Berner maksoi konsulteille 331 000 euroa huuhaa-hankkeesta ??
Hankkeesta joka ei toteutunut maksettiin näille konsulteille muhkeat summat?
Ymmärsinkö oikein, korjatkaa heti jos olen väärässä, kiitos.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös ymmärtää, että 300 tuhatta on pieni raha, kun puhutaan miljardien arvoisten omaisuuserien tulevaisuuden miettimisestä. Silloin voidaan hyvällä tai huonolla päätöksellä luoda tai tuhota kymmeniä tai satoja miljoonia euroja.
Vertailun vuoksi, tuolla 300 tuhannella lennetään noin 20 tuntia yhdellä NH90-helikopterilla.
Miten helkkarissa joku NH90-helikopterilla lentelyn kustannukset liittyy siihen että lama suomessa muka säästetään duunarien nahoista PÄIVITTÄIN ruohonjuuritasolla ja samaan aikaan investoidaan 300 tuhatta konsultteihin ja lennokkaisiin "hankkeisiin jotka ei toteudu".
Tuoko on sitä viisasta keskustelua.
300 tuhatta euroa nyt ei ole yhtään mitään, jos kerta jotain halutaan tehdä. Ei ne duunaritkaan ilmaiseksi töitä tee.
[[/quote]
300 tuhatta euroa nyt ei ole yhtään mitään, jos kerta jotain halutaan tehdä. [/quote]
Mitäs jänskää sitte seuraavaksi suomessa kehitettäisiin? Haluttais jottain tehä.
Kutsutaas ekaksi 300 tuhannella eurolla konsulttijengi koolle.
Vierailija kirjoitti:
Julkiselta puolelta voi kuulkaa veloittaa suunnilleen ihan mitä kehtaa pyytää.
Ihan vasta oli meidän kunnassa tarjouskilpailu eräästä hommasta ja mekin teimme siitä tarjouksen.
Kun laadimme tarjousta, laskimme tarkkaan mitä voimme pyytää, että se on meille kannattava diili.
Sitten kaksinkertaistimme hinnan.
Suunnilleen nauroimme, että pitipä tämäkin tarjous tehdä, kukaan ei taatusti maksa tämmöisestä pilipalihommasta tuollaisia summia.
Voitimme tarjouskilpailun.
Työ on helppo ja sen tekee muutamassa päivässä.
Tuotolla elämme kuukauden.
Näin käy, kun mistään mitään ymmärtämättömät ihmiset päättävät yhteisistä rahoista.
Myös jos joku kaveri on jakamassa rahaa, niin tulos on taattu. Ja jos vihjaiset jollekin olevasi hänen kanssaan samaa poliittista mieltä, niin jes, taas onnistuu. Mitä useammassa aktiviteetissa olet mukana (yhdistykset, harrastukset, leijonat...), sitä enemmän on kavereita, niitä on jokapuolella ja aina olet etulyöntiasemassa kun rahaa jaetaan.
Tämä on totuus, jonka tiedän oman kokemuksen kautta. Näin Suomi toimii. En tiedä, miten muualla on, varmaan samalla tavalla.
Kuinka sun kaveriksi pääsee?
Oon varmasti hyvä konsultti.
Huvittavaa. Jatkuvasti valitetaan, miten Suomi on paska ja jälkeenjäänyt ja kukaan ei tee mitään. Sitten joku yrittää tehdö jotain, ja käsittämätön huuto alkaa siitäkin. Ei tällainen ilmapiiri kyllä ketään kannusta.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa. Jatkuvasti valitetaan, miten Suomi on paska ja jälkeenjäänyt ja kukaan ei tee mitään. Sitten joku yrittää tehdö jotain, ja käsittämätön huuto alkaa siitäkin. Ei tällainen ilmapiiri kyllä ketään kannusta.
Muutenkin täällä keskitytään vain negatiivisiin asioihin. Olen tottunut, että asioista etsitään hyvät puolet ja kehitetään ja painotetaan niitä, huonot puolet jää omaan arvoonsa. Mutta ei täällä, tärkeintä on olla yrittämättä, laahustaa muiden mukana, määkiä laumassa ja tehdä asiat niin kuin ne on aina tehty vaikka menisivät nykyaikana ja tulevaisuudessa päin persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutenkin täällä keskitytään vain negatiivisiin asioihin. Olen tottunut, että asioista etsitään hyvät puolet ja kehitetään ja painotetaan niitä, huonot puolet jää omaan arvoonsa. Mutta ei täällä, tärkeintä on olla yrittämättä, laahustaa muiden mukana, määkiä laumassa ja tehdä asiat niin kuin ne on aina tehty vaikka menisivät nykyaikana ja tulevaisuudessa päin persettä.
On huomattavasti helpompi löytää niitä hyviä puolia kun itse on ollut hyötymässä "kehittelemisestä".
Jos joku perää todellista, rehellistä vastuunkantoa ja näyttää hapanta naamaa, niin kyllähän se on ärsyttävää, alkaa ottaa päähän että aina pitää valittaa. Kysellä tyhmiä.
Pitäisivät naamansa kiinni, eivätkä kyseenalaistaisi asioita joihin heillä ei ole riittävää osaamista.
Minä olen hyvä konsultti. Hankkeeni eivät ole koskaan toteutuneet.
Mutta ei viitsi keskittyä ikäviin, negatiivisiin asioihin.
Pysytään positiivisena.
Jatketaan kehittämistä.
Verovaroilla.
