niin mustavalkoinen.. :)
Kommentit (12)
Tuon viestin kirjoitin siksi, että mun mielestä ihmiset saavat asua vuokrallakin, Eikä kaikilla tarvitse olla omistusasuntoa.
Ei olla siis kokeiltu edes tuota ostan talon, myyn talon, ostan talon jne. Vaan laitoin, että niinkin voi varmaan tehdä. Mutta vuokra-asunnosta voi helpommin lähteä kuiten pois ja vuokrata toisen jne.
Syynätäänkö mun viestit noin tarkaan? Enkö voi täällä kirjoittaa asioista yleisesti tai esim tuttavan lapsen korvatulehduksista? Pitääkö kaikkien kirjoittamieni juttujen olla 100% just mun elämästä ja mun henkilökohtaisista mielipiteistä, jotka voivat olla myös täysin ääripäitä. Esim mun mielestä ihminen voi asua omakotitalossa, vuokralla tai ihan miten vaan ketäkin huvittaa,
On tämä palsta ihan hassu :D
Eihän se perusmammalle sovi, että joku ihan nimimerkillä tohtii kertoa, että hyvin menee.
Tällä palstalla kateus kukoistaa. Älä kuitenkaan anna sen sinua lannistaa :)
Eihän se perusmammalle sovi, että joku ihan nimimerkillä tohtii kertoa, että hyvin menee.
Tällä palstalla kateus kukoistaa. Älä kuitenkaan anna sen sinua lannistaa :)
Vierailija:
ostat ja myyt kämpän puolen vuoden välein niin jos voittoo tekee niin vero on aika karmiva
Ei siihen veroon mene koko voitto kuitenkaan.
Esim. missä päin Lontoota asuitte?
Vierailija:
Vierailija:
ostat ja myyt kämpän puolen vuoden välein niin jos voittoo tekee niin vero on aika karmivaEi siihen veroon mene koko voitto kuitenkaan.
Ap ei puhunut TÄSTÄ ketjusta vaan toisesta!
tämä selveentääkin paljon.. selvä porvoolainen =) hih t. 20
Kuka vaan voi kuulkaas kirjottaa ihan mitä vaan. Enimmäkseen täällä saa vaan päivän kunnon naurut=) On kivaa lukea ainakin noita stella80 kirjotuksia, kun ne on niin julmetun hauskoja!
den välein? Muuttohan on ihan hirveä projekti, ainakin jos on yhtään perhettä ja tavaraa. Minä itse en ainakaan suostuisi muuttamaan alle kahdeksi vuodeksi mihinkään. Mieluummin muutan kerralla johonkin, missä voi takuuvarmasti pysyä useamman vuoden, toivon mukaan vaikka loputtomiin...
ostat ja myyt kämpän puolen vuoden välein niin jos voittoo tekee niin vero on aika karmiva