Olen työtön, ja saan Kelalta n. 860 €/kk - vuokrani on 620 €
Nuukasti täytyy elää, mutta toivottavasti pian pääsen töihin.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömyyttä, kauhean vaikeaa, osinkoja, säästöjä..
Haista kukkanen.No höh. Eipä kyllä ollut tarkoitus itkeä tilannettani (jota en edes pahana koe) vielä kurjemmassa tilanteessa oleville. Työttömyys on varmasti kovempaa sellaiselle, jolla ei säästöjä ole, mutta toisaalta minulle työttömyys tulee kalliimmaksi, sillä en ole oikeutettu tt-tukeen. En silti valita tai vaivu itsesääliin. Ap
Kyllä sun tilantees on mun mielestä ikävämpi. Ne jotka saa ttt, saa enemmän rahaa ja niillä ei omaisuutta todennäköisesti ole. Sinä oot aikas säästänyt tulevaisuuteen, omaan asuntoon ja nyt kun oot työtön, se pala omaa taloa/asuntoa menee hernekeittona suuhun. :/ Enkä nyt meinaa, että kaikilla pitää saada säästöjä olla, jopa niillä ttt asiakkailla, vaan toivon mukaan löydät nopeasti uuden työpaikan. :)
Olen opiskelija ja saan 479 euroa kuussa. Vuokrani on 500 euroa kuussa, lisäksi sähkö, netti, vakuutukset ja puhelinlasku. Töitä teen aina silloin tällöin töiden ohessa kun vaan aikaa irtoaa.
Mites se meni.. 400€/kk saa tienata, ilman että vaikuttaa päivärahaan ja tästä ylimenevä 1€ vähentää päivärahan osuutta 0,50€. Eli jos löydät edes jotain, niin jäät plussalle :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö että maailmassa on monta maata missä työtön ihminen ilman säästöjä on pian KODITON ihminen. Kukaan ei auta ja mitään tukia ei tipu. Suomi on kohta samassa jamassa kun työttömät lisääntyy eikä riitä tämänkään huvin maksajia.
Koulutus myös maksulliseksi niin elinikäiset opiskelijat ja muut opintotuista marisevat voivat olla hiljaa.
Kun maksatte sen min. 10 000 € per lukukausi niin kyllä lämmöllä muistelette niitä päiviä kun saitte opiskella ilmatteeksi ja teille vielä maksettiin siitä! Oikeesti.. vitun ahneet paskat!
Mitäs vikaa siinä on, jos on "elinikäinen opiskelija"?
3 osatutkintoa, 1 ammattitutkinto, 1 erikoisammattitutkinto ja ajattelin juuri lähteä opiskelemaan joko uuden ammatin tai hankkimaan osatutkinnon. (Ala lähes sama kun mistä jo tutkinto, mutta suuntaus toiseen suuntaan)Ai mitä vikaa? No etpä näköjään mitään ole siellä koulussa opinnut.
Vika on siinä, että toi sun koulutus maksaa valtiolle ja siitä ei ole vastineeksi valtiolle tai muillekaan hyötyä, koska et tule koskaan hyödyntämään koulutustasi työn teolla = et tule koskaan maksamaan koulutustasi veroina takaisin = se on minä ja muu yhteiskunta joka maksaa ton sun älyttömän touhusi
Mitäs jos joidenkin tutkinnon osien suoritus on välttämätöntä, jos aion jatkaa vaikka nykyisessä työssäni tai edetä urallani. Onko sekin älytöntä, hyödytöntä ja en tule koskaan niitä takaisin maksamaan? Ehkä ei kannata yleistää. Joissain tilanteissa voidaan tarvita uudelleen koulutuksia. Syy voi olla vaikka sairastuminen, työkyvyttömyys nykyisellä alalla, halu pitää tieto/taito tasoa ajantasalla jne. Ja varmana olen elinikäinen opiskelija. Ihan oma valinta, mutta se ei silti tarkoita, ettei töitä tee ikinä. Mitä jos olen päivät koulussa ja illat töissä? Tai opiskelen muuten työnohella, suoritan samalla tutkintoa ja istun koulun penkillä sillon tällöin. No se jääköön arvoitukseksi.
tässä olikin kyse ikuisuus opiskelijoista, ihmisistä jotka opiskelevat ja opiskelevat mutta eivät päädy töihin. jos käy töissä , ei elä tuilla ja vielä VALITA tuista, niin siinähän opiskelee niin paljon kuin sielu sietää
Vierailija kirjoitti:
Mites se meni.. 400€/kk saa tienata, ilman että vaikuttaa päivärahaan ja tästä ylimenevä 1€ vähentää päivärahan osuutta 0,50€. Eli jos löydät edes jotain, niin jäät plussalle :)
Vai oliko 300€? Joka tapauksessa vasta sen ylimenevästä 1€ vähennetään 0,50€ korvauksia. Kun et saa ttt ni ne on kaikki sulle plussaa :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrättekö että maailmassa on monta maata missä työtön ihminen ilman säästöjä on pian KODITON ihminen. Kukaan ei auta ja mitään tukia ei tipu. Suomi on kohta samassa jamassa kun työttömät lisääntyy eikä riitä tämänkään huvin maksajia.
Koulutus myös maksulliseksi niin elinikäiset opiskelijat ja muut opintotuista marisevat voivat olla hiljaa.