Ja ilman kilpailutusta.
Vierailija kirjoitti:
Joku yrittää tehdä "jotain".
"Jos ei tiedä mitä tekee,
on viisainta
olla tekemättä mitään.
Varsinkin jos tekeminen ilman tietämistä
koskettaa koko kansaa"
(Vanha Viidakon Sanonta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On huomattavasti helpompi löytää niitä hyviä puolia kun itse on ollut hyötymässä "kehittelemisestä".
Jos joku perää todellista, rehellistä vastuunkantoa ja näyttää hapanta naamaa, niin kyllähän se on ärsyttävää, alkaa ottaa päähän että aina pitää valittaa. Kysellä tyhmiä.
Pitäisivät naamansa kiinni, eivätkä kyseenalaistaisi asioita joihin heillä ei ole riittävää osaamista.
Pysytään positiivisena.
Jatketaan kehittämistä.
Verovaroilla.
Ja ilman kilpailutusta.
Montako kertaa sinulle pitää selittää, että jos tämän mittaluokan asioita haluaa valmistella edes kohtuullisella tarkkuudella, niin aikaa kuluu ja osaamista tarvitaan. Viimeksi syytettiin huonosta valmistelusta, nyt liian hyvästä. Huoh.
Kritiikkisi kohdistuukin lopulta siihen, että koko asiaa ylipäätään on selvitetty. Eli ikävä kyllä olet yksi niistä negatiivisista änkyröistä, jotka jarruttavat kaikkea kehitystä.
[/quote]
Bernerin menettely ei ollut poliittisesti parhaimmalla mahdollisella tavalla järjestetty, mutta suunta on oikea. .....
Mieti nyt itsekin.
Ei ole mennyt tosiaan Bernerin hankkeet kerralla nappiin. Eikä ole tarkoituskaan. Sitähän juuri kirjoitin.[/quote]
Hetkinen.
Minäpä mietin.
Olikohan näin, että ensimmäistä kertaa tällä hallituskaudella näin "Bernerin hankkeet" ja ilmaisun "kerralla nappiin" samassa lauseessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku yrittää tehdä "jotain".
"Jos ei tiedä mitä tekee,
on viisainta
olla tekemättä mitään.
Varsinkin jos tekeminen ilman tietämistä
koskettaa koko kansaa"
(Vanha Viidakon Sanonta)
Tässä on nyt tehty yksi malli, jonka pohjalta keskustelua jatketaan. Keskustelun myötä malli hioutuu paremmaksi. Miksi olisi ollut parempi jättää tekemättä tämä lähtölaukaus ja pohja keskustelulle?
Älä vain sano, että jonkun parin virkamiehen ja muun asiantuntijan menetetyn panoksen vuoksi. Sinun täytyy nyt yrittää ymmärtää, miten pieniä ne ovat verrattuna siihen, miten isoja asioita nyt käsitellään. Näitä juttuja ei vaan voi päättää mutulla, vaikka kuinka tieto ja asiantuntijuus eivät sinua kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysytään positiivisena.
Jatketaan kehittämistä.
Verovaroilla.
Ja ilman kilpailutusta.
Montako kertaa sinulle pitää selittää, että jos tämän mittaluokan asioita haluaa valmistella edes kohtuullisella tarkkuudella, niin aikaa kuluu ja osaamista tarvitaan. Viimeksi syytettiin huonosta valmistelusta, nyt liian hyvästä. Huoh.
Kritiikkisi kohdistuukin lopulta siihen, että koko asiaa ylipäätään on selvitetty. Eli ikävä kyllä olet yksi niistä negatiivisista änkyröistä, jotka jarruttavat kaikkea kehitystä.
Kritiikki kohdistuu siihen että hanke ei toteutunut.
Epärealistisen hankkeen valmisteluun käytettiin veronmaksajien rahoja.
Et kai sinäkään nyt niin lapsellinen ole, ettet ymmärrä mihin kritiikki kohdistuu.
Viimeksi ei selvitetty. Väärin. Nyt selvitettiin. Väärin.
Miten ensi kerralla kannattaisi toimia?
Siinä taas taisi lipsahtaa useampi euro Bernerin omiin taskuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysytään positiivisena.
Jatketaan kehittämistä.
Verovaroilla.
Ja ilman kilpailutusta.
Kritiikki kohdistuu siihen että hanke ei toteutunut.
Epärealistisen hankkeen valmisteluun käytettiin veronmaksajien rahoja.
Et kai sinäkään nyt niin lapsellinen ole, ettet ymmärrä mihin kritiikki kohdistuu.
Tajuatko yhtään, minkälaista kehityksen jarruttamista on vaatia jokaisen aloitteen menemistä läpi sellaisenaan? Politiikka on sitä, että ajetaan mielestään oikeita asioita, jotka eivät mene läpi, menevät läpi kompromissina tai (harvemmin) menevät läpi sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Tätä on keskimääräisen äänestäjän taso. Herravihaa ja salaliittoteorioita. Ilman mitään pohjaa tietysti.
Ihan hassuja nämä kommunistien valitukset, kyllä muutoksia tulee halusitte tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä on keskimääräisen äänestäjän taso. Herravihaa ja salaliittoteorioita. Ilman mitään pohjaa tietysti.
Viisasta halveksia äänestäjiä.
Varsinkin tässä tilanteessa.
Todella pienelle piirille rahat livahtivat. Jostain syystä liikenneministeriö käyttää aina samaa konsulttia.