Miksi te-toimisto tarjosi minulle nosturinkuljettajan koulutusta
Olen nainen, minulla ei ole pienintäkään työhistoriaa rakennusalalta eikä koulutusta. Olen koko työhistoriani ajan työskennellyt kaupanalalla. Te- toimistosta oli tullut sähköinen suositus hakea nosturinkuljettakoulutukseen.
Harrastaako te-toimisto tällaista vitsaillakseen vai mistä tässä on kyse? Kaiken lisäksi pelkään korkeita paikkoja. No sitä he eivät tiedä.
Kommentit (67)
Sinä päivänä, kun minulle TE-toimistosta tulleen kirjallisen kutsun kehoittamana saavuin (karenssin uhalla, kuten kutsussa painotettiin), työnhakusuunnitelmani tarkistukseen ja minulle määrätty oma"virkailija/asiantuntija" joka ei koskaan vastannut soittoihini, jätti saapumatta ko tilaisuuteen, menetin viimeisenkin uskoni rippeen ko toimintaan.
Asiani olen hoitanut työlinjanumeron kautta jo vuosia.
Ap[/quote]
[/quote]
Miksi lorvit täällä?
Jos jaksat kotonasi koneella kirjoittaa, jaksat varmaan myös töissä sitä tehdä. Sairaana levätään sängyssä ja kerätään voimia, jotta mahdollisimman pian on taas työkykyinen, ei rasiteta itseä kirjoittelemalla av.lle.[/quote]
Miksi sinä vittuilet täällä?
Mene hapannaama kiusaamaan niitä naapurin yh:n kakaroita ja tehtailemaan säälittäviä valituksiasi vaikka parveketupakoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä nostureissa vessat? Siis sellainen kannettava, joka soveltuu vaikka matkailuautoon. Pottakin voisi olla vaihtoehto. Eihän kukaan sinne ylös näe, jos on pers paljaana toimittamassa asioitaan välillä.
Tai se voisi olla synkronoituna suoraan siihen kuskin penkkiin. Voi sontia, valua menkkaverta ja pissiä töiden lomassa keskeytyksettä.
Rautalankaväännös alapeukuttajille: valmistuin 6 kk sitten tekniikan alalta X ja en ole vielä saanut töitä, haen koko ajan. Nyt sain toimistolta vapaaehtoisen kutsun tekniikan alan Y koulutukseen. En todellakaan ole menossa! Olen vasta saanut kalliin verorahoilla maksetun 4v koulutuksen, joka pitäisi teidän mielestä heittää roskiin? T. 37
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei hetkinen... Kävin myös mieheni sivuilla tarkistamassa mitä hänellä lukee siellä, kun on työnhakijana vaikka töissä tällä hetkellä.
Hänelle oli ehdotettu lähihoitajakoulutusta ja kauppakeskussiivoojan työtä! On rakennusalalla ollut koko ikänsä. Onkohan siellä voinut mennä meidän asiat ristiin, kun on sama sukunimi. Tosin ei minulla noistakaan kokemusta ole, mutta menisi silti lähemmäs omaa osaamista kuin nosturinkuljettaja.
Voisiko joku muu kellä työnhaku voimassa, tarkistaa mitä heille te-toimisto on ehdottanut?
Ei ole ennen näin älyttömiä ehdotuksia tullut. Täytyy varmaan soittaa sinne ja kysyä mikä tarkoitus tällä hommalla oikein on.
ApTyökkärin täti vastaa: Ei, miehellesi ei ole ehdotettu yhtään mitään koulutuksia. Järjestelmä toimii niin, että jos ei ole erikseen kertonut jonkun tietyn ammattialan koulutusten kiinnostavan / olevan tarpeen, niin jokainen työnhakija (työtön tai töissäoleva) näkee Oma asioinnin kautta lähialueensa koulutuksia ja klikkaamalla siitä "lisää koulutuksia" painikeesta muitakin.
Vaikuttaa siltä, että et ole tutustunut ohjeisiin, jos oletat, että ne Oma asioinnissa näkyvät koulutukset ovat ehdotuksia siitä, mihin pitää hakea.
Ja nyt jatkan sairauslomaani (koska joku kysyy kohta kuitenkin, että miksi täällä lorvit).