Kun maksatte sen min. 10 000 € per lukukausi niin kyllä lämmöllä muistelette niitä päiviä kun saitte opiskella ilmatteeksi ja teille vielä maksettiin siitä! Oikeesti.. vitun ahneet paskat!
3 osatutkintoa, 1 ammattitutkinto, 1 erikoisammattitutkinto ja ajattelin juuri lähteä opiskelemaan joko uuden ammatin tai hankkimaan osatutkinnon. (Ala lähes sama kun mistä jo tutkinto, mutta suuntaus toiseen suuntaan)Ai mitä vikaa? No etpä näköjään mitään ole siellä koulussa opinnut.
Vika on siinä, että toi sun koulutus maksaa valtiolle ja siitä ei ole vastineeksi valtiolle tai muillekaan hyötyä, koska et tule koskaan hyödyntämään koulutustasi työn teolla = et tule koskaan maksamaan koulutustasi veroina takaisin = se on minä ja muu yhteiskunta joka maksaa ton sun älyttömän touhusi
Mitäs jos joidenkin tutkinnon osien suoritus on välttämätöntä, jos aion jatkaa vaikka nykyisessä työssäni tai edetä urallani. Onko sekin älytöntä, hyödytöntä ja en tule koskaan niitä takaisin maksamaan? Ehkä ei kannata yleistää. Joissain tilanteissa voidaan tarvita uudelleen koulutuksia. Syy voi olla vaikka sairastuminen, työkyvyttömyys nykyisellä alalla, halu pitää tieto/taito tasoa ajantasalla jne. Ja varmana olen elinikäinen opiskelija. Ihan oma valinta, mutta se ei silti tarkoita, ettei töitä tee ikinä. Mitä jos olen päivät koulussa ja illat töissä? Tai opiskelen muuten työnohella, suoritan samalla tutkintoa ja istun koulun penkillä sillon tällöin. No se jääköön arvoitukseksi.
tässä olikin kyse ikuisuus opiskelijoista, ihmisistä jotka opiskelevat ja opiskelevat mutta eivät päädy töihin. jos käy töissä , ei elä tuilla ja vielä VALITA tuista, niin siinähän opiskelee niin paljon kuin sielu sietää
No miten sen nyt ottaa :) Enpä minä ainakaan oo koskaan niin paljoa palkkaa saanut, etten mitään tukia olis tullu. Se on joko asumistukea, koulutustukea, päivärahaa, ansiopäiväsidonnaista tai opintotukea, mutta jotain tukea aina jostain tullut. Ei ole vielä vakituista irronnut mistään. Maksan toki verojakin, eli raha vähän niinkun otetaan toisella kädellä ja annetaan tuen muodossa takaisin O_o MUTTA nyt suunta olisikin hyvä muuttaa toiseen suuntaan, kun mihin koulutus, koska tiedän aukeavan niitä vakkareita 1,5v päästä ;) Ehdin melkein valmistua tai samaan ainakin tarvittavat tutkinnon osat suoritettua. Pakko opiskella, että voi edes yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N30 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten sen nyt ottaa :) Enpä minä ainakaan oo koskaan niin paljoa palkkaa saanut, etten mitään tukia olis tullu. Se on joko asumistukea, koulutustukea, päivärahaa, ansiopäiväsidonnaista tai opintotukea, mutta jotain tukea aina jostain tullut. Ei ole vielä vakituista irronnut mistään. Maksan toki verojakin, eli raha vähän niinkun otetaan toisella kädellä ja annetaan tuen muodossa takaisin O_o MUTTA nyt suunta olisikin hyvä muuttaa toiseen suuntaan, kun mihin koulutus, koska tiedän aukeavan niitä vakkareita 1,5v päästä ;) Ehdin melkein valmistua tai samaan ainakin tarvittavat tutkinnon osat suoritettua. Pakko opiskella, että voi edes yrittää.
Kauppa mulla alkaa olee kohta lähtöpalkka liikaa näihin 18-20 vuotiaisiin verrattuna, ni alkaa olee vaikeeta. No jos ei tärppää tänään jälkeen ni sit meen korkeakoululle jo opiskelen vielä sen 4v. Ehkä mä oon valmis ennen kun täytän 40... ellen sitten vaihda alaa xD Tää opiskelu on oikeesti ihan kivaa! Etenkin jos ei päivät täyty. Minua kun ei huvita maata kotonakaan odottelemassa. Käytän sen ajan itseni kehittämiseen, meni siihen sit vaikka koko loppu ikä. Tosin alan jo olee jo siinä iässä, että vakkaripaikka ois pitäny jo jostain irrota. Valitsin väärän alan :) Tällä suositaan extroja ja määräaikaisia... puh!
Minäpä saan 1400€/kk ansiosidonnaista ja maksan 420€ kuussa vuokraa. Voisihan sitä varmaan 1200€ vuokra-asunnossa majailla, mutta mieluummin käytän rahaa elämiseen kuin hienoihin seiniin joita en edes omista.
No höh. Eipä kyllä ollut tarkoitus itkeä tilannettani (jota en edes pahana koe) vielä kurjemmassa tilanteessa oleville. Työttömyys on varmasti kovempaa sellaiselle, jolla ei säästöjä ole, mutta toisaalta minulle työttömyys tulee kalliimmaksi, sillä en ole oikeutettu tt-tukeen. En silti valita tai vaivu itsesääliin. Ap