Järkyttävä tilasto; viimeinen lapsi syntyy Suomessa jo 50 vuoden päästä
Syntyvyys on laskenut niin nopeaa tahtia, että mikäli sama tahti jatkuu, viimeinen suomalainen syntyy vuonna 2067. Tämä siis tilastojen mukaan. No eipä tulevaisuudessa tarvitse murehtia työttömyydestä kun ei ole työntekijöitäkään :D tosin oma eläke vähän huolettaa kun luultavasti olen vielä hengissä tuolloin kun viiminen lapsi syntyy
Kommentit (46)
Mulla vielä 40 v jäljellä eli ehdin alta pois. Eläkettä tuskin tässä tulee saamaan koskaan.
Ai niin ja niitä lapsia syntyi rapiat 52 000 ja ihmisiä kuoli yli 53 000 eli tuhat enemmän kuin syntyi
Enpä usko. Aina tulee olemaan ihmisiä jotka haluavat lapsia, eikä samanlainen jyrkkä lasten tekemisen väheneminen tule loputtomiin jatkumaan kuin on ollut käynnissä.
Itsekin olen tätä tilastoa "rumentava" tapaus kun olen vapaaehtoisesti lapseton. Nykyaikana kaltaisillani on vapaus ilman paheksuntaa valita lapsettomuus, ja siksi valinta on yleistynyt. Mutta kyllä me varmasti aina vähemmistö ollaan, jotka emme halua kokea lapsen syntymää ja perhe-elämää.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko. Aina tulee olemaan ihmisiä jotka haluavat lapsia, eikä samanlainen jyrkkä lasten tekemisen väheneminen tule loputtomiin jatkumaan kuin on ollut käynnissä.
Itsekin olen tätä tilastoa "rumentava" tapaus kun olen vapaaehtoisesti lapseton. Nykyaikana kaltaisillani on vapaus ilman paheksuntaa valita lapsettomuus, ja siksi valinta on yleistynyt. Mutta kyllä me varmasti aina vähemmistö ollaan, jotka emme halua kokea lapsen syntymää ja perhe-elämää.
Mistä tiedät? 20 vuoden päästä voi olla ihan normaalia että kukaan ei halua lapsia, tai jos tulee vauvakuume niin ostaa väliaikaisen "robottivauvan" ja kun vauvakuume on ohi niin robotti kaappiin.
Joskus olisin ollut surullinen tästä syntyneisyyden laskusta mutta en enää. Jos sama kehitys saataisin afrikkaan niin maapallolla olisi vielä toivoa
Joo, ihan varmasti syntyvyys vähenee samaa tahtia. Huoh.
JOS iso JOS, ja nönnönnöö. Kyllä tääl ihan tarpeeks porukkaa.
kuka HULLU tänne mitään lapsia uskaltaa tehdä!! hyvä ku itte pärjää! ei oo rahaa ihmisillä ruokaan eikä lääkkeisiin, sillähän saadaan väestö äkkiä laskuun... Mut eipä hätiä kyllä mamut pärjää ja saatte nähdä, kohta täällä ei muita ookkaan.,
Vierailija kirjoitti:
Silti väkiluku kasvaa
Maahanmuuttajat ja eliniän piteneminen
Vierailija kirjoitti:
Joskus olisin ollut surullinen tästä syntyneisyyden laskusta mutta en enää. Jos sama kehitys saataisin afrikkaan niin maapallolla olisi vielä toivoa
Syntyvyys on Afrikassakin laskussa, mutta edelleen Aasiassa syntyy paljon enemmän ihmisiä kuin siellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos väki vähenee niin suomalaiset siinä kärsii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos väki vähenee niin suomalaiset siinä kärsii
Jääkää te tänne kärsimään, me lähdemme sinne missä saa vielä elää, tehdä töitä ja yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen tekee alta kolme lasta niin väkiluku vähenee.
No velat, joko omatunto alkoi kolkuttamaan? Tehkäähän oma osanne Suomen veronmaksajien säilyvyyden takaamiseksi.
Seuraavat 10-15 vuotta suuret ikäluokat kupsahtelevat. Tilanne tasaantuu taas sen jälkeen.
Johtuisiko kuitenkin ikärakenteesta, on kuitenkin melko vinoutunut tällä hetkellä.
Missähän vaiheessa Venäjä ottaa ohjat?
Loistavaa!!!!