Miksi lorvit täällä? Jos jaksat kotonasi koneella kirjoittaa, jaksat varmaan myös töissä sitä tehdä. Sairaana levätään sängyssä ja kerätään voimia, jotta mahdollisimman pian on taas työkykyinen, ei rasiteta itseä kirjoittelemalla av.lle.
Tämä ohje kannattaakin antaa kaikille niille työttömille, jotka yrittävät laistaa erilaisista haastatteluista ja tilaisuuksista vetoamalla siihen, että he ovat sairaita. Ei siis kauppaan tai apteekkiin käymään, jos on sairas!
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nosturissa pitäisi olla raksapuolen koulutus? Se nostaa sillä nosturilla tavaraa paikasta a paikkaan b, ei suinkaan mieti, että mitä ne niillä putkilla tai betonilla tekee. Kaiken lisäksi työnjohto kertoo, mistä ja mihin, joten ei siellä raksakokemuksella tee mitään. Sen sijaan tietokonepeleissä on oppinut paljon siitä, miten ohjataan etänä.
Olkaa hyvä älkääkä kirjoitelko tänne asiantuntemattomia. Meikä oli joystickit handuissa ennenkuin niitä oli tietokoneissa. Nosturihommissa pitää olla selvänäkijä eli mitä tapahtuu 5 sekunnin päästä ja reagoida tähän ennalta.
Outoa, ei minun tarvinnut olla selvännäkijänä, vaikka nosturin kopissa istuin ja tein töitä. Ohjeiden noudattaminen auttoi paljon siihen, ettei tarvinnut reagoida ennakolta katastrofeihin. Tärkeintä oli sulava, liukuva liike eikä mikään ärhäkkä nykiminen.
Mitä jos ei ota koulutusta vastaan? Karenssi???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko niissä nostureissa vessat? Siis sellainen kannettava, joka soveltuu vaikka matkailuautoon. Pottakin voisi olla vaihtoehto. Eihän kukaan sinne ylös näe, jos on pers paljaana toimittamassa asioitaan välillä.
Tai se voisi olla synkronoituna suoraan siihen kuskin penkkiin. Voi sontia, valua menkkaverta ja pissiä töiden lomassa keskeytyksettä.
Onneksi olen toimistotöissä ja voin käydä vessassa silloin kuin tarvii. Jos joutuisin työttömäksi ja minut määrättäisiin vaikka bussikuskiksi (ei mulla kyllä ajokorttia ole mutta näiden juttujen perusteella se ei ole mikään este) niin en tiedä miten selviäisin kuukautisista. Joka kuukausi on parina päivänä vaan ihan pakko päästä vessaan vaihtamaan side jopa puolen tunnin välein. Vuoto on nyt keski-iässä runsastunut niin että jo tunnissa käy huonosti jos ei saa suojaa vaihdettua. Nosturissa tosin sen varmaan voisi tehdä niin ettei kukaan näe ja kantaa sitten käytetyt siteet päivän päätteeksi roskiin. Mutta miten bussissa tai ratikassa. Ja muutenkin miten terveellistä on se ettei ihminen voi käydä esim. kahdeksaan tuntiin vessassa.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, minulla ei ole pienintäkään työhistoriaa rakennusalalta eikä koulutusta. Olen koko työhistoriani ajan työskennellyt kaupanalalla. Te- toimistosta oli tullut sähköinen suositus hakea nosturinkuljettakoulutukseen.
Harrastaako te-toimisto tällaista vitsaillakseen vai mistä tässä on kyse? Kaiken lisäksi pelkään korkeita paikkoja. No sitä he eivät tiedä.
Huomasivat sinusta miten tähtäät urallasi korkealle.
Vierailija kirjoitti:
gu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nosturissa pitäisi olla raksapuolen koulutus? Se nostaa sillä nosturilla tavaraa paikasta a paikkaan b, ei suinkaan mieti, että mitä ne niillä putkilla tai betonilla tekee. Kaiken lisäksi työnjohto kertoo, mistä ja mihin, joten ei siellä raksakokemuksella tee mitään. Sen sijaan tietokonepeleissä on oppinut paljon siitä, miten ohjataan etänä.
Olkaa hyvä älkääkä kirjoitelko tänne asiantuntemattomia. Meikä oli joystickit handuissa ennenkuin niitä oli tietokoneissa. Nosturihommissa pitää olla selvänäkijä eli mitä tapahtuu 5 sekunnin päästä ja reagoida tähän ennalta.
Outoa, ei minun tarvinnut olla selvännäkijänä, vaikka nosturin kopissa istuin ja tein töitä. Ohjeiden noudattaminen auttoi paljon siihen, ettei tarvinnut reagoida ennakolta katastrofeihin. Tärkeintä oli sulava, liukuva liike eikä mikään ärhäkkä nykiminen.
Et ole ollut nosturihommissa. Yrität kuvitella, mutta ei se onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kai nainenkin voisi olla nosturinkuljettaja...
Ja jos en ihan väärin muista, niin naisilla on keskimäärin parempi stereonäkö. Eli erottavat etäisyyksiä jne. paremmin kuin miehet. En nyt jaksa lähdettä metsästää, mutta muistelen näin kuulleeni. Saattaa olla ihan puutaheinääkin.
Kaksi nostoliinaa kestää kukin 50 000 N , massa jota nostat on pitkulainen ja painaa 50 000 N
Missä kulmassa ylität liinojen max kuorman. Selittäkää miten rullamitalla mitataan eli "lasketaan" ko ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen toimistotöissä ja voin käydä vessassa silloin kuin tarvii. Jos joutuisin työttömäksi ja minut määrättäisiin vaikka bussikuskiksi (ei mulla kyllä ajokorttia ole mutta näiden juttujen perusteella se ei ole mikään este) niin en tiedä miten selviäisin kuukautisista. Joka kuukausi on parina päivänä vaan ihan pakko päästä vessaan vaihtamaan side jopa puolen tunnin välein. Vuoto on nyt keski-iässä runsastunut niin että jo tunnissa käy huonosti jos ei saa suojaa vaihdettua. Nosturissa tosin sen varmaan voisi tehdä niin ettei kukaan näe ja kantaa sitten käytetyt siteet päivän päätteeksi roskiin. Mutta miten bussissa tai ratikassa. Ja muutenkin miten terveellistä on se ettei ihminen voi käydä esim. kahdeksaan tuntiin vessassa.
Niin muuten.. enpä oo ikinä tullut ajatelleeksi! Miten bussi- ja ratikkakuskit käy vessassa silloin kun on hätä ja miten ne pitää kahvi- ja ruokatauot? Vai onko niiden työpäivät ketjutettu niin että aamulla on tyyliin neljä tuntia töitä ja sitten illalla taas neljä tuntia, eli työaikana ei saa käydä vessassa/syömässä/kahvilla?
Vierailija kirjoitti:
[Outoa, ei minun tarvinnut olla selvännäkijänä, vaikka nosturin kopissa istuin ja tein töitä.
Riitti nähdä ne humalassa siellä raksalla toikkaroivat?
gu kirjoitti:
Kaksi nostoliinaa kestää kukin 50 000 N , massa jota nostat on pitkulainen ja painaa 50 000 N
Missä kulmassa ylität liinojen max kuorman. Selittäkää miten rullamitalla mitataan eli "lasketaan" ko ratkaisu.
Olkaa hyvät "tietäväiset"- ratkaiskaa tuo "arvoitus". Pätevä nosturikuski jopa "näkee" laskutoimituksen hytistään. Silti - vahinkoja tapahtuu.
Onko sinulla aavistustakaan, kuinka hyvä palkka on nosturinkuljettajilla?
Ilmeisesti sillä seudulla on puutetta hyvistä nosturinkuljettajista. Hae pois, mutta ei sinua varmaan kuitenkaan valita.
Mutta olisko kuitenkin ollut kyse niistä "suosituksista", jotka ilmaantuvat aivan itsekseen pyytämättä ja tilaamatta sinne omien sivun oikeaan alalaitaan.
Hae mutta et varmaan pääse kurssille
Olisiko täällä vielä nosturin kuljettajaa? Kiinnostaisi oikeasti miten nuo vessajutut? Pissiä voinee pulloon, mutta mitäs jos on herkkä maha joka on vähän väliä sekaisin?
Ehkä siksi ettet nykyisellä koulutuksellasi ole löytänyt itsellesi töitä.
Miksi lorvit täällä? Jos jaksat kotonasi koneella kirjoittaa, jaksat varmaan myös töissä sitä tehdä. Sairaana levätään sängyssä ja kerätään voimia, jotta mahdollisimman pian on taas työkykyinen, ei rasiteta itseä kirjoittelemalla av.lle.